Mix wymagań do 50k zł

07 Paź 2020, 09:29

Witajcie. Wiem, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, a moje wymagania są strasznie niesprecyzowane (albo nie współgrające ze sobą), ale może uda się coś znaleźć. Więc tak:

Poszukuje auta w kwocie do 55k zł (zakładany budżet 50+5 na ewentualne sprawy pozakupowe). Samochód będzie użytkowany w dużym mieście więc wypadałoby żeby nie był zbyt wielki (i tak podróżować nim będą maks 2 osoby), ale: Samochodu używam głównie jako środek transportu do pracy, a większość tej trasy pokonywana jest po autostradzie (robię ok. 90km dziennie z czego 65 po autostradzie) więc chciałbym aby dobrze i pewnie prowadził się przy prędkościach rzędu 150-160km/h (tylko czy to nie kłóci się z konceptem małego samochodu??). Co do wymagań napędowych: benzyna czy diesel nie ma znaczenia (jeśli będzie możliwość instalacji LPG to też super, bo mam możliwość zrobić to naprawdę tanio), skrzynia koniecznie automat (dużo korków w mieście) i wypadałoby aby zestrojona była na podróż z większymi prędkościami. (Obecnie podróżuje laguną, która przy 160km/h wyje jak głupia, ale co się dziwić jeśli obrotomierz wisi na 5k). Chciałbym też aby było to auto nieco mocniejsze (200km+). Głównie chyba ograniczyłem swój wybór do jakiegoś mocniejszego hatchbacka, ale jeśli jest też coś odrobinę większego na co szczególnie warto zwrócić uwagę to mogę rozważyć gdyż rozmiar i tak liczy się tylko przy znalezieniu parkingu. (lekko sportowy charakter mile widziany)

Kilka propozycji, które przyszły mi do głowy abyście wiedzieli o co mi konkretniej chodzi:

Audi TT 8j
Golf 6R/7GTI
VW Scirocco
BMW 330D/330i ?
Renault Clio 1.6T

Chciałbym aby samochód był komfortowy i pewny przy większych prędkościach, ale też dawał przyjemność z jazdy. Tak jak mówiłem jeśli przychodzi wam do głowy coś większego, ale również spełniającego te parametry to śmiało możecie podać swoje propozycje. Ważne aby samochód nie był skarbonką (nie mówię tu o kosztach paliwa) i fajnie gdyby nie był starszy niż powiedzmy 2008r.
SedziA
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Paź 2020, 11:37

Clio bym odpuścił bo jednak trasy wchodzą w grę a to segment mniejszy.
Dla mnie najlepsze dwie pierwsze pozycje
Z tym że w 6R/7GTI cienko żeby założyć gaz, za to TT z 3,2 jest dobry do gazu
Możesz też zerknąć na mk7 GTD - 2,0 TDI 184 konie, bo mało spali i fajnie pojedzie i jeszcze tzw chip można zapodać, bo pytanie czy przy Twoich przebiegach, które pewnie są spore (?), nie warto iść w mocnego diesla?

Więc dla mnie tacy faworyci:
- TT 3,2 (tylko tutaj auto serio 2-osobowe i mało pakowne)
- Golf 6R - fajne ale raczej sama benzyna
- zamiast mk7 GTI lepsze będzie GTD

ewentualnie możesz zerknąć jeszcze np na Volvo S40 II 2,5T
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2020, 11:59

No właśnie trochę mnie kusi Audi TT (podoba mi się wygląd tylko jak z awaryjnością? Słyszałem, że 2.0TFSI są problematyczne, ale tutaj wspominasz o 3.2, może rzeczywiście nie jest to głupi pomysł). Co do przebiegu to rzeczywiście trochę tych km robię (ok. 20 do 25k km rocznie wyjdzie) więc mocniejszy diesel wchodzi w grę jak najbardziej tylko tak teraz patrzę, że mk7 może się nie mieścić w moim budżecie. Ta wersja GTD najtańsze sztuki to już górna granica, a wiadomo jak to z najtańszymi sztukami bywa
SedziA
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Paź 2020, 12:35

Focus mk3 2.0TDCI 140km lub 163km
A3 8P 2.0TDI CR 170km
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2020, 12:48

SedziA napisał(a):więc mocniejszy diesel wchodzi w grę jak najbardziej tylko tak teraz patrzę, że mk7 może się nie mieścić w moim budżecie. Ta wersja GTD najtańsze sztuki to już górna granica, a wiadomo jak to z najtańszymi sztukami bywa

czy ja wiem tutaj salon PL i niecałe 50k tylko że 3D (ale skoro TT bierzesz pod uwagę..)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

poza tym możesz też szukać Leona III (to w sumie to samo)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2020, 12:58

Nie no tak jak mówię rozmiar i ilość miejsca nie ma dla mnie znaczenia jeśli chodzi o dolną granicę. Przez chwilę rozważałem nawet jakąś MX-5 czy GT86, bo zawsze chciałem jakąś typowo sportową zabawkę, ale przy moim użytkowaniu chyba jednak lepiej coś bardziej rozsądnego.

Co do podanego przez Ciebie golfa to niestety nie wziąłeś pod uwagę, że w grę wchodzi tylko automat. O seatach w sumie nie myślałem, nie wiem czemu całkiem pominąłem tą markę, ale rzeczywiście może trzeba i w tą stronę spojrzeć. Ogólnie zakup samochodu planuje na początku przyszłego roku więc narazie tylko wstępny rekonesans robię. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś modele w głowie to śmiało. Dzięki wam wszystkim za dotychczasowe propozycje
SedziA
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Paź 2020, 13:59

MX-5 czy GT86 to zabawki na weekend
Jeśli Seat wchodzi w gre to jak najbardziej 5F do znalezienia za ok 50k z roczników 2012-2014, w tej kasie albo 2.0TDI albo 1.8TSI (TSI dla bezpieczenstwa lepiej szukac po 2013r)

Odnosnie automatu, zdajesz sobie sprawe z wysokich kosztow ewentualnych napraw?
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2020, 14:38

Myślę, że będziesz zadowolny z tego 5F, świetne auto :)
malmon3
Aktywny
 
Posty: 302

07 Paź 2020, 15:00

Wiem, że automat to potencjalne źródło problemów, ale szczerze po przeprowadzce do jednego z największych miast polski i spędzaniu ok. godziny w korkach każdego dnia nie wyobrażam sobie aby następne auto miało manuala. To męczarnia jeździć z manualem w takich warunkach, a moja lewa stopa już woła pomocy :lol:
SedziA
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Paź 2020, 15:15

Tu nie chodzi o automat jako automat, tylko konkretnie DSG, które będzie zarówno w golfie jak i w Leonie, a nie jest to trwała skrzynia. Co innego jakbyś szukał klasycznego hydrokinetyka, a nie szybka ale shitowata dwusprzeglowke.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

07 Paź 2020, 17:25

SedziA napisał(a):Wiem, że automat to potencjalne źródło problemów,

Akurat szukasz mocniejszych aut gdzie takie DSG w grupie VW jest bardziej przystosowane do dużych momentów obrotowych, a co za tym idzie jest trwalsze niż przy dużo słabszych silnikach
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2020, 20:22

Tu nie chodzi o automat jako automat, tylko konkretnie DSG, które będzie zarówno w golfie jak i w Leonie, a nie jest to trwała skrzynia

Jak jest z trwałością skrzyni S Tronic 6 w A3 8p 2.0TDI 170KM?
emk90
Nowicjusz
 
Posty: 24