Mitsubishi Carisma 1.6 - wysokie spalanie?

29 Mar 2020, 10:05

Witam forumowiczów
Od 6 miesięcy jestem posiadaczem Mitsubishi Carisma 1.6 benzyna 2003r. Samochód był kupiony od handlarza i nie znam jego historii. Tylko tyle, że pierwszy właściciel z Niemiec i rzekomo zadbany itd. Wymienilem w nim rozrząd oraz tarcze i klocki hamulcowe. Samochód sprawia mi taki problem, że komputer wskazuje mi spalanie w mieście na stałym odcinku 5km spalanie ok 11.3 L. (w zimniejsze dni i przy duzych korkach nawet 12L) Jak pojade gdzies dalej ok 20km w jedna stronę to spalanie spada do 10.5 mniej więcej. W trasie 200km komputer pokazal 7.5L. Problem który jeszcze zauważyłem to przerywanie silnika podczas pierwszych 500m jazdy w dni kiedy jest wilgotno (deszcz padał, albo sporo rosy). Zazwyczaj po przejechaniu takiegi dystansu silnik chodzi juz prawidłowo i nie przerywa po dodawaniu gazu. Chciałbym sie spytac czy takie wartości spalania są prawidłowe czy jednak coś mu dolega i trzeba jakis element wymienić. Kupowalem samochod z małym silnikiem by mało palil a tu takie zdziwienie, że pali tyle samo co 2.0. Być może to przerywanie silnika ma jakiś wpływ na spalanie. Zaznaczam, iż w kwestii mechaniki samochodowej jestem laikiem.
Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam :D
Mrkesan
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 29 Mar 2020, 22:50

    Świece i filtry wymienione? Może mieć to wpływ na szarpanie, tym bardziej w wilgotne dni. Co do spalania to komputerki nie są rzeczywiste w większości przypadków. Trzeba sprawdzać na tankowanie
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16663
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    30 Mar 2020, 05:26

    11-12l/100km przy 5km jeździe i do tego w korkach to raczej będzie norma.
    Można też sprawdzić termostat i przewody wysokiego napięcia.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3783
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Kwi 2020, 12:41

    Dziękuję za odpowiedzi. Właśnie też coś podejrzewałem świece i kable wysokiego napięcia jako przyczyne tego szarpania. Filtry też pewnie nie sa pierwszej świeżości. Spróbuję od tego zacząć. Jak będą zmiany na plus to dam znać na forum :) Jeśli chodzi o termostat to silnik wg wskazówki szybko osiąga temperature pracy. Też myslalem czy może sonda lambda cos szwankuje.
    Mrkesan
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Skrzynia S-TRONIC w Audi
      S-TRONIC to automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, którą znajdziemy w wielu modelach marki AUDI z podłużnie zamontowanym silnikiem i napędem quattro. Działanie dwusprzęgłowej skrzyni biegów ...