Mitsubishi Lancer Evo VIII tuning

29 Wrz 2019, 16:33

Więc tak, muszę zacząć od tego czy znacie jakis salon dobry do chip tuningu lub nawet ekstremalnego ponieważ narazie posiadam Mitsubishi Lancer Evo VIII.Wersja silnika to 2.0 MR FQ400 (411 km i 474 nm) i chciałbym osiągnąć na nim okolice 600 koni mechanicznych dobrze też żeby nm też osiągneły mniej więcej ten próg a może czy jest coś co mógłbym sam wymienić w aucie aby osiągnąć lepszą moc? Dziękuje za odpowiedzi. Zapomniałem dodać że auto było bo jednym chip tuningu jak kupiłem ponieważ nie jestem pierwszym użytkownikiem
upalacz
Nowicjusz
 
Posty: 8

05 Paź 2019, 23:29

Jak sam pewnie wiesz evo to evo jest bardzo podatne na tuning myśle że jedyne co możesz zrobić sam to kwestia wyglądu może jakiws sportowe fotele.. reszta czyli chip tuningiem i innymi zmianami powinien zająć sie ktos kto nie popsuje ci auta i zna sie na robocie co do zmian to może wieksza sprężarka czy sportowy wał rozrządu albo wydajniejszy intercooler :ok: wez pod uwage wzrost spalania :P
takashi
Nowicjusz
 
Posty: 2

06 Paź 2019, 12:58

upalacz napisał(a):Mitsubishi Lancer Evo VIII.Wersja silnika to 2.0 MR FQ400 (411 km i 474 nm)

Zrób dobry program podciągniesz nm o ile masz zrobiony wydech.
Potem to już dużo pisania... skąd jesteś?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Paź 2019, 12:56

Okolice Krakowa...
upalacz
Nowicjusz
 
Posty: 8

26 Paź 2019, 14:58

Olej temat 600km bo to nie jest trudno zrobić 600km tylko problem jest żeby 600 jechało jak 600 a do tego nie psuło się.
Twój napęd kończy się na 650nm ze startem od 3,2rpm i potem jeszcze jest kwestia głowy która inaczej buduje nm niż e9ka na mivecu i troszku mniej można z niej wycisnąć w piku.

Na tą chwilę masz 2 opcje sprawdzić dokładnie co jest zrobione w kwesti wydechu, wałków, śrub korb i strojenia a potem pojechać do kogoś ogarniętego niech Ci liźnie parę nm jeżeli jest tak jak należy.

Opcja nr.2 to dokładasz wałki (jeżeli ich nie masz), zapodajesz hybrydę turbo w Rzeszowie i śmigasz na strojenie.
Ugrasz może tak że dojdziesz do prawilnie jadącego 520-540Nm i może z +20km.

Co do strojenia w w KRK jest Pan od strojeń zwany tytanem evo ale nie polecam go bo kilka lat temu zwalił mi jedno strojenie a przy drugim delikatnie mu się hamka zrobiła optymistyczna.

Jeżeli będziesz miał czas to można skoczyć do Wawy ale sądzę że się opłaca.
Info na PW jak będziesz chciał.

600km jak zaatakujesz to popłyniesz finansowo na około 30k i zrobisz z auta pokrakę która będzie jechać tylko na filmikach YT żeby dzieci mogły grzebać w rozporkach. W realu może być lipa.

Chcesz doznań to zapodaj stroka na 2,4, hybrydę turbo i głowę na dużych zaworach z ostrymi wałami na dobrych czasach wtedy i tak kilujesz do 100km/h praktycznie 99% szybkich aut. No chyba że trafi się ttrs na grubym modzie.

