Mitsubishi ASX 2.2 DID 4WD 2013 rok automat

17 Mar 2024, 21:10

Witam
Mój pierwszy w życiu diesel, mój pierwszy SUV, mój pierwszy automat, mój pierwszy problem. Zanim kupiłem auto jeździłem z handlarzem kilka dni po kilka- kilkanaście kilometrów i bez zarzutu. Po zakupie kilka dni okej. Po wizycie na myjni (nie wiem czy to miało coś wspólnego ale być może więc wspominam o tym) i zatankowaniu orlen verva ON zaczęły wydobywać się kłęby białego dymu, wstyd jeździć tak wiele ich było, były raczej bezzapachowe. Ku mojemu zdziwieniu problem ustał na drugi dzień i nie pojawił się przez ponad tydzień a auto robiło swoje kilometry. W sobotę popadał deszcz (znowu nie wiem czy to ma związek) pojechałem do rodziców i wszystko ok, w drodze powrotnej parkując na parkingu zauważyłem znów ten objaw, następnego dnia snuło się za mną od rana pełno białego śmierdzącego dymu. Ludzie z pogardą wręcz patrzyli jak przemierzam miasto. Problem ustał po wycieczce na obwodnicę i niezłym rozpędzeniu samochodu. Silnik pracuje równo i nie zachowuje się w żaden sposób źle. Co może być przyczyną? Czy deszcz i myjnia mogą być powodem? Płynu chłodniczego raczej nie ubywa, bynajmniej w te kilkanaście dni i płyn i olej nie zmieniły swoich ilości. W tematach motoryzacyjnych jestem kompletnie zielony. Proszę o jakieś wskazówki.

Dziękuje za porady i pozdrawiam serdecznie
rafal107
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • 18 Mar 2024, 07:13

    Wypala filtr DPF :yes: :yes: ..dlatego ten dym. Tam raczej nie ma kontrolki wypalania DPF która by ten proces sygnalizowała. Jak jedziesz codziennie na krótkich odcinkach to tak będzie go wypalał. Filtr DPF się zatyka sadzą i zamontowany czujnik zleca komputerowi jego wypalanie. Wówczas najlepiej jechać właśnie na obwodnicę rozpędzić auto i utrzymywać je na wyższych obrotach 2500-3000 obr/min co przyśpieszy wypalanie. W czasie wypalania nie zatrzymuj auta i nie gaś silnika.. :no: bo przerywasz ten proces wypalania i rano komputer zaczyna wypalanie od początku... dlatego ciągniesz za sobą smugę dymu jak startujący MIG-29 :) .Częste wypalanie DPF prowadzi też niekiedy do wzrostu poziomu oleju w silniku ..musisz to kontrolować. Jesienią i zimą wypala filtr DPF częściej ... moja rada... jak masz możliwość to jedź na obwodnicę i daj mu ognia to wydłuży czas między kolejnymi cyklami wypalania .Filtr DPF wypala się okresowo sam np. co 500-600km a decyduje o tym komputer.. im więcej jazdy po mieście tym częściej wypala filtr. Ważne jest też odpowiednie dobranie oleju silnikowego.Zastosuj olej z normą C3 czyli ,,LOW SAPS" nisko popiołowy co ogranicza wytwarzanie sadzy i zapychanie filtra DPF a co się z tym wiąże i rzadsze jego wypalanie.
    Polecam skorzystać z doświadczeń innych użytkowników Mitsubishi DID na stronie https://forum.mitsumaniaki.pl :ok:
    Bez logowania na forum skorzystasz z porad tematycznych. Link poniżej
    https://forum.mitsumaniaki.pl/search.php?mode=results
    W pierwszym polu wyszukiwarki po prawej stronie wpisz słowo ,,filtr DPF" a po lewej stronie zaznacz opcje ,, ASX Techniczne" następnie wciśnij,, szukaj"
    Tam znajdziesz wszystkie porady innych posiadaczy Mitsubishi DID.. którzy już przez to co Ty przeszli. Najlepiej się zarejestrować i zostać użytkownikiem forum.Zawsze odpowiadają na pytanie i dzielą się doświadczeniami
    Szerokiej drogi :ok:
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 463
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    02 Kwi 2024, 07:51

    Póki co nie mogę wejść na tamto forum bo coś jest nie tak z tamtą stroną. W każdym bądź razie zauważyłem że nie ważne ile kilometrów zrobię to zaczyna się zawsze w sobotę. Co tydzień mniej więcej o tej samej porze. Nie przestanie póki przez noc do niedzieli auto nie wystygnie na amen. Będzie dymić i spalać duże ilości paliwa. Mogę zrobić 5 km przez tydzień a i tak w sobotę to się zacznie a mogę zrobić 1000km w tygodniu i również w sobotę temat powróci.
    rafal107
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    02 Kwi 2024, 08:10

    Forum na razie jest niedostępne... :no: było na forum ogłoszenie od moderatora że będzie coś robił z serwerem ,tak więc musisz chwilę poczekać na zakończenie tych prac.Ale jak opiszesz to wszystko to ci pomogą.
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 463
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    02 Kwi 2024, 22:19

    nie jeździć w sobotę :lol:
    a tak na poważnie to można po podpięciu do kompa sprawdzić w jakim stanie jest dpf, możliwe że naaje się do prania.
    Sprawdził bym jeszcze EGR.

    ASX jest fajne i bezpoblemowe z 1.6 MIVEC benzyna , bardzo fajny o bdb opiniach silnik.
    ma jedną wadę...nie ma czym jechać :lol: ale się nie psuje
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    03 Kwi 2024, 05:30

    Dziękuje
    myślałem o 1.6 w benzynie ale aż się boje jak to może startować przy tej masie z takim silnikiem. Uwielbiam azjatyckie auta, wole je od bmw audi czy WV sam nie wiem dlaczego. Chciałem coś silniejszego z napędem na 4 koła i połakomiłem się na 1 w życiu diesla. Tematy DPF i EGR dopiero studiuje. Co do jazdy w sobotę bo serio dziwne ze auto zawsze opala się z tym kopceniem o tej samej porze ten sam dzień
    rafal107
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach
      Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia przez wielopasmowe jezdnie bez sygnalizacji świetlnej. Do potrąceń najczęściej dochodzi, gdy pieszy wchodzi na oznaczone przejście, widząc zatrzymujący się ...

    03 Kwi 2024, 16:02

    Mitsubishi 1,6 MIVEC benzyna.. szału nie ma ale do zwykłej spokojnej jazdy jest wystarczający. Auto ciężkie stabilne i o dziwo w Bieszczadach daje radę zwłaszcza ,że jeżdżę sam .Po prostu musisz go trzymać na obrotach a te silniki to lubią. Spalanie też pozytywnie zaskakuje latem 6,2 zima 7,3 l/100km.Kupiłem go właśnie dlatego ,że w przeciwieństwie do innych posiadaczy samochodów ja słowo mechanik znam tylko z ,,słownika" Inna sprawa ,że u mnie to nie poszalejesz a ci tego próbowali mają wspaniałe nagrobki z napisem ,,zginął tragicznie" :( ostatnio była taka seria z udziałem ciężarówek wożących drewno z wyrębu w lesie...chłopaki trochę poszaleli i potem oglądali podwozia ciężarówek leżących kołami do góry...ale po nr rej. widać że do kierowcy z tzw. nizinnego wypasu :) :) za to mieli okazję polecieć śmigłowcem LPR :P
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 463
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    03 Kwi 2024, 19:56

    Ja miałem Mazde 1.8 w benzynie, Hyundaia Sonate 2.0 w gazie, Reanault Megane 1.6 w benzynie i mam seata w benzynie 1.2, nie kupiłem diesla 2.2 do szaleństwa a po prostu uwielbiam wędkować nad odrą, jestem z lubuskiego, zawsze z żalem patrzyłem na tych co jadą tam gdzie ja nie mogę, stąd diesel 4x4 trochę silniejszy, aby piach przerobił i błoto. Mam prawie 35 lat i stroniłem od audi bmw itp. a miałem kolegów których już nie ma przez szaleństwa. Samochód na rybki ma być i raz do roku Kołobrzeg albo inne wczasy życia w luksusowych kurortach u kogoś na poddaszu. Mam dylemat bo jutro mogę ten DPF wyciąć albo przepłukać, pytanie czy płukanie cokolwiek pomoże. Boje się ze zatrę silnik. Dzisiaj znowu parowozem jechałem, Smród i pełno białego dymu, znowu padał deszcz, tak jakby w taką pogodę to się nasilało ale już pewien nie jestem. No i dopiero środa a nie sobota...
    rafal107
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    03 Kwi 2024, 20:32

