Mocny sedan do 15 tysiaków

18 Kwi 2015, 12:16

wujo88 napisał(a):jednak strasznie tego malo i ustrzelic sztuke w tej kasie to beda dlugie poszukiwania


Zacznij szukać i zobaczysz czy się nie da... ponieważ nie wiem czemu ale wiele osób zachowuje się jak miało by iść do salonu i wybierać nową sztukę.

Jest forum lexa z ogłoszeniami, jest alledrogo więc nie przesadzaj że nie ma aut na rynku.

Ja do pracy używam JDMów do zabawy też i jakoś sobie radzę i co ciekawe nie mam problemu ani z częściami ani z zakupem aut :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11097
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2015, 12:36

ogolnie sprawa tez wyglada tak bmw mialem okazje jezdzic moj dobry znajomy posiada bardzo chwiali no ale autko w rodzinie od nowosci i nie sprzeda:D a ja jazde wspominam bardzo pozytywnie . galanta moze bede tez mial w rekach na jazde znajomy z jego kolega maja wpasc na jakiegos grilla oczywiscie na moja kieszen :D w zamian za pobrykanie tym cudem. z lexem musze popytac ale raczej nikogo kto posiada nieznam musialbym gdzies blisko sztuke dorwac pojechac na ogledziny i jazde . wtedy zlapie porownanie co do jazdy tymi autami.
wujo88
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 04 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: opel
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Kwi 2015, 12:39

A w jakich okolicach stacjonujesz :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11097
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2015, 12:48

Serio nie bój się Lexa, tutaj na forum ktoś nawet robił kalkulację serwisu: Lexa,Audi,BMW i Lex wypadł najlepiej. Coś mi tak świta. :ok:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

18 Kwi 2015, 13:26

kraków
wujo88
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 04 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: opel
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Kwi 2015, 21:25

Lexus wychodzi tak jak audi i nie wliczając w to zawiasu, który się sypie w tym "solidnym wozie"
Jak ktoś szuka Lexusa to wie czego chce i oczekiwania są większe dlatego wydaje się, że są trudniejsze do znalezienia. :ok:
Np jak przeglądam e46 to pomimo 20krotnej przebitki ofert nie ma w czym wybrać, bo same badziewiaste diesle i czterocylindrówki... R6 często tanie na handel i zaniedbane
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Droga hamowania vs droga zatrzymania
    Droga hamowania to odległość przebyta przez samochód od momentu uruchomienia hamulca do całkowitego zatrzymania auta. Natomiast aby poznać drogę zatrzymania, trzeba doliczyć odcinek, który przejedzie samochód ...
    MORPHOZ - ciekawa stylistyka samochodu elektrycznego
    Samochód koncepcyjny Renault MORPHOZ z nadwoziem o długości 4,40 lub 4,80 m (w zależności od wersji) przy szerokości 2 m i wysokości 1,55 m to crossover z napiętymi i zmysłowymi liniami nadwozia. Jego stylistyka łączy ...

22 Kwi 2015, 09:26

a co powiecie na alfe 156 2.5 v6 czytalem ze silnik bardzo dobry i zywotny lecz wszyscy pisza ze alfy sa bardzo kaprysne no ale musze powiedziec ze jest piekna szczegolnie srodek . duzo zamienikow co daje przewage jezeli chodzi o serwis w porownaniu z galantem no i tez jest v6 . Pytanie najlepiej do wlasciciela czy te kaprysy to takie awarie ze cie udupia na drodze czy raczej drobne czeste usterki ?
wujo88
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 04 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: opel
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Kwi 2015, 10:30

Ja miałem dwa Galanty, miałem e36 328i, teraz mam zupełnie inny samochód i za jakiś czas chcę znów wrócić do Galanta jako drugiego auta. Najlepiej jak byś się przejechał jednym, drugim i zobaczył co ci bardziej odpowiada. Rdza w Galancie atakuje głównie tylne nadkola i kielichy. Można znaleźć egzemplarze, które mają to zrobione. Parę lat spokoju i później znowu, ale uważam, że mimo to warto. 2.0 odpuść, pali porównywalnie jak v6 a nie jedzie. 2.5 idealnie nadaje się do gazu. Dźwięk v6 jak dla mnie sporo lepszy niż r6 w BMW, ale to też kwestia gustu. W BMW wiadomo tył napęd więc jazda trochę inna, musisz zobaczyć po prostu co ci bardziej pasuje. Jak zastanawiasz się nad Lexusem i bierzesz pod uwagę is200, to wiedz, że z tym silnikiem to auto nie jedzie.
Alfa będzie bardziej kapryśna i więcej spali. Tutaj zakup polecałbym jedynie z PL forum alfy, od alfaholika.
arky
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Bora

22 Kwi 2015, 10:55

Za 15k można już myśleć o poprawionej 156 lub wymuskaną klubową przedliftówkę. Sporo drobnych wkurzających awarii, delikatne zawieszenie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Kwi 2015, 11:25

