

Outlander PHEV jest także swoistym cudem techniki, czyniącym Nowego Outlandera pierwszym seryjnym samochodem osobowym czołowego producenta zaprojektowanym od podstaw do współpracy z silnikami spalinowymi lub jednostkami typu PHEV.
Na początku 2013 roku Outlander PHEV wejdzie do sprzedaży w Japonii, a następnie w Europie i w innych częściach świata.

- To pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in firmy Mitsubishi Motors - będący jednocześnie pojazdem elektrycznym EV - stworzony w oparciu o bogate doświadczenie firmy w zakresie pojazdów EV oraz systemów elektronicznych, który w razie potrzeby może być wspierany silnikiem benzynowym.
- W pełni wykorzystuje uznany system napędu wszystkich kół opracowany przez Mitsubishi, a jednocześnie jest pierwszym elektrycznym samochodem seryjnym uznanego producenta oferowanym ze stałym napędem 4WD.
- Jako przedstawiciel rodziny Nowego Outlandera nie jest tylko adaptacją modelu z silnikiem spalinowym, więc jego funkcjonalność nie została ograniczona zastosowaniem dodatkowych komponentów, na przykład systemu EV.
Główna siła napędowa Outlandera PHEV pochodzi z silników elektrycznych umieszczonych z przodu i z tyłu, podobnie jak w pojazdach elektrycznych EV ze stałym napędem na cztery koła 4WD.

System PHEV opracowany przez Mitsubishi Motors wykorzystuje nowy, dwusilnikowy układ napędu na wszystkie koła połączony ze znanym z modelu Lancer Evolution systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control). Układ ten współpracuje z systemem PHEV, sterując jednocześnie systemami 4WD, ASC i ABS.
Dwa silniki elektryczne napędzają niezależnie koła przedniej i tylnej osi. Takie rozwiązanie oferuje bardziej precyzyjną kontrolę pracy systemu 4WD, a także pozwala na przenoszenie mocy niemal bez żadnych opóźnień. W systemie Twin Motor 4WD nie ma bowiem wału napędowego, układu hydraulicznego czy tarczy sprzęgła, które łączą koła przedniej i tylnej osi w konwencjonalnym systemie 4WD.

Dodatkowo, układ tego typu zapewnia wysokie bezpieczeństwo aktywne oraz pozwala na wygenerowanie 100% momentu obrotowego już podczas ruszania ze startu zatrzymanego – przyspieszenie pojazdu jest więc porównywalne z osiągami samochodu wyposażonego w 3-litrowy silnik benzynowy V6. Dwa silniki elektryczne generują też płynną siłę napędową w trudnych warunkach jazdy, np. zimą.
Outlander PHEV oferuje kierowcy wybór dwóch różnych trybów jazdy, które można przełączać ręcznie:
- - Tryb ECO: Priorytetem jest wydajność paliwowa
- - Tryb NORMAL: Optymalny balans pomiędzy siłą napędową a wydajnością ekologiczną
Ładowanie Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV może zostać wpięty do każdego gniazdka prądu w ten sam sposób, co model i-MiEV. Czas pełnego ładowania wynosi 4 godziny (240 V – 15 A) lub 30 minut z wykorzystaniem specjalnej ładowarki, dzięki czemu istnieje możliwość szybkiego zwiększenia zasięgu elektrycznego i swobodnego wykorzystywania samochodu w codziennej eksploatacji.

Kierowca może podczas jazdy włączyć tryb ładowania akumulatora "Battery Charge Mode", kontrolując tym samym stopień zużycia energii zgromadzonej w akumulatorze i wykorzystując silnik benzynowy jako generator ładujący akumulator.
W czasie, gdy kierowca naciska pedał hamulca, silniki elektryczne umieszczone z przodu i z tyłu działają na zasadzie generatora odzyskującego energię kinetyczną i wykorzystującego ją do ładowania akumulatora.
POLECAMY Europejski Program PHEV Toyoty
Outlander PHEV wykorzystuje najnowocześniejszy system, wywodzący się ze zintegrowanego systemu zarządzania pojazdami z serii MiEV, ale uwzględniający wersję plug-in. Kontroluje on nie tylko akumulator i silniki elektryczne, ale także silnik spalinowy i generator. System operacyjny automatycznie rozpoznaje 3 tryby jazdy (elektryczny, hybrydowy szeregowy i hybrydowy równoległy) w zależności od stopnia naładowania baterii i warunków jazdy, zapewniając dobre osiągi i niskie spalanie.

źródło: Mitsubishi