Mitsubishi Outlander PHEV w rajdzie cross country

13 Mar 2014, 14:12

Gdy w Japonii trwały ostatnie przygotowania do uruchomienia produkcji europejskiej wersji Mitsubishi Outlander PHEV, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) poddała swój najbardziej zaawansowany technologicznie model ostatniej i najbardziej zaskakujące próbie
– wysłała go na rajd cross country...

Asia Cross Country Rally (FIA)
Zdaniem kierownictwa MMC, udział w sportach motorowych ma wyjątkowo pozytywny wpływ na
gamę modeli cywilnych. Sukcesy Mitsubishi w Rajdzie Dakar oraz w WRC i ostatnie osiągnięcia
elektrycznego Mitsubishi i-MiEV Evo na Pikes Peak stanowią potwierdzenie słuszności takiego przekonania, szczególnie w odniesieniu do pionierskich technologii.

Mitsubishi Outlander PHEV w rajdzie cross country

W przypadku większego SUV-a/crossovera, jakim jest Outlander, impreza cross country wydawała się najbardziej odpowiednim miejscem prezentacji nowego modelu z unikatowym hybrydowym napędem elektrycznym typu plug-in. Dlatego przedprodukcyjną wersję Mitsubishi Outlander PHEV zgłoszono do rajdu Asia Cross Country Rally 2013 (AXCR), która odbyła się między 10 a 16 sierpnia w Tajlandii i Laosie.

Jako oficjalny punkt w kalendarzu FIA, Rajd AXCR to azjatycki odpowiednik słynnego Dakaru. W ubiegłym roku start imprezy wyznaczono w tajlandzkim Pattaya a metę w miejscowości Pakse, położonej w południowej części Laosu.

Mitsubishi Outlander PHEV w rajdzie cross countryW ciągu 6 dni uczestnicy pokonali ponad 2000 km terenu o rozmaitej nawierzchni i w różnych warunkach pogodowych (m.in. drogi górskie, błotnista dżungla, rzeczne przeprawy, itd.). Udział w imprezie był ogromnym wyzwaniem sprawdzającym zarówno umiejętności, jak i wytrzymałość pojazdów i zawodników.

Solidna alternatywa
Z 20 pojazdów w kategorii czterokołowców (do mety dotarło 19) to właśnie Outlander PHEV wzbudził największe zainteresowanie, jako jedyny hybrydowy model w stawce, gdzie przeważały pikapy przystosowane do pracy w ciężkim terenie, napędzane mocnymi silnikami wysokoprężnymi.

Mitsubishi Outlander PHEV w rajdzie cross countryZgłoszony przez prywatny zespół ("Two and Four Motor Sports") wspierany przez Mitsubishi Motors, Outlander PHEV ukończył zawody na 17. miejscu nie odnotowując żadnej awarii, co traktować należy jako sukces, zważywszy, że była to praktycznie konstrukcja seryjna z elektrycznym, hybrydowym układem napędowym Twin Motor 4WD oraz systemem aktywnej kontroli napędu na cztery koła Super All-Wheel Control (S-AWC). W pojeździe wprowadzono jedynie podstawowe modyfikacje konieczne do pokonania trasy cross country – wzmocnione amortyzatory i sprężyny, klatkę bezpieczeństwa, panele ochronne podwozia, zmodyfikowany układ wydechowy i snorkel.

Światowe rynki
Bezawaryjne ukończenie tak trudnego rajdu zaledwie kilka miesięcy przed światową premierą
rynkową potwierdza wytrzymałość i osiągi nowego Mitsubishi Outlander PHEV.

Zaprezentowany we wrześniu 2012 roku podczas salonu Paris Motor Show, Outlander PHEV
zadebiutował w Japonii w styczniu 2013 roku. Od tego czasu nowy SUV firmy MMC jest stopniowo wprowadzany na europejskie rynki, zaczynając od Holandii, Szwajcarii, Norwegii i Szwecji (październik 2013).

Mitsubishi Outlander PHEV w rajdzie cross country

Na większości europejskich rynków zamówienia na ten model zaczęto przyjmować na początku 2014 roku, przy czym pierwsze auta trafią do nabywców wiosną. Mitsubishi Outlander PHEV już pojawił się w polskiej ofercie a pierwsze samochody wjadą do salonów w maju bieżącego roku.
Od czasu debiutu, firma Mitsubishi Motors zebrała już ponad 15 000 zamówień w regionie (stan na 1 lutego).

W sumie, firma MMC planuje produkować w fabryce Okazaki (Japonia) ponad 50 000 egzemplarzy modelu Outlander PHEV rocznie. Największym rynkiem zbytu ma być Europa.

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    GT86 – Toyota, która kocha jazdę bokiem
    Przepis na klasyczne sportowe coupé jest od lat niezmienny i bajecznie prosty. Bierzemy dwudrzwiowe nadwozie o opływowym, smukłym kształcie, w jego przedniej części umieszczamy silnik, a siłę napędową kierujemy na ...