No i pamiętaj transfer, skrzynka mają określoną wytrzymałość tak jak wcześniej pisałem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Paź 2019, 11:54

Mam zrobiony wydech, śruby nie wyglądają po kolega ma zrobione a moje jakieś takie inne,wałków też nie mam... Więc możliwe że pojade do rzeszowa na hybryde turbo i strojenie. U tytana evo był mój kolega i też coś tam się zepsuło,pozniej pojechal do wawki na strojenie moj kolega zeby naprawic blad. I jeszcze jedno pytanie co to stroka na 2.4? Hybryde turbo bede mial i głowę na dużych zaworach juz jest ostre wały będą też...
upalacz
Nowicjusz
 
Posty: 8

27 Paź 2019, 12:19

Koniecznie wymień śruby korb. Liźnij go programem. Pojeździj i zrób wałki 272 + hybryda. Wyślij turbo do rzeszowa a strojenie zrób w waw. Zastanów się tylko na czym Ci zależy bo wałki zbudują góre ale utną dół i to samo z turbiną. Dlatego kwestie turbo musisz ustalić w Rzeszowie. Na pw mogę Ci dać namiary.

A potem zrób strokera i głowicę na większych zaworach. Do stroka kup zestaw tylko trzeba uważać na korby czyli żadnego skośnookiego badziewia no i muszą być w max opcji wytrzymałościowej bo kucizna jest różna.
Głowę zrobisz u dziaka zresztą stroka też.
No i potem strojenie.

Możesz wszystko zrobić za jednym razem ale potrzeba kupę kasy.

Po środku potrzebujesz ogarniętego silnikowca od rozkładania i składania silnika oraz ustaleń z dziakiem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Paź 2019, 12:41

Na razie jestem na etapie szukania śruby korb,później polece do goscia zrobi program pojeżdżę i pojde po wałki 272 + hybryda wyśle do rzeszowa a strojenie pozniej do wawki. Narazie taki plan na najblizsze tygodnie.Raczej zalezy mi na gornej części by kopyto dostawał na dobrych obrotach tak jak u mojego kolegi.
upalacz
Nowicjusz
 
Posty: 8

27 Paź 2019, 12:57

Kolega ma e8 czy 9 ? NoU kog robił program?
No i pamiętaj że może się skończyć na jakimś garreciku lub fp bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. :D

Jeszcze jest kilka diabelskich myków typu als albo roll als wtedy banan nie zejdzie Ci z twarzy do następnego dnia :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Paź 2019, 14:17

Kolega e8 i robił gdzieś w Wawce nie wiem dokłądnie
upalacz
Nowicjusz
 
Posty: 8

27 Paź 2019, 15:12

upalacz napisał(a):Kolega e8 i robił gdzieś w Wawce nie wiem dokłądnie

Dowiedz się u kogo.
Jak będziecie w Wawce to możemy się spiknąć zobaczysz jak jedzie e9 2,4 na zrobionej głowie po hybrydzie a jak coś to jeszcze jest jeden RS na garecie 2,4 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Paź 2019, 15:47

W wawce chwilowo raczej nie będziemy bo jak ogarne mojego to lecimy na jakis zlocik gdzies w czechach ponoć ale będzie można się spiknąć napewno kiedyś
upalacz
Nowicjusz
 
Posty: 8

27 Paź 2019, 19:37

upalacz napisał(a):W wawce chwilowo raczej nie będziemy bo jak ogarne mojego to lecimy na jakis zlocik gdzies w czechach ponoć ale będzie można się spiknąć napewno kiedyś


Spoko. Wpadajta. :D Jak już przygotujesz auto pod mody daj sygn.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Paź 2019, 20:01

Jeszcze takie jedno pytanie bo nie odpowiedziałeś co to stroka na 2,4? Bo zabardzo sie nie orientuje
upalacz
Nowicjusz
 
Posty: 8

27 Paź 2019, 21:59

upalacz napisał(a):Jeszcze takie jedno pytanie bo nie odpowiedziałeś co to stroka na 2,4? Bo zabardzo sie nie orientuje

Zmieniasz pojemność na 2,4. Są też 2,3/2,2/2,1 są też destrokery na 1,8/1,9.

Kupujesz cały set wał, korby, tłoki z pierścieniami. Przyrost pałera średni za to Nm i jego charakterystyka mega efekt.
Do tego mniejsze możliwości kręcenia po obrotach. Dlatego do stroka fajnie pasują ostre wałki i większe turbo.

Destroker robi się dla możliwości walenia po obrotach żeby zbudować moc .

Bez strokera e9 ma 550nm/3,4rpm a po stroku coś koło 3,2 650nm.(o ile dobrze pamiętam)
Na fajnej turbince dolecisz do 700nm ale na lanczu napęd powie papa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe