[55tyś] Mocne auto - dylemat

21 Lut 2019, 11:56

Witam,
Jako, że nie jestem jeszcze żonaty to chcę teraz kupić samochód, który pozwoli mi dać troszkę większą 'frajdę' z jazdy niż dotychczasowe.
Jeździłem do tej pory dwoma autami z turbiną (A3 1.8T i Vectra C 2.0T) prawdopodobnie trafiłem w jednym i drugim przypadku na kiepskie egzemplarze, bo nie chcę już więcej aut z Turbo (w 1 powoli padało Turbo, a w drugim musiałem regenerować) poza tym auto nie zbierało się 'od dołu'
Teraz mam budżet 55tyś więc mam nadzieję, że będę miał jakieś pole manewru. Jaka jest wasza opinia na temat kupowania nowszych 'mocnych' aut? dużo osób mi się żali, że woleliby coś starszego niż 2010r. bo koszty niektórych części są astronomiczne...
Podróżuje zazwyczaj sam + 1 osoba więc typ nadwozia mi obojętny (suv/kombi odpada). Poruszam się 50/50 miasto/trasa. Kilka razy w życiu miałem okazję jeździć samochodem z automatyczną skrzynią biegów - fajnie jakby ktoś podesłał taką propozycję.
Wszystkim co do tej pory jeździłem, jeździło na benzynę. Teraz zaczynam robić troszkę większe przebiegi (15-20tyś rocznie, wcześniej robiłem 5-10) więc będę szukał też czegoś pod LPG. Szukam czegoś z silnikiem z mocą powyżej 200km, przyśpieszeniem 0-100 w granicach 6-7s. W mieście wystarcza mi nawet samochód z przyśpieszeniem 12s 0-100 ale w trasie znacząco brakuje mi mocy.
Przejrzałem trochę ofertę na olx i otomoto, zakładam, że marka 'Premium' będzie droga w utrzymaniu ale jak pisałem chciałbym mieć troszkę fun'u z jazdy dopóki jeszcze mogę.

1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?


2.[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?

3.[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
Trochę sprint do setki wolniejszy od poprzedników

4.[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?


Szczerze powiem, że najbardziej podoba mi się BMW seria 3 lub Mercedes Klasy C - bardzo duże będą koszty utrzymania takich samochodów z tymi wersjami silnikowymi? Stąd właśnie mój pomysł, aby pójść w LPG i trochę na czymś przyoszczędzić :P

Proszę o opinię na temat tych propozycji, lub ktoś wrzuci coś od siebie?
Piotros14
Nowicjusz
 
Posty: 10

21 Lut 2019, 12:39

Piotros14 napisał(a):nie chcę już więcej aut z Turbo (w 1 powoli padało Turbo, a w drugim musiałem regenerować)
kto by pomyślał, że części eksploatacyjne czasami trzeba wymienić lub zregenerować :o jeśli jednak twardo stoisz przy tym postanowieniu, to praktycznie każde z powyższych aut odpada (jeden z Merców ma nawet kompresor, drugi nie jestem pewien). No i jak już sam zauważyłeś tanio w przypadku premium nie będzie, czyli regeneracja turbo to w tym przypadku wierzchołek góry lodowej.

Z powyższych na wstępie odrzuciłbym Mondeo (a właściwie Fussion), bo ściągany ze Stanów, więc może być grubo. Lancer też raczej nie, bo z tą skrzynią są niby jakieś hece.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Lut 2019, 12:56

To znaczy nie mam uprzedzeń do samochodów gdzie jest Turbina, po prostu tak wtrąciłem, że źle trafiałem. Natomiast nigdy jeszcze nie miałem nic z dużą pojemnością (powyżej 2l) co by było bez turbiny i zbierało się od dołu. Te Merce z V6 mają jeszcze kompresor?
Więc w sumie narazie został mi wybór między tymi dwoma markami, stąd znowu pomysł na LPG, by powiedzmy jakoś wyrównać koszty - no i tak instalacja powiedzmy zwróciłaby mi się po roku.
Samochód będzie jak najbardziej jako codziennego użytku na krótkie i długie odcinki więc też nie chcę raczej pchać się w duże pojemności (o ile to dobry tok myślenia).
A jeśli już porównać W204 do E90/E92 to na co można bardziej się pokusić, żeby nie było na maksa 'drogo'?
Piotros14
Nowicjusz
 
Posty: 10

21 Lut 2019, 13:14

Volvo s60 T5?
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Lut 2019, 13:24

Piotros14, akurat robisz troszkę z igły widły bo akurat do takiego A3 1,8T turbin to jest tysiące na aukcjach, nieraz za 7-8 stówek po kompletnej regeneracji z pisemną gwarancją, odsyłasz swoją itd..
A ile osób wyrzuca i wkłada inne mocniejsze i wtedy masz dobrą używkę.
Nikt nie mówi, że trzeba kupować oryginał z ASO za 4 tys..

Ale w sumie jak wolisz tylko w tych autach problemów będzie zdecydowanie więcej niż turbina w 1,8T np takim A3 prostym tanim.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2019, 18:20

Tzn ani Opla, ani Audi już nie mam. Poruszam się obecnie Mazdą 3.
Jak pisałem szukam czegoś, żeby troszeczkę się 'wyszaleć' więc fajnie, jakby było ponad 200km mocy.
BMW czy Merca traktuję jako ostateczność jeśli nic nie znajdę innego. Coś możecie polecić?
Jak mogą wyglądać koszty utrzymania takich aut (Merc i to BMW) przy moich przebiegach 15-20k rocznie?
Piotros14
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przeszkody do pokonania - dziury, zwierzęta, piesi
    Jazda wymaga od kierowców dużej czujności i uwagi, zwłaszcza, jeśli na drodze mogą spotkać pieszych czy zwierzęta. Zderzenie z nimi może skończyć się dla nich tragicznie. Dlatego ważne, aby zawsze być przygotowanym ...
    Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...

21 Lut 2019, 18:30

A LPG to konieczność tak? bo w tej kasie masz np S3 8P Audi, gdzie no ciężko o konkurencję w sensie mocy i tego jak to jedzie. ale nowe silniki turbo z wtryskiem fsi od vaga do gazu średnio się nadają.

chyba ze koniecznie coś z większym litrażem i więcej garów czyli moc i brzmienie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2019, 18:31

A co powiesz na Honde Civic TypeR, albo Subaru Impreza, albo Lexus IS, lub GS?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

21 Lut 2019, 18:55

Jeśli przeżyjesz 2 litry z turbo, to ciekawą propozycją może być Megane 3 RS - 250/260/275 kuca w zależności od wersji, w opcji była mechaniczna szpera, więc będzie szybko przyspieszać i dobrze skręcać (chyba najlepiej prowadzący się hh w tych latach). Dodatkowo idzie założyć lpg, nie słyszałem też o żadnych większych usterkach.
Można myśleć też o S3 8P albo Golfie 5 GTI/6 R, z tym że 6 R to wydatek bliższy 60k. 2.0 tfsi w tych autach ponoć są bez problemów olejowych. Nie założysz tu lpg, ale powinny być to auta wygodniejsze i bardziej praktyczne od M3RS. Dodatkowo w 6R i S3 będzie haldex. Golf 6 GTI mają silniki pijące więcej oleju niż student wódki, więc lepiej omijać.
Rzóhfa
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 23 03 2016
Paliwo: Benzyna

21 Lut 2019, 19:17

Wszystkim polecajacym tutaj s3 8p i inne mocne HH na tfsi dla autora ktoremu szkoda bylo na wymiane turbo w 1.8t polecam lekture tego tematu, a w szczegolnosci postu nr 2:
http://www.racingforum.pl/HotHatch-do-50k-t148499.html

Mam wrazenie ze 80% osob tutaj wypowiadajacy sie o takich autach widzialo je tylko w kolorowych gazetkach, nawet nimi nie jezdzilo, a co dopiero mialo. Apeluje o troche zdrowego rozsadku, bo koszta takiego auta w stosunku do np a3 1.8t autora to x5.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

