
Europa będzie prawdopodobnie największym na świecie rynkiem dla nowego modelu, na co wskazuje ponad 10 tysięcy zamówień złożonych od grudnia 2012 roku przez klientów z tego kontynentu. Nic dziwnego zatem, że Mitsubishi Outlander PHEV jest niecierpliwie oczekiwany zarówno przez dealerów, jak i przez ich klientów.

Starając się zaspokajać popyt przy wykorzystaniu posiadanego potencjału produkcyjnego, MMC będzie kolejno wprowadzać Outlandera PHEV na kolejne rynki europejskie, zaczynając od Holandii i krajów nordyckich.
Atrakcyjna propozycja na tle konkurencji
Biorąc pod uwagę koszty zakupu i koszty eksploatacji, Outlander PHEV będzie atrakcyjną propozycją dla europejskiego klienta. Samochód sprzedawany w Europie jest bardzo zbliżony do swojego japońskiego odpowiednika, a różnice sprowadzają się do zmian wymaganych przez europejskie wymogi homologacyjne oraz ustawień podwozia, które dostosowano do wymogów kierowców ze Starego Kontynentu.
Dane techniczne modelu Outlander PHEV w specyfikacji EU
(ze stałym napędem "Twin Motor 4WD" w cyklu pomiarowym EU)
Maksymalny zasięg: 824 km
Zasięg w trybie tylko EV: 52 km
Zużycie paliwa: 1,9 l/100 km
Emisja CO2: 44 g/km
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Ładowanie akumulatorów:
– 5 godzin – normalne ładowanie (230V / 10A)
– 30 minut – szybkie ładowanie / do 80% (według standardu CHAdeMO)
Pojemność bagażnika: 463 l (według VDA – z pasażerami z tyłu)
Masa przyczepy hamowanej: 1500 kg
Masa własna: 1810 kg
Outlander PHEV nie jest ani adaptacją istniejącego samochodu z napędem spalinowym, ani też pojazdem mającym zademonstrować potencjał w dziedzinie konstrukcji samochodów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem. Outlander PHEV jest jedną z wersji nowej generacji modelu Outlander przeznaczoną do sprzedaży równolegle z wersjami benzynową i dieslowską, opracowaną od samego początku z uwzględnieniem takiego układu napędowego, co czyni ten samochód unikalnym, bezkompromisowym i wyjątkowym na tle konkurencji.
Jest to pierwszy samochód wytwarzający energię dla układu napędowego Twin Motor 4WD (ze stałym napędem) w konfiguracji hybrydowej z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów.
POLECAMY Tokio Motor Show 2013 - trzy światowe premiery Mitsubishi
Outlander PHEV trafia na rynek w czasach głębokich zmian w świadomości klientów na całym świecie. Zmiany te skłoniły firmę Mitsubishi Motors do rozszerzenia oferty samochodów z elektrycznymi i hybrydowymi (także z zewnętrznym ładowaniem) układami napędu. Do 2020 roku takie modele będą stanowić 20% produkcji Mitsubishi Motors Corporation.
źródło: Mitsubishi