Wypala filtr DPF
![Tak :yes:]()
..dlatego ten dym. Tam raczej nie ma
kontrolki wypalania DPF która by ten proces sygnalizowała. Jak jedziesz codziennie na krótkich odcinkach to tak będzie go wypalał. Filtr DPF się zatyka sadzą i zamontowany czujnik zleca komputerowi jego wypalanie. Wówczas najlepiej jechać właśnie na obwodnicę rozpędzić auto i utrzymywać je na wyższych obrotach 2500-3000 obr/min co przyśpieszy wypalanie. W czasie wypalania nie zatrzymuj auta i nie gaś silnika..
![Nie :no:]()
bo przerywasz ten proces wypalania i rano komputer zaczyna wypalanie od początku... dlatego ciągniesz za sobą smugę dymu jak startujący MIG-29
![Uśmiechnięty :)]()
.Częste wypalanie DPF prowadzi też niekiedy do wzrostu poziomu oleju w silniku ..musisz to kontrolować. Jesienią i zimą wypala filtr DPF częściej ... moja rada... jak masz możliwość to jedź na obwodnicę i daj mu ognia to wydłuży czas między kolejnymi cyklami wypalania .Filtr DPF wypala się okresowo sam np. co 500-600km a decyduje o tym komputer.. im więcej jazdy po mieście tym częściej wypala filtr. Ważne jest też odpowiednie dobranie oleju silnikowego.Zastosuj olej z normą C3 czyli ,,LOW SAPS" nisko popiołowy co ogranicza wytwarzanie sadzy i zapychanie filtra DPF a co się z tym wiąże i rzadsze jego wypalanie.
Polecam skorzystać z doświadczeń innych użytkowników Mitsubishi DID na stronie
https://forum.mitsumaniaki.pl
Bez logowania na forum skorzystasz z porad tematycznych. Link poniżej
https://forum.mitsumaniaki.pl/search.php?mode=resultsW pierwszym polu wyszukiwarki po prawej stronie wpisz słowo ,,filtr DPF" a po lewej stronie zaznacz opcje ,, ASX Techniczne" następnie wciśnij,, szukaj"
Tam znajdziesz wszystkie porady innych posiadaczy Mitsubishi DID.. którzy już przez to co Ty przeszli. Najlepiej się zarejestrować i zostać użytkownikiem forum.Zawsze odpowiadają na pytanie i dzielą się doświadczeniami
Szerokiej drogi
![OK :ok:]()