Mój tato chce kupić Astrę III w dieslu

08 Wrz 2010, 08:04

Witam, mój tata zamierza kupić używaną Astrę III - chciałby w dieslu. Jednak jeździ głównie w mieście i podobno są straszne problemy z filtrem cząstek stałych gdyż w jeździe miejskiej cząstki nie mają szansy się dopalić. Wymiana filtra podobnież jest bardzo droga, można też go usunąć... Co radzicie pchać się w tego diesla i usuwać filtr? Może kupić w benzynie? Tatę ciężko przekonać do innego samochodu miał wcześniej Astrę i chce mieć nadal, podoba mu się i już... Podsumowując moje pytanie brzmi jaki silnik wybrać by było jak najmniej problemów i spalanie nie duże?
adas007
Nowicjusz
 
Posty: 30

08 Wrz 2010, 20:09

Znajomy ma taką astre tyle że od nowośći. Ma tam silnik 1.3 CDTI 90KM. Jeśli chodzi o spalanie to może jest nieduże (można zejść spokojnie poniżej 5 l) do tego jeszcze jest skrzynia 6-biegowa co jest dużym plusem. Ale ten silnik jest strasznie wysokoobrotowy i wg mnie całe auto w środku wydaje się być "plastikowe" i takie grobowe ale to tylko moja taka opina. Ja bym już wolał astrę II z silnikiem 1.7 DTI (isuzu)
Witek2010
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: jokia

08 Wrz 2010, 22:55

Skoro jeździ po mieście, przebiegi nie są duże (no właśnie, jakie?) to lepiej brać benzyniaka. Silnik 1.6 zupełnie wystarczy.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

10 Wrz 2010, 07:14

nie wszystkie Astry mają filtr DPF
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tuningowany Lexus LC 500 na SEMA Show w Las Vegas
    Wyścigowa wersja Lexusa LC 500 powstała na bazie prototypu. Auto zadebiutowało wczoraj na targach Specialty Equipment Market Association w Las Vegas. Ma nadwozie o zoptymalizowanej aerodynamice, sportowe zawieszenie, hamulce, ...