Mitsubishi Carisma 1.9TDI(97r) piszczący pasek

19 Lip 2011, 16:19

Witam


Mam pewien problem z którym borykam się już pół roku. Otóż jestem posiadaczem Mitsubishi Carismy 1.9 TDI 1997r. który przy każdym odpaleniu uświadamia mi, że piszczy pasek... Na początku sprawa nie wyglądała poważnie gdy wsiadałem do samochodu z rana zapiszczał może ze 2 sek. i przestał. Po dłuższym czasie pasek coraz dłużej musiał się poślizgać aby ucichł a dodatkowym objawem było to, że obroty spadały mi na zegarze ( podczas piszczenia) z 900 obr/min na jakieś 500-600obr/min. Później oczywiście coraz głośniej i nowy objaw, przy większych obrotach widocznie światła się rozjaśniały. Wtedy postanowiłem działać, zajechałem do mechanika który po analizie usterki stwierdził iż na jednej z rolek jest jakiś defekt który pociął pasek, chodź jeśli to nie pomoże alternator trzeba będzie wymienić. Po zlikwidowaniu defektu z rolki i założeniu nowego paska majster kazał mi wpaść po jakiś 3-4 dniach aby podciągnąć pasek. Skutek był lecz na 3-4 dni. Wróciłem do mechanika i zostawiłem samochód do grubszej analizy. Po 2 dni doszło do wymiany alternatora. Okazało się, że mój stary alternator robił za silnik elektryczny. Przy nowym alternatorze samochód ucichł, odgłos pracy silnika różnił się sprzed wymiany a pisk paska poszedł w niepamięć. Nie było żadnych pisków przy odpalaniu z rana, żadnych spadków obrotów, rozjaśniających świateł, ani pisku przy max`ymalnym skręcaniu kół. Po 2-3 tygodniach koszmar znów zaistniał. Przy rannym odpalaniu samochodu paseczek musi sobie ze 1-2 minutki popiszczeć, chodź nie tak intensywnie jak wcześniej. Obroty przy uruchomieniu są na jakiś 700-800 tys. Gdy silnik złapie temp. jest 900 tys./obr. Przy max`ymalnym skręcaniu popiskuje. Kupiłem Spray do pasków klinowych z nadzieją, że to jest defekt paska... Ale jak to nie pomoże to już nie wiem co robić.... Jakieś porady były by mile widziane !

Pozdrawiam Hubert
Crashnerg
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Łuków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.9TD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lip 2011, 17:13

A dostales stary alternator i fizycznie widziales ze on wstawil nowy? Lub chociaz masz dowod zakupu alternatora i sie na nim data zgadza? Bo moze on ci w cale tego alternatora nie wymienil tylko kase wzial za wymiane, a cos tam pogrzebal przy nim tylko.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

19 Lip 2011, 19:09

Stary alternator mam w garażu, a nowy jest zamontowany. Mam dowód zakupu i 2 letnią gwarancję.
Crashnerg
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Łuków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.9TD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lip 2011, 21:16

A czasem o cos spodem nie zahaczyles kiedys? Moze masz cos tam lekko wygiete i idzie pasek krzywo i stad piszczy?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

19 Lip 2011, 21:30

O tym nie pomyślałem. Bo faktycznie miałem poślizg autem i wylądowałem w rowie no ale wtedy miałem kłopoty ze zbieżnością, ponieważ znosiło mi auto w prawo. Ale to może być trop !
Crashnerg
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Łuków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.9TD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lip 2011, 21:41

Kijem od miotly delikatnie "powyginac" okolice(a bardziej miejsce mocowania) alternatora zaraz po odpaleniu autka, o ile jest dojscie i zobaczyc czy bedzie jakas roznica. Oczywiscie tak zeby tam sobie niczego nie uszkodzic.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Roadster - bezkompromisowy kabriolet
    Tak jak określenie kabriolet dotyczy szerokiego zbioru samochodów ze zdejmowanym dachem, pod pojęciem roadster kryją się już prawdziwie emocje. "Roadstery wyewoluowały z kabrioletów. W nadwoziu tego typu, o ...
    ACC, BSW, LDW - systemy bezpieczeństwa na drodze
    Technologia coraz bardziej wspomaga kierowcę w zachowaniu bezpieczeństwa na drodze. Samochody rozpoznają znaki i ostrzegają o przekroczeniu dozwolonej prędkości, informują o obecności pojazdów w martwym polu a nawet ...

