REKLAMA
Witam,
Kupiłem auto z instalacją BRC przy przebiegu 93,5 tys. (aktualnie 100 tys.) i od samego początku samochód szarpał tylko i wyłącznie podczas jazdy na gazie. Przy przyspieszaniu na obojętnie jakim biegu jest szarpnięcie. Szczególnie często zdarza się to przy niskich obrotach i wysokim biegu na rozgrzanym silniku. Oprócz tego podczas wrzucenia na bieg jałowy czasami obroty spadają prawie do zera i zapala się kontrolka akumulatora po czym podnoszą się do właściwego poziomu. Zdarza się też, że silnik zgaśnie.
Od razu wymieniłem cewkę, kable WN i świece po czym mechanik zapewniał, że na pewno problem zniknie. Niestety problem pozostał. Udałem się więc do fachowca (z polecenia) od instalacji BRC. Mechanik ten podobnie jak poprzedni zabrał się za grzebanie w układzie zapłonowym, mimo że powiedziałem o wcześniejszej wymianie cewki, kabli i świec. On swoje i stwierdził, że to na pewno wina układu zapłonowego. Po ponownym zamontowaniu nowych części (firmy ngk) problem nadal pozostał. Fachowiec pod znakiem zapytania (jak z resztą poprzednicy) wymienił filtr gazu i wyregulował. Niestety i to nie pomogło...
Błagam Was, pomóżcie rozwiązać ten problem, gdyż kilku mechaników, których odwiedziłem nie są w stanie mi pomóc, ponieważ nadzwyczajnie nie wiedzą co może być przyczyną tego denerwującego szarpania i tracenia obrotów na biegu jałowym. Czasami zdarza się, że auto zgaśnie podczas manewru skręcania, co jest niebezpieczne gdyż wyłącza się wspomaganie.
Podkreślam, że dzieje się to tylko na gazie. Na Pb jest ok.
Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki.