Mitsubishi Colt V vs Fiat Stilo 1.4 3d do 6-7k

13 Lip 2018, 18:14

Witam. Zastanawiam się nad modelami z tematu. Colt byłby z 2002 albo 2003(-taki byłby najlepszy ze względu na podobno lepszy lakier i progi bodajże od kwietnia), 1.3 82 albo 1.6 103km, Stilo z racji silnika (95 km) 2004/2005. Szukam auta do jazdy po mieście, raczej nie będę jeździł w trasach. Małe przebiegi, na pewno mniej niż 10k. Benzyna lub benzyna+lpg. Te mnie najbardziej urzekły po przeczytaniu wielu opinii. Czy da się jeszcze znaleźć zadbanego Colta z końca produkcji i czy opłaca się dopłacać do Stilo? Jestem z Rzeszowa, podkarpackie. To byłoby moje pierwsze auto. Głównie będę jeździł jeździł sam lub z jedną osobą. Na razie linków nie trzeba, bo jeszcze nie kupuję, poza tym na ten moment nie ma nic ciekawego, zwłaszcza w okolicy. Większość stoi już od dawna na aukcjach a sprzedający tylko je odnawiają :). Co byście mi doradzili?
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

13 Lip 2018, 18:15

mlpzxc napisał(a):czy opłaca się dopłacać do Stilo?


Zdecydowanie nie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

13 Lip 2018, 18:37

Na razie miałem okazję prowadzić colta 1.6 sprzed liftu i 1.3 po lifcie. 1.3 Colta na ten moment nie jest dla mnie za słabe. Drugi mimo że końcówka produkcji był w niewiele lepszym stanie niż ten starszy, więc będę szukał czegoś bardziej zadbanego. Obawiam się jednak, że będę musiał się wybrać trochę dalej po ten samochód, bo w okolicy nie będzie raczej zbyt dużego wyboru. Stilo nie prowadziłem jeszcze ani razu. Czytałem tylko opinie, że prowadzenie jest trochę sztuczne przez to jego elektryczne wspomaganie, musiałbym sprawdzić, podoba mi się z wyglądu.
Ostatnio edytowany przez mlpzxc, 14 Lip 2018, 22:00, edytowano w sumie 1 raz
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

13 Lip 2018, 18:38

Stilo przede wszystkim to przeciętne auto, silniki bez szału, elektryka wariuje. Postawiłbym to na poziomie Megane II, a może i niżej.

Tak czy siak za 6k nie szuka się jednego modelu, bo zwiedzisz pół Polski w poszukiwaniu szrotu. Szukaj czegoś ładnego w okolicy i to kup.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

14 Lip 2018, 22:08

Znajdę może tu jeszcze jakiegoś obrońcę Stilo czy Colt to dla mnie najlepszy samochód? :D Jak dla mnie Stilo i tak jest o wiele ciekawszym samochodem w tym przedziale cenowym jak Astra G czy Golf itp. Po pierwszym lifcie elektryka już została poprawiona z tego, co czytałem. W tej kwocie powinien być całkiem ok, ale muszę się przejechać i sam ocenię. Chyba, że wcześniej znajdę zadbanego Colta, niepordzewiałego to może nie będę miał okazji.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

15 Lip 2018, 09:54

Miałem bardzo dużo doczynienia z fiatami stilo i z coltami ... jedno jest pewne porównanie colta do stilo pod względem psujactwa jest obrazą dla colta. Generalnie stilo jest jedną wielką usterką.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11043
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak poruszać się po kierownicy?
    Prawidłowe ułożenie rąk na kierownicy ma zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo jazdy, ponieważ właśnie dzięki niej kierowca ma kontrolę nad układem kierowniczym i zawieszeniem. Tylko prawidłowe trzymanie koła kierownicy umożliwia ...

15 Lip 2018, 11:14

A co powiesz na Corolle E11 lub Civica VI?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł] - zwykły prosty diesel.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

15 Lip 2018, 22:08

Chyba nie ma co diesla do moich przebiegów. Chcę niezbyt długiego hatchbacka. Będę szukał zadbanego Colta, mam nadzieję, że znajdę.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

15 Lip 2018, 22:25

mlpzxc napisał(a):Chcę niezbyt długiego hatchbacka.


Hmmm...

