Mitsubishi i-MiEV Prototype i Mitsubishi i-MiEV na PPIHC

09 Maj 2012, 13:38

Firma Mitsubishi Motors North America ogłosiła, że Beccy Gordon, utytułowana uczestniczka terenowych rajdów organizowanych przez amerykański Score International, zasiądzie za kierownicą Mitsubishi i-MiEV, wyposażonego w pełni elektryczną jednostkę napędową podczas tegorocznej edycji legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), który rozegrany zostanie 8 lipca.

Mitsubishi i-MiEV Prototype i Mitsubishi i-MiEV na PPIHC

Beccy Gordon pochodzi z rodziny, której członkowie już od wielu lat uczestniczą w rajdach i wyścigach samochodowych. Brat Robby jest utytułowanym uczestnikiem wyścigów w Indianapolis, NASCAR oraz rajdów terenowych. Siostra Beccy, Robyn, jest pierwszą kobietą, która zwyciężyła w wyścigu Baja 1000. Bob, ojciec Beccy, to wieloletni uczestnik wyścigów terenowych; Huntley, jej dziadek, brał udział w wyścigach w Indianapolis na początku XX wieku, a mąż, Ryan Hunter-Reay, jest uczestnikiem wyścigów IZOD IndyCar Series w zespole Andretti Autosport.

Mitsubishi i-MiEV Prototype i Mitsubishi i-MiEV na PPIHC

"Nie mogę się doczekać kiedy zasiądę za kierownicą Mitsubishi w tegorocznych zawodach Pikes Peak International Hill Climb", mówi Beccy. "Jestem podniecona myślą, że stawię czoła temu wyzwaniu i to jeszcze za kierownicą samochodu z napędem w pełni elektrycznym. Takie samochody mają przed sobą wielką przyszłość zarówno w codziennym transporcie, jak i jeździe wyczynowej."

Mitsubishi i-MiEV Prototype i Mitsubishi i-MiEV na PPIHC

Mitsubishi Motors wystawi dwa pojazdy tego typu w tegorocznej edycji wyścigu Pikes Peak International Hill Climb: Mitsubishi i-MiEV z elektrycznym układem napędowym w wersji standardowej (prowadzony przez Beccy Gordon) oraz i-MiEV Prototype w wersji rajdowej z napędem elektrycznym (prowadzony przez Hiroshi Masuoka, dwukrotnego triumfatora Rajdu Paryż – Dakar).

Mitsubishi i-MiEV Prototype i Mitsubishi i-MiEV na PPIHC Mitsubishi i-MiEV Prototype i Mitsubishi i-MiEV na PPIHC Mitsubishi i-MiEV Prototype i Mitsubishi i-MiEV na PPIHC Mitsubishi i-MiEV Prototype i Mitsubishi i-MiEV na PPIHC

Biorący udział w wyścigu Mitsubishi i-MiEV Prototype wyposażony jest w udoskonaloną elektryczną jednostkę napędową, baterie litowo-jonowe oraz układ hamulcowy zastosowane w innowacyjnym pojeździe elektrycznym Mitsubishi i-MiEV. Dla konstruktorów działu rozwojowego Mitsubishi Motors oraz przedstawicieli firm dostarczających silniki elektryczne i inne komponenty napędu elektrycznego udział w tak trudnym wyścigu będzie okazją do bieżącej rejestracji i analizy danych z pojazdów oraz zdobycia doświadczenia bezcennego w dalszych pracach badawczo-rozwojowych nad udoskonalaniem produkowanej już wersji modelu i-MiEV oraz przygotowaniem kolejnych modeli z napędem elektrycznym, hybrydowym i hybrydowym typu plug-in: Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV).

POLECAMY M-tech Labo pokazowy system inteligentnej sieci elektrycznej

źródło: Mitsubishi
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan silniki SR20DE / SR20DET / SR20VET
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dobry potencjał do tuningu, dostęp do części zamiennych. Silniki z serii SR20 to jedne z najbardziej uznanych silników Nissana z lat dziewięćdziesiątych ...