    A dobrze sprawdziłeś papiery auta i rodowód ..może on wyznania Mojżeszowego :) i w ,,szabas" chce mieć dzień wolny a ty go zmuszasz do pracy.Kup sobie takie coś..Vgate iCar 2 BT 3.0 Interfejs Diagnostyczny Bluetooth OBD2 ELM327 .. pokaże ci co sprawia problem .Koszt niewielki ( ok.65zł) a jest dość dobry działa przez aplikację na smartfona o nazwie ..Car Scan OBD2 lub OBD Auto Doctor. Aplikacje są darmowe sam z tego korzystam. Jak wyświetli ci kod błędu to będziesz wiedział gdzie i czego szukać .Kody błędów do Mitsubishi ASX posiadam to mogę podesłać ,są też na stronie forum Mitsmaniaki.Ja zdecydowałem o benzynie bo nie robię tras a wiem ,że na krótkich odcinkach Diesl się nie sprawdza i trzeba o niego dbać Kolega ma Nissana dci i tej zimy zamarzł mu 2 razy.Raz to ... zaniedbał wymianę filtrów przed zimą.Potem zaniedbał zmianę paliwa na zimowe i przyszło w nocy -17*C i była ...laweta. :) A ja u siebie jeden obrót wału i ASX zapalił :) Też myślałem kiedyś o napędzie 4x4 i Dieslu rozważałem zakup tego co ty i Jeepa 4x4 ale przerosła mnie cena. Ale na pocieszenie mam Toyotę Yaris Cross 1,5 ,125kM też benzyna. A Bieszczadzkie bezdroża pokonujemy UAZ -469..przerobiony na Diesla z silnika Milticara :yes:
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 463
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    03 Kwi 2024, 21:32

    rafal107 napisał(a): Mam dylemat bo jutro mogę ten DPF wyciąć albo przepłukać, pytanie czy płukanie cokolwiek pomoże.

    nie wycinał bym tego na Twoim miejscu
    Próba wyprania , jeżeli się uda to przywraca sprawność w90%
    rafal107 napisał(a):Boje się ze zatrę silnik

    wymień olej ewentualnie tak profilaktycznie i nie zatrzesz go

    ja jeżdziłem golfem V przez 3-4miesiace z problem zdpf, dopalał i dopalał, ropy było drugi stan oleju :lol: silnik się nie zatarł, ale po wymianie oleju to olej był czyściutki przez kilka tys km, tak go ropa wypłukała w środku. :lol:
    Sprzedałem auto chłopu z wioski obok i jeździ do dzisiaj , i silnik pracuje bdb
    u mnie problemem był sterownik
    dlatego trzeba dokładnie zdiagnozować
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    04 Kwi 2024, 06:19

    Też bym go nie wycinał :no: :no: choćby z uwagi na inny problem ..co dalej ? kupisz nowy? kupisz inny po płukaniu czy jazda bez DPF-u ? A co z przeglądem na stacji diagnostycznej? czy diagnosta puści ci takie auto czy zatrzyma dowód rejestracyjny bo wycięty DPF..Ja bym zdiagnozował problem i próbował DPF ratować zwłaszcza ,że po wycięciu i tak będziesz musiał coś zrobić z sterownikiem w oprogramowaniu komputera bo będzie wyświetlał błąd i zapalał ,,check Engine".
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 463
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    04 Kwi 2024, 07:51

    DPF ok, Komputer nie pokazał żadnych błędów, ciśnienia OK, więc w czym problem?
    rafal107
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    04 Kwi 2024, 12:01

    Skoro tak to problemem jest procedura wypalania DPF. Poświęć czas jedź na autostradę lub ,,S" daj mu ognia i zobaczysz co po tym się stanie.Trochę to dziwne ,że wypala DPF nie po przejechanych km tylko w ,,szabas" :) Już samo to daje do myślenia !!! Czym go diagnozowałeś ? Musi być gdzieś błąd który to zakłóca.
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 463
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    04 Kwi 2024, 12:08

    Dałem na diagnostykę do mechaników którzy specjalizują w tego typu rzeczach. na obwodnicy byłem już wielokrotnie.
    rafal107
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    04 Kwi 2024, 12:16

    Wtryski i ciśnienie wtrysku paliwa?
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 463
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018