Stilo ma 4.18 metra długości
Colt ma 3,88 metra długości

Nie patrz na rodzaj nadwozia tylko na ROZMIAR.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

15 Lip 2018, 23:03

mlpzxc napisał(a):Chyba nie ma co diesla do moich przebiegów


Zwykły diesel bez turbo może być do miasta spokojnie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

16 Lip 2018, 05:49

Znam dokładną długość jednego i drugiego. Colt nie jest za długi, ale może być, siedziałem w nim i by mi wystarczył z wielkości, z przodu jest spoko miejsca, z tyłu czasem można coś/kogoś przewieźć. Colt pewnie jakby później wychodził, jakoś inaczej ocenialiby standardy, to byłby segment B a nie C, tak jak kolejne generacje. Chodzi mi raczej, żeby się kończył za szybą po prostu, do max 4,3m powiedzmy. Wolałbym z segmentu C a nie B - nie biorę pod uwagę Polówek, Cors itp. OC bedę miał jako współwłaściciel z osobą, która ma pełne zniżki, ale mimo wszystko pojemność silnika nie za duża, żeby nie wydawać dużo na te opłaty, raczej <=1.6. Colt by mi pasował, bo jest lekki i ma dość spoko osiągi, nawet 1.3. Tylko nie wiem, czy to auto już się nie kończy z racji wieku i bycia Japończykiem. Ale może coś będzie bez dużej ilości rdzy jeszcze. W zasadzie o to mi chodziło w tym porównaniu Colt vs Stilo, że Stilo jest trochę nowocześniejszym autem i powinno trochę mniej rdzewieć, ale jakoś nikt o tym nie napisał, więc może z Coltem nie jest tak źle jeszcze ;).

Dzięki za dotychczasową pomoc. Może odświeżę ten temat jak już konkretnie będę zarzucał jakimiś linkami do oceny :ok:.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

16 Lip 2018, 10:08

mlpzxc napisał(a):Stilo jest trochę nowocześniejszym autem i powinno trochę mniej rdzewieć, ale jakoś nikt o tym nie napisał, więc może z Coltem nie jest tak źle jeszcz


Mniej rdzewieje owszem ale jak już poprzednicy pisali auto nie należy do zbytnio bezawaryjnych a Colt technicznie wypada całkiem przyzwoicie ale buda już jest trochę kiepska.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

25 Lip 2018, 19:44

Rozwinąłem poszukiwania do aut segmentu B, coś wielkości Colta to przecież prędzej B niż C obecnie, więc coś takiego koło 3,8 m prawdopodobnie mi wystarczy. Z segmentu C widziałem, że do tej kwoty jest jeszcze Focus I, ale zaczynam się trochę bać tej korozji w autach z lat, które szukam. Niby są zadbane egzemplarze, ale jak widać niektórych natura nie ominie. Także zacząłem się zastanawiać, czy nie ma czegoś bez tendencji do łapania rudej takie roczniki ~02-04?

Mama ma puga 307 z 2004 i ładnie się trzyma pod tym względem. Gdyby to był hatchback to może bym od niej odkupił, ale niestety to kombi(a za jakiś czas będzie chciała go sprzedać i wymienić na coś nowszego).

Przeglądnąłem też propozycje z innych tematów do podobnych kwot i widziałem też coś o Xsarze, ale jak dla mnie trochę dziadkowate auto. Widzę, że najczęściej jak coś ma dobre blachy z tych lat to często z PSA. Z vaga raczej bym nic nie chciał. Zacząłem się zastanawiać, czy nie szukać jakichś maluchów z miarę zrywnym silnikiem jak do nich(dobry stosunek moc/masa+w miarę dobre zabezpieczenie antykorozyjne/niska tendencja do łapania rdzy) jak Renault Clio II 1.4 98 albo 1.6 107-110 koni lub Fiesta (ta 2001-2008) z 1.6(tu raczej górny budżet i mam pytanie jak z blachami, czy już znacznie lepiej jak w Focusie I?). Co myślicie o tych samochodach? Albo może macie jeszcze inne propozycje jakichś podobnych samochodów, które przeoczyłem?
Ostatnio edytowany przez mlpzxc, 26 Lip 2018, 11:06, edytowano w sumie 1 raz
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0

25 Lip 2018, 22:43

Colt to dobra opcja. Podobnie jak Civic VI. Szukałbym właśnie takich jak najmniej zgnitych a potem bym zakonserwował wrażliwe miejsca i porobił zaprawki gdzie trzeba :) A Stilo bym nie brał jest dość fikuśny i lubi robić różne numery włascicielowi:) Ogólnie aut o których wiadomo że mają problemy z elektroniką bym nie polecał brać.
Darq85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Mitsubishi
0

25 Lip 2018, 23:24

Civica nie chcę. Colt byłby dla mnie ok, ale jest ich kilka-kilkanaście w całej Polsce i na razie nic blisko a nie będę też jechał 300km po auto w takim budżecie, może coś się pojawi do 100km od Rzeszowa przez wakacje, na razie jeszcze mam czas. Stilo raczej odpuszczę, ładne auto, silnik 1.4 w miarę bezproblemowy, ale bez szału, tak jak cała reszta. Szukam jakichś alternatyw plus może jednak coś co mniej rdzewieje z tych lat(?). Czekam na odpowiedź odnośnie Clio i Fiesty itp.
mlpzxc
Nowicjusz
 
Posty: 21
0