Mitsubishi Pajero 2.5 td skrzynia super select czy zwykła

03 Sie 2010, 20:32

WItam ponownie.
Po bardzo długim przemyślaniu nad autem zdecydowałem się na Mitsubishi Pajero 2.5 td.
Tylko po ostatniej rozmowie ze znajomym mam dylemat czy szykać ze skrzynią Super select czy zwykłą?

Mniej więcej wiem jak to działa, tylko jak to wygląda w praktyce i czy jest to warte poszukiwania. Jak wygląda taka skrzynia pod kątem awaryjności?
Proszę o radę w tej sprawie.

Pozdrawiam
ara502
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Grabówka

04 Sie 2010, 16:05

Zdecydowanie skrzynia SS. Pajero bez SS to "kalekie" Pajero
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

04 Sie 2010, 22:12

Słuchaj a możesz troszeczkę rozwinąć swoją opinię. Jak znacząca jest różnica Twoim zdaniem. Bo znalezienie SS niejest takie proste.
ara502
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Grabówka

05 Sie 2010, 09:30

jest proste...ale

do użytku twrenowego nie ma znaczenie czy masz SS czy ES,
centralny dyfer to następna rzecz która może się spsuć, SS jest mniej wytrzymały niż ES,
sterowane podciśnieniowo załączanie przodu nie jest idealnym rozwiązaniem (czasem spada i jedziemy i tak na samym tyle)
ogólnie najlepszym wyjściem to ES ze stałymi zabierakami, bądź manualnymi sprzęgami (rozwiązanie najbardziej wytrzymałe i najmniej awaryjne)

jedyna sytuacja przemawiająca za SS to duża ilość jazdy po asfalcie w średnich warunkach pogodowych (zakręty i asfalt pomieszany z lodem/śniegiem)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Sie 2010, 10:06

Kolego chodzi Ci o Pajero I bo znalezienie Pajero II z SS nie jest aż takie trudne (gożej znaleźć niezajechane).
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2010, 11:11

w jedynce nie ma SS :mrgreen:
chyba że sobie sam zmotasz, tak samo nie ma w Sporcie
niezajechane też nie jest problem gorzej znaleźć z RAMĄ :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Sie 2010, 15:41

Chodzi mi o pajero II
To tak teoretycznie jeżeli niebęde miał Super Selecta to też nie jest to taka tragedja.
Fakt że samochud bedzie w 80% jezdził w mieście ale to już chba niema aż takiego znaczenia.
ara502
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Grabówka

05 Sie 2010, 22:19

Jeżdżę ponad rok Pajero 2,5 es 99 i jestem bardziej niż zadowolony, autko bezawaryjne i bardzo przyjemne w eksploatacji.Polecam
maranath
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: podkarpacie

06 Sie 2010, 15:33

Znalazłej jednego ciekawego ze skrzynią SS w budzie GLX juto jadę obejrzeć autko, może się uda kupić bo bardzo ciekawie wygląda.
Zobaczymy tylko co tam się dzieje wewnątrz niego.
Pozdrawiam i dziękuję
ara502
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Grabówka

09 Sie 2010, 09:09

pocieszny napisał(a):w jedynce nie ma SS :mrgreen:
chyba że sobie sam zmotasz, tak samo nie ma w Sporcie
niezajechane też nie jest problem gorzej znaleźć z RAMĄ :mrgreen:

No że oryginalnie nie ma to wiem, ale zmotanie nie jest też takie trudne.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sie 2010, 13:45

Jogi4x4 napisał(a): zmotanie nie jest też takie trudne.
2 nowe wały, jedno mocowanie łapy reduktora, nowy wybierak elektryka do tego, pneumatyki nie ma co ruszac lepiej zostawić manuale z przodu i jak się chce jeździć 4x4 to po prostu zapinać ;)

troche zabawy jest, czy warto? moim zdaniem nie ;) ale każdy wie co lepsze dla niego ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Sie 2010, 20:27

chodziło mio że nie jest trudne jak masz choć trochę o tym pojęcie :mrgreen:
Wg. mnie też nie warto sięw to bawić... tylko dlategop żeby pomykać po czarnym z 4x4, z tego wniosek że do każdej Beemki i Merca pierwsze co robisz po zakupie to wsadzasz X-Drive albo 4Matic :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna