słuchaj panie, wytłumaczę Ci to na chłopski rozum i mam nadzieje, że już co do tego nie będziesz miał pytań...
samo 2,7 td czyli turbo diesel był wcześniejszym produktem i jak widac na serwisach z autami, to montowany był w pierwszych terano II generacji, potem jak się wszystko dalej zaczęło kręcic zaczęły sie face liftingi itp to z 2,7 td powstał 2,7 tdi po przez dodanie intercoolera, co podniosło jego moc o kilka Km, i kierując się zasadą kupowania jak najmłodszego pojazdu bierzemy 2,7 tdi
to jest pierwsza sprawa... a dwa dlaczego 2,7 tdi a nie 3,0 - no tu także sprawa jest prosta z jednej strony jak wybierzesz 2,7 to masz pewnośc , że Twój silnik to stara sprawdzona konstrukcja, niezawodna, nie ma żadnych tajemniczych wad czy problemów, lecz ma te kilka Km mnie ( co powinieneś miec w d... bo to nie wyścigówka ), no i warto pamiętac, że jest to połowa legendarnego 4,2 robiącego miliony Km bez żadnych awarii i każdy posiadacz patrola tylko o nim marzy
no i oczywiście z drugiej strony masz 3.0 silnik, który ogólnie ma świetne parametry lecz lubi sie posypac, ma coś nie tak ze smarowaniem denka tłoka itp. Jak jesteś anglojęzyczny to mogę Ci zapodac pewien dokument na temat tego silnika napisany przez użytkowników w którym to doradzają żeby wypitolic EGR i zamontowac wskaźnik EGT i takie tam inne cuda nie widy...
Jednak gdzieś tak zasłyszałem iż w terrano te silniki są lepsze od patrolowych więc jeżeli kierownik ma odrobinę wyobraźni to można spróbowac... będziesz miał więcej mocy i będziesz musiał więcej uważac.....
albo kup jeepa i po sprawie
tam coś jeszcze pisałeś o pajeroII i discovery wiec jak długie pajero to ja bym brał 2,8 i też takie najczęściej spotkasz, a disco to w dieslu 2,5
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...