19 Lip 2011, 21:48

Sprawdzę tą opcje, no ale incydent miałem jeszcze na starym alternatorze. Jak by nie było metodą prób i błędów muszę dojść problemu. Odpowiedź dam w najbliższym czasie.
Crashnerg
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Łuków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.9TD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Lip 2011, 17:22

Spray na pasek nie pomógł, sprawdzenie czy rolki nie są krzywe też nie zdały egzaminu... Z drugiej strony jak by rolki były gdzieś odchylone to by mi pasek ściągało.
Crashnerg
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Łuków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.9TD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Lip 2011, 17:29

Ty no, ale jak masz nowy pasek, alternator + rolki i dalej piszczy, to jednak cos jest nie tak. Mocowane alternatora minmalnie krzywe? I pasek idzie pod troszeczke innym kontem? Bo mi bardziej chodzilo wlasnie o to ze mocowanie alternatora jest lekko przesuniete/wygieta, a nie o sama rolke.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

20 Lip 2011, 17:48

Jutro zajadę do mechanika u którego robię auta, niech coś radzi. Od samego początku zajmuje się autem więc coś musi być na rzeczy. Mnie zastanawia jedyna rzeczy która mnie bardzo interesuje. Czy jak alternator był zakupowany, czy się seria zgadza. Nie mogę tego sprawdzić osobiście bo nie mam dostępu aby sprawdzić nr serii alternatora. Na początku gdy odpalam samochód nie trzyma mi prawidłowych obrotów, wspominałem o tym, że zamiast 900obr/min mam jakieś 700obr/min. I jestem tak na 50 % że alternator nie jest prawidłowy lub uszkodzony fizycznie.
Crashnerg
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Łuków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.9TD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Lip 2011, 17:56

Jak sie pasek alternatora slizga, to problemy z obrotami moga wystepowac, bo bedzie slabe ladowanie wtedy, zalezy jak mocno sie ten pasek slizga oczywiscie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

24 Lip 2011, 09:09

Nie wiem jakie masz rozwiązanie w Carismie, ale masz napinacz automatyczny czy naciągasz pasek ręcznie? Na zimnym silniku sprawdz czy możesz przekręcić rolką , lub kółkiem alternatora ręcznie, jeżeli idzie ale pasek nie obraca reszty kół to wina leży w naciągu paska.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

24 Lip 2011, 13:37

cos Wam powiem na temat ślizgającego i piszczacego paska :)
mialem taki przypadek w citroenie , pasek nowy ktos zmienił nowe rolki wszystko nowe napinacz chyba tez był :P
pasek dalej piszczy :D
i jaka przyczyna ? niezgadniecie :)hehe mozna w 2 sposoby zalozyc pasek do alternatora :D:D
był zle założony tzn alternator był zle "opleciony" przez pasek i non stop piszczał :)


Twoj problem nie powstal czasem po wymianie rozrzadu albo tego paska?:)
ktos moze zle go zalozył i dlatego takie jaja :P

luknij u jakiegos mechanika w książkę np auto date jak ma isc ten pasek i sprawdź czy u Ciebie tak samo jest :)


pozdrawiam
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

30 Lip 2011, 14:21

nie od kiedy tylko pamiętam mam z nim problemy. Ale teraz byłem u mechanika i doszło do zmiany paska i jest dobrze. Więc powiem czy pomogło. I jestem tak na 40 % pewien, że ten pasek który dopiero co wymieniłem był zapieczony. Ale finał opisze jak już będziesz wszystko dobrze.
Crashnerg
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Łuków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.9TD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997