21 Lut 2019, 19:28

Ciiii, przecież to VAG, każdy w szopie naprawi a poza tym udana konstrukcja i się nie psuje. Do tego gaz można założyć i 4x4 ma a inne focusy rs nie a poza tym bloki tam pękają.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lut 2019, 19:44

duzy90 napisał(a):Wszystkim polecajacym tutaj s3 8p i inne mocne HH na tfsi dla autora ktoremu szkoda bylo na wymiane turbo w 1.8t polecam lekture tego tematu, a w szczegolnosci postu nr 2:
http://www.racingforum.pl/HotHatch-do-50k-t148499.html

Mam wrazenie ze 80% osob tutaj wypowiadajacy sie o takich autach widzialo je tylko w kolorowych gazetkach, nawet nimi nie jezdzilo, a co dopiero mialo. Apeluje o troche zdrowego rozsadku, bo koszta takiego auta w stosunku do np a3 1.8t autora to x5.


Jeśli uważasz ze gość jest niespełna rozumu i szukając 3 litrowego BMW czy Mercedesa uważa że koszty będą na poziomie Fiata CC no to wszystkiego dobrego.
Poza tym jakie masz inne propozycje?
Tak w ogóle jestem ciekaw po co w każdym temacie negujesz tfsi a sam rzekomo masz takie auto? S5?
Napisz lepiej jakie to auto ma koszty utrzymania.

I jak znasz auto które ma 250 koni a koszty utrzymania jak Skutera no to podaj nazwę zamiast się mądrzyć w kółko.

Jeśli ktoś szuka niskich kosztów to niech sobie kupi Golfa sdi albo Punto 1,2 i tyle w temacie.

Także czekamy na Twoją propozycję auta +/-250 koni z kosztami utrzymania "Polo 1,2" i też posmiejemy się :yes:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2019, 19:57

Pionek ale nie ma żadnych mocnych aut i tanich w obsłudze jest tylko kwestia świadomości co ile kosztuje.
A co do świadomości to idealnie widać po naszym forum jak ktoś pisze o kosztach e46 r4 które powinny dotyczyć o wiele mocniejszego i fajniejszego auta a twierdzi że to norma.
Więc faktycznie jak ktoś martwi się o turbo przy dziadku 1,8t to przy nowszych konstrukcjach może średnio to wyglądać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11098
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lut 2019, 20:03

No zgadza się, tylko że jesli mówimy o 55 tys zł i "mocnym aucie" a jako poprzeczkę stawia się Merca czy BMW 3 litrowe w benzynie 250 koni+ czy tam ile to trudno coś z 1,2 mpi polecać

Jak ktoś szuka urlopu w Tajlandii to raczej nie zainteresuje go Ciechocinek ale na 3 tyg za tę kasę, więc S3 8P jest niezłym przykładem.

Ja podałem przykład auta które ładnie "podaje" i myslę że może nawet być tańsze od 3 litrowego BMW 6 cylindrowego a jedzie fajnie, 4x4 itd
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2019, 20:17

Ale ty czlowieku gadasz glupoty. Ja mam 3.0tfsi tylko ze mam swiadomosc kosztow utrzymania takiego auta i godze sie z tym. Jak wydam 10k rocznie to wydam, trudno sie mowi. Dla autora ktoremu bylo szkoda 1,5tys na wymiane turbo na nowe w 1.8t juz widze jak nie bedzie szkoda na utrzymanie s3 8p. Nikt nie twierdzi ze s3 8p to zle auto bo sam uwazam je za dobre, ale swoje kosztuje.
Te auta maja po 10lat i wiecej, 150-200tys przebiegu, z czego 90% sa palowane, jezdzone na torze co w wiekszosci przypadkow gwarantuje ze beda chlaly olej litrami. Doloz do tego 8-10k na remont tlokow i pierscieni i robi sie zawrotna suma. Juz ten w204 bedzie lepszy, na kompresorze i wtrysku mpi. Nawet lpg zalozysz.
Ode mnie HH z nizszymi kosztami utrzymania: focus 3 st i megane 3 rs. Tez tanio nie bedzie, ale spokojnie o polowe taniej niz w s3 8p.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009