Model LC 500 pokazuje przyszłość Lexusa

25 Sty 2016, 14:45

LC 500 pokazuje przyszłość Lexusa. Wskazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijał design, osiągi i własności jezdne naszych samochodów – mówi w wywiadzie dla portalu lexusenthusiast.com wiceprezes Lexus International Mark Templin.

Model LC 500 pokazuje przyszłość LexusaW rozmowie z portalem Templin wyjaśnia, że LC to nowy model flagowy firmy, który wraz z powstającym obecnie pojazdem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi ma za zadanie budowanie silnego obrazu marki.

Wiceszef Lexusa przypomina, że zaprezentowany cztery lata temu w Detroit Lexus LF-LC miał pozostać samochodem koncepcyjnym, bez komercyjnej kontynuacji. Jednak pozytywne przyjęcie przez prasę, klientów i entuzjastów było tak silne, że już po sześciu miesiącach od pokazu firma podjęła decyzję o rozpoczęciu prac nad modelem seryjnym.

W ciągu trzech i pół roku od tej decyzji inżynierowie i projektanci Lexusa wykonali pracę, która normalnie zajmuje sześć lat: stworzyli zupełnie nową platformę, wyposażoną w nową jednostkę napędową ze skrzynią biegów o 10 przełożeniach oraz nowe zawieszenie.

Templin zwraca uwagę, że priorytetem zespołu było zachowanie maksymalnej wierności Lexusa LC 500 w stosunku do koncepcyjnego LF-LC. Samochody seryjne stworzone w oparciu o modele koncepcyjne są efektem designerskich kompromisów wymuszonych przez rozwiązania techniczne i zwykle znacznie odbiegają od oryginału. W przypadku LC zastosowano inne podejście – konieczne kompromisy były efektem współdziałania inżynierów z projektantami. W efekcie szereg elementów zaprojektowano od podstaw w ten sposób, by zachować założenia designerskie, które zadecydowały o znakomitym przyjęciu samochodu koncepcyjnego.

Model LC 500 pokazuje przyszłość LexusaPrzykładem może być nisko położona pokrywa silnika, umieszczona niewiele powyżej krawędzi przednich kół. Uzyskanie takiego efektu wymagało skonstruowania całkowicie nowego zawieszenia przedniego, mieszczącego się w bardzo ciasnej przestrzeni, a jednocześnie zapewniającego znakomite własności jezdne. Również konstrukcja tyłu LC, z ładnym przeszkleniem kabiny i bardzo szeroko rozstawionymi błotnikami, wymusiła opracowanie nowego sposobu mocowania błotników do struktury nadwozia.

Mark Templin wspomina również o entuzjastycznym przyjęciu w Detroit koncepcyjnego samochodu wodorowego LF-FC zauważając, że jego historia może potoczyć się podobnie, jak w przypadku LF-LC. Tymczasem Lexus rozwija się stabilnie – w minionym roku odnotował globalny wzrost o 12%, sprzedając 652 tys. samochodów, w czym istotną rolę odegrał sukces modeli NX i RC. W najbliższych latach wiceprezes Lexusa spodziewa się wzrostu o 5-10% rocznie, wiążąc duże nadzieje z nową generacją bestselerowego crossovera RX.

źródło: Lexus, lexusenthusiast.com
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3817
Zdjęcia: 13124
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

26 Sty 2016, 15:58

Jest świetny! :)
ZdzisKa
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

11 Mar 2018, 15:59

Jednak Lexus z tym wielkim grillem jest piękny. Ideał luksusu!
dreamer
Początkujący
 
Posty: 191
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 22 01 2013
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Volkswagen Jetta
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    VW up! GTI z silnikiem o mocy 85 kW/115 KM
    Volkswagen wprowadza na rynek nowego up!-a GTI – model o niewielkiej masie własnej, z mocnym silnikiem, sportowym zawieszeniem i typowymi wyróżnikami aut GTI na nadwoziu i we wnętrzu. up! w wersji GTI dostępny ...