Moje drugie auto w miarę dynamiczne, oszczędne - 15-16tys.zł

12 Sie 2013, 20:36

Jeżdżę już 3 lata Polem 6n2 1.0 50KM. Auto dobre było na początku :) Jestem w miarę młodym kierowcą, mam 24 lata.Teraz komfort jazdy jest już średni. Moim zdaniem auto posiada zbyt słaby silnik jak na to auto. Wyprzedzanie to nie lada wysiłek, potrzebuję mnóstwo miejsca żeby kogoś wyprzedzić, a no i na autostradzie tracę cierpliwość przy jeździe 100km/h i jadę szybciej kosztem dużego spalania i hałasu w kabinie od silnika.

Potrzebuję auta w miarę dynamicznego i w miarę oszczędnego. Jeżdżę dosyć rzadko, w ciągu roku około 3-5 tys km. Najczęściej na niewielkie trasy, po miastach. Ale kilka razy w roku zdarzają się trasy po 150km w jedną stronę. Chciałbym żeby auto miało w miarę dobre przyśpieszenie, i na autostradzie poruszało się z optymalną prędkością - 140-160km/h.
Podobają mi się auta raczej większe typu Skoda Octavia, Renault Laguna, Volvo S60, Honda Accord. Hatchback, sedan. Chciałbym do środka zmieścić 2 rowery. Ale mniejsze też może być, bo i tak zwykle jeżdżę sam lub w dwójkę, tylko żeby 4 drzwi miało ;) Na rowery bagażnik mogę kupić.
Raczej chyba benzyna, bo wychodzę z założenia że diesle mają cofane liczniki, naprawy są droższe, a ja jeżdżę dosyć mało i wydaje mi się że benzyna będzie wystarczająca.
Co możecie mi zaproponować? Auto kupię w przyszłym roku, chciałbym się rozejrzeć. Mogę przeznaczyć 15tys zł.
A oszczędne dla mnie to max 8l/100km w trasie
hehe
Początkujący

Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Sie 2013, 08:25

Osobiście polecam Honde Accord. Jestem fanem marki ;) Renault Laguna-może sprawić trochę problemów w eksploatacji. Nissan Primera P12, Skoda Octavia, zauważyłem też kilka ofert Opla Vectry C, z pewnością mocy mu nie brakuje, ale to smok. Alternatywą jest też jakieś BMW. Przemyśl Pan sprawę.
bullet
Nowicjusz

Prawo jazdy: 03 07 2011