Wyniki najnowszych testów zderzeniowych Mitsubishi Outlandera w poszczególnych kategoriach prezentują się następująco:
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- Bezpieczeństwo dzieci: 83%
- Ochrona pieszych: 64%
- Systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę: 100%
Nowa generacja Mitsubishi Outlandera
Nowy Outlander powstał w oparciu o nową, globalną płytę podłogową i jest pierwszym przedstawicielem nowej generacji produktów firmy Mitsubishi. Mimo, iż jest to wciąż duży crossover segmentu D wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa aktywnego i biernego, samochód stracił około 100 kg w stosunku do poprzednika, co poprawiło jego wydajność paliwową i ekologiczną.
W najważniejszym obszarze działania, jakim pozostaje bezpieczeństwo, inżynierowie przeanalizowali trzy różne aspekty:
1. Zaawansowane bezpieczeństwo, wprowadzając nowe, zaawansowane systemy, takie jak:
- –Tempomat adaptacyjny ACC (+ ogranicznik prędkości),
- –System zapobiegania kolizjom czołowym FCM,
- –System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu LDW,
2. Bezpieczeństwo bierne, które wzrosło dzięki najnowszej wersji struktury nadwozia o podwyższonej wytrzymałości zderzeniowej RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Opracowana przez Mitsubishi Motors struktura RISE jest systemem rozpraszania energii podczas zderzeń. Nowa konstrukcja chroni skuteczniej podczas zderzeń bocznych i tylnych przy ściśle kontrolowanych odkształceniach, co podwyższa poziom ochrony pasażerów i układu paliwowego przy uderzeniach w tylną część Outlandera.
Niektóre elementy systemów bezpieczeństwa nowego Outlandera:
- - nowo opracowana podwójna podłużnicowa przednia rama pomocnicza, która między innymi lepiej przejmuje i rozprasza energię zderzenia czołowego,
- - nadpodłogowe i podpodłogowe wzmocnienia, (lewe i prawe) redukują odkształcenia kabiny podczas zderzenia czołowego,
- - ograniczono ewentualne obrażenia dolnej części nóg kierowcy poprzez niedopuszczenie do cofania się pedałów w czasie bardzo silnego zderzenia czołowego,
- - pasy bezpieczeństwa przy fotelu przedniego pasażera wyposażono w podwójne napinacze,
- - poprawiono ochronę głowy pieszego poprzez przekonstruowanie maski silnika, przednich błotników i podszybia przedniej szyby samochodu,
- - nowo zaprojektowany zderzak przedni otrzymał strukturę lepiej pochłaniającą energię, co pozwoliło na poprawę ochrony nóg pieszego.
3. Bezpieczeństwo aktywne, które podwyższono poprzez udoskonalenie rozwiązań stosowanych w poprzednim Outlanderze i dzięki wprowadzeniu nowych systemów, wymienionych wyżej.
Integralność + zawartość = jakość
Wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP potwierdzają dążenie koncernu Mitsubishi Motors do zaoferowania swoim klientom produktów najwyższej jakości.
Kolejnym ważnym krokiem będzie wprowadzenie do gamy modelu Outlander PHEV ("Plug-in Hybrid Electric Vehicle"), który pojawi się na rynku w Japonii na początku 2013 roku, natomiast do Europy trafi latem 2013 roku. Outlander PHEV od samego początku był projektowany z myślą o układach napędowych opartych nie tylko o silniki spalinowe, ale także o elektrycznych systemach hybrydowych typu plug-in.
źródło: Mitsubishi