Co do silników dobrych pod LPG, to wybór nie jest taki duży. Tak naprawdę w tym budżecie pozostaje głównie VW i Opel, z większych aut to Citroen C5 ma jendostki 1.8 i 2.0 dobre pod gaz. Chociaż oczywiście silników z pośrednim wtryskiem jest więcej, kwestia tylko kasacji luzów zaworowych - bo nowsze jednostki np. Opel 1.8 140KM już ma regulowane zawory (jest to jakiś dodatkowy koszt zawsze sprawdzenia i ew. regulacji). Tak samo cała gama silników Forda. Stąd opinie, że nie nadają się do gazu. Japońskie silniki jak np. Toyota 1.4 VVTi - także ma regulowane zawory, oraz dość delikatne gniazda zaworowe.
Stąd poleca się głównie Opla i VW 1.4/1.6 i 1.8. Jednakże musisz być przygotowana na zużycie oleju i ew. uzupelnianie ubytków - musisz to regularnie sprawdzać w tych silnikach. Oprócz tego moim zdaniem LPG zawsze będzie ok. 2 razy tańszy i np. fajnie jest zrobić trasę 1000 km. za 200 zł. zamiast 400. Mi się zawsze buzia cieszy przy dystrybutorze. Instalacja zwróci się średnio po roku - półtora. Więc musiałabyś mieć to auto najlepiej tak 3-4 lata, żeby się fajnie opłaciła instalacja za ok. 2300 zł.
![Uśmiechnięty :)]()