Eksploatacja jakiego wozu waszym zdaniem moze najbardziej uwalic moja kieszen zakladajac ze kupie autko w dobrym stanie technicznym ( Nie liczyc spalania ) I z innej beczki jakbym chcial jakis czas po zakupie podciagnac moc autka ktore z tych cacek ma do tego najlepszy silnik ?
wujo88
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 04 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: opel
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Kwi 2015, 11:39

W aucie bez turbo podniesienie mocy będzie trudne, czasochłonne, drogie i w zasadzie jest to walka z wiatrakami
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Kwi 2015, 13:23

Ogólnie tak jak kolega wyżej wspomniał najbardziej wdzięczne silniki do tuningu to są te z turbosprężarką. Natomiast z tych wyżej wspomnianych najbardziej rozwojowy silnik ma 328i i można osiągnąć 220-230 km bez doładowania. Jest nawet przypadek, bodajże gdzieś z południa Europy gdzie facet w tym silniku w N/A wyciągnął około 300 koni, ale to już taka sztuka dla sztuki bardziej. Najgorzej z tuningiem będzie w Galancie. Natomiast wspomniane e36 328i ze względu na niską masę, dobry przebieg mocy i momentu już w serii jedzie naprawdę dobrze. Jak jesteś typem ściganta to jest to najlepsza opcja z tych wcześniej wspomnianych. Warunek jest jeden. Znaleźć dobry egzemplarz.
arky
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Bora

23 Kwi 2015, 14:23

To ja jako "tuningowiec" amator coś dodam od siebie :mrgreen:

Zwiększanie mocy w turbo już nie ma co o tym pisać wiadomo stosunkowo łatwo i przyjemnie... co do rasowania wolnossaków jest już gorzej. Są auta bez turbo gdzie coś można łatwiej dłubnąć i są totalne betony.

Co do konkretów:
bmw e36 328 wieść głosi ze łatwo się dłubie tylko że jak sprawdzimy szczegóły to okaże się że to dłubanie bez należytej kasy i tak nic nie daje a jak znowu uderzymy ze wszystkich sił czyli zatroszczymy się o wałki, doloty, wydechy, komputery to dojdziemy prawie do seryjnego V8 albo sfatygowanego m3 e36.
Tak naprawdę samo włożeniem tego co się ludziom wydeje że starcza czyli dolot, wydech (kompletny) + jakieś większe przepustki itp. ugramy śmieszne wartości a kaska popłynie żeby postawić kropkę nad "i" trzeba dołożyć np: inne wtryski, wałki itp. a to następna kaska... no i myślimy że jesteśmy w domu ale... nie jesteśmy bo bez strojenia i tak nic nie wyjdzie więc następny temat czy może świnka za 500zł a może SA za 2k+wiązka...

I tu doszliśmy do sedna sprawy wydane jest około 10k razem z SA a auto trzeba wystroić co niestety w przypadku aut n/a nie jest takie łatwe bo 90% tjunerów stroi ale tylko tak żeby kreski na wykresie się prezentowały :evil:

No i przypuśćmy mam już wszystko pod maskę jesteśmy lżejsi o 10-15k dupohamka mówi auto jadzie, wykres zacny i stajemy na kresce z drugim takim autem tylko na lekkich oponach z lekkimi felgami i co się okazuje... jesteśmy szybsi ale tylko na papiurku albo w zakresie prędkości od 200km/h do 220km/h bo przy 230km/h jesteśmy wolniejsi :ok:


Więc tak na koniec nie ma poprawiania osiągów bez przygotowania technicznego i elektronicznego a 3/4 tjunów o jakich się słyszy w necie jest marketingiem firm tuningowych i nie wiedzą kierowców oraz brakiem możliwości porównania z innymi autami.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11097
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Kwi 2015, 19:38

E tam. U mnie na tej samej hamowni przy tej samej temp. było 190 koni i 264 niuty. Wsadziłem kolektor od 2.5 (koszt 300 czy 350 pln), do tego gąbczaka itg używka w stanie idealnym 300 pln. Dolot sam zrobiłem robocizna sam. Efekt? 600 pln włożone i 222 konie i 288 Nm. Mało? Wg mnie nieźle. Dodam, że jeszcze wydech był zmieniony, ale to po prostu wstawiłem po swapie od fabrycznego silnika, więc się nie liczy do kosztów.

Mowa oczywiście o m52b28. Kupiłem jeszcze wałek ssący z M54B30 za 200 pln, wsadzę go sam i pojadę na strojenie. Da to kolejny 1000 pln w plecy, ale około 235 koni i 300 Nm powinno być. Więcej nie będę robił, bo się nie opłaca.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

23 Kwi 2015, 20:49

I oczywiście zgodzę się z jednym małym "ale" ile masz takich silników n/a które można w ten sposób tjunować???

No i jeszcze jedna sprawa to poczekaj na próbę z serią... :D tylko tak wiesz kreska, rolka itp. no i ogarnięty kierownik :D


Tak właściwie sądzę że akurat ten silnik był jakoś przewidziany przez producenta do mikro modów :twisted: .

P.S.

Znam ludzi którzy ładowali sporą kasę w duże silniki i np; w którejś z corvettek wymiana wydechu dała aż 7KM co było śmieszne dla właściciela... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11097
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe