Mocne Coupe Do 20tyś

28 Mar 2013, 09:59

Nie szukam auta do palenia gumy itp. szukam auta które podczas wyprzedzania nie byle jak, będzie wciekało w fotel;). Wczoraj widziałem e46 w Coupe na mieście, i przypadło mi do gustu, według mnie nie warto jest kupować e46 z mniejszym silnikiem gdyż spalanie waha się na niemal identycznym poziomie co 330, a koszty ubezpieczenia itp. są takie same jak 325, lub 328
swider4
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen C5 II 2.0 1.6V 150km

28 Mar 2013, 10:04

w teorii bmw jest szybsze o pol sekundy do paki ( 6.5s) od mercedesa, jak jest naprawde nie wiem nie jezdzilem ale pol sekundy to nie jest malo, ja bym tam bral teteke - 225KM, 4x4, tanie czesci z a3 czego chciec wiecej? wyglad kwestia gustu
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

28 Mar 2013, 10:09

czempion napisał(a):w teorii bmw jest szybsze o pol sekundy do paki ( 6.5s) od mercedesa, jak jest naprawde nie wiem nie jezdzilem ale pol sekundy to nie jest malo, ja bym tam bral teteke - 225KM, 4x4, tanie czesci z a3 czego chciec wiecej? wyglad kwestia gustu


Dobrze napisałeś :D w teorii jest szybsze ponieważ wartości przyśpieszen w tabelkach są mocno poglądowe. Generalni motorownie R6,V8 i Turbo maja skrajnie różną charakterystykę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Mar 2013, 17:58

szybki napisał(a):Zapomniałeś że szukamy auta uniwersalnego które nie będzie tylko do palenia gumy ale także do szybkiej jazdy. Itak jak możesz spalic laka w 325 bez problemu to już w kategorii dożnań nie jest tak różowo. Jeżeli jest dla Ciebie ok. to znaczy że masz super małe wymagania albo nigdy nie jechałeś czymś co ma inną charakterystykę niż R6.
A tak z drugiej strony to jak miałbym kupować autko do upalania, to po co e46 za 20k jak można wybierać i przebierać w e34 na które wydamy o wiele mniej i nie będzie szkoda przywalić w krawężnik. Tak więc sądzę że graniczne jest e46 328 a 325 nawet dźwiękiem podczas upalania jest śmieszne. Słychać że bida coś chce ale nie może :D
swider4 napisał(a):
Ok. Ale nie szukamy auta do palenia laka... Według mnie 325i do jazdy codziennej jest ok. A jak chcemy złożyć samochód sportowy to temat powinien nazywać się kompletnie inaczej. I uwierz mi jeździłem czymś innym niż R6... Poza tym od kiedy 328i/ci to nie r6???

Nie szukam auta do palenia gumy itp. szukam auta które podczas wyprzedzania nie byle jak, będzie wciekało w fotel;). Wczoraj widziałem e46 w Coupe na mieście, i przypadło mi do gustu, według mnie nie warto jest kupować e46 z mniejszym silnikiem gdyż spalanie waha się na niemal identycznym poziomie co 330, a koszty ubezpieczenia itp. są takie same jak 325, lub 328


Aha, bo widzisz z tego co mi się wydaje to 325i jest szybsze od większości tych samochodów:

swider4 napisał(a):- Toyota Celica TS ewentualnie Corolla TS;)
- Mitsubishi Eclipse 3G
- Audi TT Quattro
- Honda Prelude 2.0 Vtec
- Hyundai Coupe 2.7 V6
- Opel Astra Bertone 2.0T


A już na pewno od hondy i myślę, że w praktyce jest jest nie wiele wolniejsze (na prostej) od Volvo s60 T-5 ;), ale szybsze na zakrętach. I daje od nich więcej wrażeń, to też jest pewne.

Temat nazywa się: Mocne Coupe Do 20tyś. Wydawało mi się że e46 325i coupe to mocne coupe do 20 tyś. zł ale może się mylę. Aha no i faktycznie może nie potrzebuje 500 km żeby pojechać bokiem 60 km/h na deszczu jak nie którzy ;). To chyba znaczy że mam małe wymagania???

