Mizerna trwałość VAG

10 Lip 2018, 08:06

Panowie kolejne potwierdzenie, że pogoń za przewagą dzięki technice odbija się na trwałości samochodów. ;)
Tutaj klasyk, czyli uwielbiane w PL Audi z przecudownym 3.0. Rzeczywistość jak zwykle inna, bo kto to widział aby po 184tys. silnik był do wywalenia? Jak widać nie trzeba kręcenia jak to obrońcy zawsze argumentują. Zaznaczam, że to nie pierwszy przypadek w naszej firmie z tego koncernu. Były 4 Q7, a jest 1 (jedno).

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



P.S. Jest tu z nami handlarz? :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lip 2018, 08:37

Jakoś mnie to nie dziwi i szczerze to zaczyna być regułą nie tylko w grupie VAG.
Jak dla mnie jedną z głównych przyczyn to wydłużenie interwału wymiany oleju (nie wiem czy akurat w tym silniku, jeśli nie to proszę o zwrócenie mi uwagi).
180 tys./6 lat =30 tys.km rok, olej zmieniany co 30 tys.i przed 200 tys.silnik do wymiany...
A teraz Volkswagen chwali się, że w nowym Arteonie robi TYLKO 2 przeglądy gwarancyjne przez 3 lata gwarancji (jeśli nie przekroczysz limitu km). To mają być niższe koszty dla użytkownika auta... Co tylko potwierdza, że VAG to bardzo fajne auta na 3-4 lata (leasing).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lip 2018, 13:19

Ja bym tak nie szalał z tym że to uwielbiane w Polsce Audi z 3,0, na takie autko trzeba mieć ze 100 tys :)
a chyba najtańsze modele typu A4 B8 z 3,0T to jakoś 55-60 tys zł.

Tylko pytanie czy to jeden przypadek na 500 tys sztuk czy reguła?
Mało się słyszy o wadach 3,0T w Audi

z drugiej strony sporo osób te silniki modzi więc jeśli ich trwałość jest taka kiepska to dość duże ryzyko
http://gregor10.pl/audi-a7-3-0tfsi-ctua ... m-556nm-2/

z tego wynika że lepiej chyba w tym modelu wybrać mniej dynamiczne ale bezpieczniejsze np 2,8
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lip 2018, 13:30

Wydaje mi się, że mało się słyszy, bo większość jeszcze jeździ do ASO - trafi ich więcej z leasingów pod strzechy to będą historie.
Z ciekawości popatrzyłem ile chodzi używany silnik to poniżej 15tys. ciężko coś kupić.

Ossy - apropo chorych interwałów wymiany. Była Octavia III 1.6 TDI i strzelił pasek przy 190tys. km. Producent zalecał wymianę przy... 210tys.
Ostatnio edytowany przez dzida, 10 Lip 2018, 13:34, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lip 2018, 13:33

dzida napisał(a):Rzeczywistość jak zwykle inna, bo kto to widział aby po 184tys. silnik był do wywalenia?


A to dużo? Czytałem jakieś pół roku temu o przypadku BMW, gdzie silnik był do wymiany po 30-40 kkm. Nie pamiętam oznaczenia bo to nowy silnik i mało mnie interesują te karykatury motoryzacji, ale to nie tylko VAG daje ciała, a wszyscy.

Dzisiaj nie kupuje się auta marką czy modelem, tylko trzeba odsiewać tysiąc bubli by trafić na coś "dobrego". A to dobre jeszcze 10 lat temu byłoby śmietnikiem. Piękne czasy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lip 2018, 14:53

Będzie jeszcze gorzej ;/ dzisiaj samochody są tak projektowane że mają wytrzymać okres gwarancji stąd też przeglądy co 30tyś. km a nawet więcej. Nikt nie zastanawia się że to doprowadza do powolnej śmierci silnika bo oleje po takim dystansie w samochodach osobowych są mocno wyeksploatowane szczególnie jak auto lata w mieście.

Dotyczy to wszystkich koncernów które mają silniki downsizing'owe. Poza tym spojrzyjcie na zabezpieczenia tych samochodów pod względem korozji, wystarczy na trzy lata może? Jak samemu się nie zrobi tego porządnie to długo nie wytrzyma również i nadwozie.

Koncerny wyprzedzają się w coraz to nowych modelach które czasem ciężko odróżnić od siebie. Moim zdaniem powinno być mniej modeli które będą trwalsze, a to z kolei mogło by się przełożyć na ekologię bo nie trzeba by było zmieniać samochodów tak szybko i wytrzymywały by znacznie większe przebiegi.

galakty napisał(a):Dzisiaj nie kupuje się auta marką czy modelem, tylko trzeba odsiewać tysiąc bubli by trafić na coś "dobrego".
.. i ciężko jest do tego znaleźć coś sensownego chociaż ogłoszeń masa. Po przesianiu zostaje kilka, a po oględzinach? Czasem nic...
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


10 Lip 2018, 15:01

Jeszcze jedno mi się przypomniało.

Bezterminowy rozrząd na pasku :lol: VAG bardzo słabo wycenia swoją "bezterminowość".
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lip 2018, 15:04

Jak dla mnie to po prostu jeden z niewielu felernych egzemplarzy

bo jednak są też takie auta:


[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

250-300 tys na budziku

- Klocki przód/tył - przy 260 000 km (nowiutkie)
- Tarcze tył - 180 000 km
- Tarcze przód - 260 000 km
- Regeneracja skrzyni biegów - 260 000 km.

o wymianie silnika ani słowa.

Na forach A5/A7 niby polecają te wersje TFSI.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lip 2018, 15:14

Pionek napisał(a):bo jednak są też takie auta:


Ciekawi mnie, czy te jeżdżące auta miały np. ogarniętych właścicieli i wymieniali olej np. co 10-15 kkm, czy jednak były olewane serwisy i cud się stał że dojechały tyle.

Motobenzyna podaje, że dla tego silnika wymiana oleju zalecana jest co 15 kkm lub co rok, jak na nowoczesną jednostkę, to bardzo szybko. Do tego wchodzi tam 8 litrów oleju. Może dlatego jest polecany? Jednak jak się to porówna do małych silników i wymian co 30 kkm lub 2 lata to jest różnica.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lip 2018, 16:55

Ja bym powiedział, że trafić na niebezproblemowe Audi/BMW to jest sztuka, a nie, że ten to jeden z niewielu.
Znam kilka osób w firmie, które mają auta tej klasy (C7 i F10) od nowości. Dosłownie każda narzeka, że te samochody się ciągle psują. Miałem okazję podróżować z właścicielami i dopytać co i jak. Dla przykładu w A6 C7 coś siadło elektrycznego przy skrzyni. Naprawa ok. 13000zł + laweta. Oczywiście zaraz po gwarancji. Inny tak się zirytował, że sprzedał swoje A6 i kupił nową Mazdę 6, bo miał dość ciągłych wizyt w ASO, a takie auta mają pracować, a nie stać.
I jak wspomniałem Q7 zostało jedno. Reszta rozeszła się po "żydach".
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lip 2018, 17:09

galakty napisał(a):Motobenzyna podaje, że dla tego silnika wymiana oleju zalecana jest co 15 kkm lub co rok, jak na nowoczesną jednostkę, to bardzo szybko.

To zależy w jakim ruchu użytkowane jest auto. Ja mam niby pancerny silnik w lancerze, ale olej wymieniam co 10tys km, bo mało robię tras, a moja jazda to przeważnie 20km odcinki miejsko-podmiejskie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lip 2018, 17:12

dzida napisał(a):Dla przykładu w A6 C7 coś siadło elektrycznego przy skrzyni. Naprawa ok. 13000zł + laweta. Oczywiście zaraz po gwarancji.


No tak tylko to takie akurat głupie gadanie, auto warte 120-140 tys zł, silniki ponad 2 litry to ile ma kosztować serwis auta premium takiej klasy? tyle co Daci 1,2?
Jak u Mirka w Passacie wartym 8 tys padnie dwumas to też ładuje kasę albo sprzedaje, no biedny Audi a6 za ponad 100 tys nie kupuje jednak :)

Poza tym nie wiem skąd pewność że Mazda jest wieczna jak Lenin? :) Zawsze się mówi o innych markach że są lepsze, a to tak niekoniecznie.
Fakt że może trwałość na poziomie Audi 80 to nie jest no ale 13 tys za serwis w aucie wartym 10x tyle to nie aż taka niecodzienna sprawa.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lip 2018, 17:16

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lip 2018, 17:25

Pionek napisał(a):13 tys za serwis w aucie wartym 10x tyle to nie aż taka niecodzienna sprawa.


A raczej normalna sprawa. Chora sprawa to wymiana zawieszenia i dwumasy w Passacie B5, gdzie koszt wynosi 50% albo i więcej wartości auta :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lip 2018, 17:38

Pionek napisał(a):No tak tylko to takie akurat głupie gadanie

Tylko wiesz w czym problem? Właściciele tych aut oczekują, że będą pracować na siebie, a nie stać w serwisie. To im bardziej doskwiera niż koszty napraw. Wydają kupę kasy na jakość wykonania, a nie jakość napraw. Nie wiem dlaczego nazywasz coś głupim gadaniem gdy wymienia się takie podstawowe podzespoły jak silnik, czy skrzynia, a elektronika wariuje bardziej niż w Lagunie II. To nie klocki hamulcowe.

Pionek napisał(a):Poza tym nie wiem skąd pewność że Mazda jest wieczna jak Lenin? Zawsze się mówi o innych markach że są lepsze, a to tak niekoniecznie.

Nie wiadomo ale mniejsze skomplikowanie i brak pogoni za nowinkami technologicznymi ma swoją zaletę w niezawodności.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010