Pozdrawiam :).
Ostatnio edytowany przez Vermin 29 Mar 2013, 23:00, edytowano w sumie 3 razy
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Mar 2013, 16:32

tak, tylko zwróć uwagę na to że koszty 330, jak i 325 są niemal identyczne, a pod maską kryję się już dużo więcej, zarówno ceny takiego autka wahają się na podobnym poziomie
swider4
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen C5 II 2.0 1.6V 150km

29 Mar 2013, 23:03

swider4 napisał(a):tak, tylko zwróć uwagę na to że koszty 330, jak i 325 są niemal identyczne, a pod maską kryję się już dużo więcej, zarówno ceny takiego autka wahają się na podobnym poziomie

No ok. Przypominam tylko, że ja nie mówię że 328i czy 330i są złe/gorsze. Mówię że 325i wcale nie jest takim trupem jak kolega szybki to przedstawił, wiele samochodów może tylko pomarzyć o takich osiągach jakie ma 325i. Według mnie szukaj 325/328/330 i weź to które będzie w najlepszym stanie. Tyle...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Mar 2013, 00:40

Vermin napisał(a):No ok. Przypominam tylko, że ja nie mówię że 328i czy 330i są złe/gorsze. Mówię że 325i wcale nie jest takim trupem jak kolega szybki to przedstawił, wiele samochodów może tylko pomarzyć o takich osiągach jakie ma 325i. Według mnie szukaj 325/328/330 i weź to które będzie w najlepszym stanie. Tyle...


Ale kto Ci powiedział że jest trupem???
Chcesz być taki profi to zwróć uwagę na parametry silnika które decydują o charakterze jazdy i o odczuciach.

BMW e46 325 i 330 mają rzędowe silniki 6 cylindrowe i masę 1,5 tony, napęd RWD więc co potrzebujesz do sprawnego rozpędzania się, precyzyjnego zamiatania tyłem (nie głupkowatego palenia kapcia)??? Tylko mocy??? Bo jezeli tak to nawet 150KM starczy.
Potrzebujesz NIUTA!!! więc jeżeli 330 ma 300Nm a 325 240Nm to zgadnij co będzie lepiej nie tylko jechać ale i kopać w plecy Nm czy moc??? A czym precyzyjniej zrobisz boka Nm czy mocą??? a przy normalnym użytkowaniu co będziesz wykorzystywał Nm czy moc???

Zapomniałeś że 325 i 330 są to R6 które zazwyczaj lubią obroty i nie mają super Nm więc jeżeli za te same pieniądze mam 300Nm a nie 240Nm no to chyba różnica jest?????

Wiesz dlaczego ludzie kochają np: 3uz-fe z lexa (4,3 V8)???
ponieważ czujesz pier..lnięcie w plecy a czujesz to dzięki czemu....??? Bo jest od pyty niuta którego nie posiadają R6. E46 M3 w porównaniu do niuta zwykłego 3uz wypada śmiesznie.
E46 M3 ma 360Nm a 3uz 441Nm.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Mar 2013, 03:27

szybki napisał(a):Ale kto Ci powiedział że jest trupem???
Chcesz być taki profi to zwróć uwagę na parametry silnika które decydują o charakterze jazdy i o odczuciach.

BMW e46 325 i 330 mają rzędowe silniki 6 cylindrowe i masę 1,5 tony, napęd RWD więc co potrzebujesz do sprawnego rozpędzania się, precyzyjnego zamiatania tyłem (nie głupkowatego palenia kapcia)??? Tylko mocy??? Bo jezeli tak to nawet 150KM starczy.
Potrzebujesz NIUTA!!! więc jeżeli 330 ma 300Nm a 325 240Nm to zgadnij co będzie lepiej nie tylko jechać ale i kopać w plecy Nm czy moc??? A czym precyzyjniej zrobisz boka Nm czy mocą??? a przy normalnym użytkowaniu co będziesz wykorzystywał Nm czy moc???

Zapomniałeś że 325 i 330 są to R6 które zazwyczaj lubią obroty i nie mają super Nm więc jeżeli za te same pieniądze mam 300Nm a nie 240Nm no to chyba różnica jest?????

Wiesz dlaczego ludzie kochają np: 3uz-fe z lexa (4,3 V8)???
ponieważ czujesz pier..lnięcie w plecy a czujesz to dzięki czemu....??? Bo jest od pyty niuta którego nie posiadają R6. E46 M3 w porównaniu do niuta zwykłego 3uz wypada śmiesznie.
E46 M3 ma 360Nm a 3uz 441Nm.

Dobra stary przestań się tak spinać. Ty chyba dalej nie rozumiesz, że ani przez chwile nie krytykowałem 2.8 ani 3.0. Tak wiem o czym piszesz, znam temat. Nie wiem po co go znów poruszałeś szczerze mówiąc. Ja się nie zgadzam, że 325i nie jedzie, po prostu. Wypij sobie szklankę zimnej wody albo idź pobiegać bo się strasznie spinasz do tego monitora. Ewentualnie wróć do tematu jak skończysz 15 lat i będziesz miał ważniejsze rzeczy do roboty niż tylko mądrzenie się na forum. Przedstawiłeś 325i jako padło dlatego tak też napisałem tyle w temacie... Z mojej strony koniec tematu. Nie chcę mi się tego kontynuować.

Nie żebym robił komuś reklamę ale przez przypadek wpadłem na ładne e46 coupe 2.8 :).
http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=22&t=14680
Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Mar 2013, 09:48

Nie spinam sie tylko ostatnia Twoja wypowiedź dotyczyła mnie a nie Ziutka z lasu

Vermin napisał(a):Mówię że 325i wcale nie jest takim trupem jak kolega szybki to przedstawił,


Więc przedstawiłem swój punkt widzenia nie biorąc pod uwagę koloru auta, spojlerów i podstawowych parametrów z tabelki "pałer".
Ktoś wydając 20k będzie bardziej świadomy co robi, a czy wybierze 325 czy 330 to jego sprawa.

P.S.

Vermin napisał(a): Ewentualnie wróć do tematu jak skończysz 15 lat i będziesz miał ważniejsze rzeczy do roboty niż tylko mądrzenie się na forum.


Mam więcej niż 15 :D lat i mówie o etapie rozwoju motoryzacyjnego jaki przechodziłem 15lat temu. :shock:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Mar 2013, 11:54

Kolega szybki ma ewidentne braki z fizyki z tego co widzę. Kolejny wyznawca niutonometra wielkiego. Jakoś mnie to nie dziwi jak widzę w jego sygnaturce 1.9 TDI...

325i E46 to faktycznie nie jest jakiś mega kosior, ale jednak robi PRAWDZIWE niecałe 8 s do setki, a silnik 2500 cmmm z systemem zmiennych faz rozrządu na niskich obrotach daje dość przyzwoite wartości momentu obrotowego w całym zakresie obrotów. Inaczej może twierdzić tylko zółtodziób, który nie widział nigdy na oczy i/lub nie potrafi analizować charakterystyk momentu i mocy samochodu z silnikiem BMW R6.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Mar 2013, 12:50

jiGsaw napisał(a):Kolega szybki ma ewidentne braki z fizyki z tego co widzę. Kolejny wyznawca niutonometra wielkiego. Jakoś mnie to nie dziwi jak widzę w jego sygnaturce 1.9 TDI...


W mojej sygnaturce jest TDI a wyżej Trabant to też Cię nie dziwi???? :D

Nie jestem żadnym wyznawcą Nm tylko testerem który sprawdzał co może wiekszość wymienianych przez Was aut. Więc nikt mi nie wmówi że jeżeli ktoś może wybrać za te same pieniądze 330 co 325 to lepiej zrobi wybierając 325.
e46 325 jest autem do zwykłej jazdy, ze zwykłym silnikiem i nic więcej.

Generalnie i tak jest zasada taka że jak człowiek jest młody to rajcuja go wszelakiego rodzaju wiertarki bo tabelki sa gitarowe (to co zauważyłes) a później i idzie się w V8 albo turbo.

P.S
Nigdy nie przywiązywałem wagi do Nm do chwili pierwszej przygody z Nm.
Jakoś dziwne bo nawet do zabawy doświadczeni upalacze wybiorą starą e39 V8 a nie mocniejsze e36 M i gwarantuje Ci że nie chodzi o kasę ani jakies przyziemne tematy :D
Dla mnie narazie jedynym akceptowalnym r6 jest JZ ale nie muszę Ci mówić dlaczego i jak przy nim wypadaja inne silniczki szczególnie nie JDMowe :o
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Mar 2013, 19:42

a tak wracając do tematu, to prócz takiej 330-stki, to jakie auto według was ,w tej kwocie jest warte uwagi?
swider4
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen C5 II 2.0 1.6V 150km

31 Mar 2013, 20:05

Kolesia kryterium był czas do setki, a nie elastyczność silnika i mocny dół, także 325i spełnia jego wymagania mając na uwadze osiągi aut, które sam zaproponował. Pisanie, że 330i kupi w cenie 325i jest jawnym naciągactwem. 330i kup w cenie 325Ci albo będą te auta się różniły znacznie stanem/rocznikiem itp. 330i/330Ci jest drogie, jak każda trójka w najmocniejszej zwykłej benzynie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Mar 2013, 21:33

Jak chcesz mieć wrażenia z jazdy to RWD albo AWD.
@szybki, do upalania V8 będzie dużo lepsze ale już na torze V8 dostanie niezłe baty od M3.
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

05 Kwi 2013, 17:46

A co powiecie na temat Renault Megane RS 225?, wygląd ma całkiem niezły, osiągi z resztą też, miał może ktoś z was kontakt z takim autem?
swider4
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen C5 II 2.0 1.6V 150km