Moment obrotowy - DIESEL A BENZYNA JAKI WYBRAĆ

01 Cze 2012, 11:22

doładowane benzyny chodzą bardzo pięknie :wink: nie mówie tu o daremnych wytworach koncernu VAG dobra bena z kompresorem jest o niebo lepsza i wydajniejsza od jakiegokolwiek diesla, i pod względem dynamiki i elastyczności jedyna przewaga diesla to względna ekonomika, choc przy podobnych konstrukcjach nie ma już o niej mowy :mrgreen:
benzyna zawsze będzie lepsza z jednego względu, jest to bardziej kaloryczne paliwo, o wiele czystsze,
jeśli weźmiemy silnik diesla i benzynowy o podobnych konstrukcjach okaże sie że diesel jest jakieś 30-40% gorszy w każdej kategorii :wink: więc nie ma się co rozczulać, a o długowieczności obecnych diesli można tylko pomarzyć bo to już nie te silniki co dawniej, to sie ma po 5 latach po prostu zepsuć żeby klient musiał kupić nowe :evil:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Cze 2012, 17:09

pocieszny napisał(a):edyna przewaga diesla to względna ekonomika, choc przy podobnych konstrukcjach nie ma już o niej mowy :mrgreen:


Nie no diesel zawsze będzie oszczędniejszy. Miałem kiedyś 1.9Td i palił mniej niż 1.4 benzynówka w mniejszym aucie.... ON był wtedy wiele tańszy niż benzyna i kumple z benzyniaków się nie mogli nadziwić, że tak ekonomicznie :lol:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

01 Cze 2012, 17:15

M_TT napisał(a):a turbo w benzynie nie jest najlepszym wyjściem ze względu na wysoką temperaturę spalanie benzyny, turbo lepiej współgra z dieslem, ja na przykład jestem zwolennikiem wolnossących benzyniaków bo turbo w silniku to również turbo-dziura i turbo-zużycie paliwa :mrgreen:


Nie jeździłęś to się nie wypowiadaj. Przejedź się choćby takim 2.3 turbo 170 konnym z Saaba, spalanie na poziomie 11-12 litrów w mieście, od 2 tys do 6 ciągnie bez zająknięcia, i żadnej wysokiej temperatury.

M_TT napisał(a):Diesel do 5 tys :?: brawo :lol: jeździj tak dieslem to szybko skończysz w serwisie, a myślisz ze diesel ma wysoką moc przy 5tys obr?


A co, benzyna przy 6 to budzi się do życia dopiero ?

Była mowa jaki silnik lepiej się sprawdza w trasie i przy wyprzedzaniu i rzeczą normalną jest, że wygra tu diesel. Więc nie wiem po co te Twoje wypociny na temat awaryjności i jakichś chiptuningach.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Cze 2012, 19:41

havoc napisał(a):A co, benzyna przy 6 to budzi się do życia dopiero ?


przejedz się Hondą Vtec DOHC to zobaczysz :D

havoc napisał(a):Przejedź się choćby takim 2.3 turbo 170 konnym z Saaba, spalanie na poziomie 11-12 litrów w mieście


emeryt stajl :wink: Ty może się przejedz Subaru jeśli wypominamy :lol:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

01 Cze 2012, 21:56

żadnej wysokiej temperatury mówisz? a co sprawdzałeś na dotyk temperaturę kanałów wydechowych :?: :mrgreen: W tej sytuacji kompresor jest lepszy choć zabiera troche mocy z silnika powinien być bardziej praktyczny. A jeśli już tak porównujemy to zgadzam się w 100% z tym że doładowana benzyna będzie zawsze lepsza od doładowanego diesla, a jak się porównuje wolnossącego benzyniaka z "mocno" turbodoładowanym dieslem to okazuje się że diesel ciągnie lepiej ale jest to wymuszone.
A co do ekonomii to diesel jest bardziej ekonomiczny bo ma znacznie wyższy stopień sprężania i paliwo zapala się samoczynnie dzięki czemu spalanie może być troche bardziej efektywne( sonda i komputer niby nie pozwolą by paliwo się marnowało ale..) i diesel zawsze będzie spalał mniej ale przy dzisiejszych cenach to najekonomiczniej wychodzi benzyna z LPG żaden diesel temu nie dorówna :)
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

01 Cze 2012, 23:44

" najekonomiczniej wychodzi benzyna z LPG żaden diesel temu nie dorówna" na przykładzie domowych aut wiem, że diesel może wychodzić nawet taniej niż LPG o praktycznie identycznych osiągach.
Co nie zmienia faktu, że jak diesel to tylko z automatem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


02 Cze 2012, 00:29

nitro napisał(a):przejedz się Hondą Vtec DOHC to zobaczysz :D


I co, będziemy popadać w takie skrajności ? Może zarzuć od razu rx-7 czy rx-8 przy okazji. Mówimy o zwykłych silnikach bez zmiennych faz rozrządu. I rzędówkach a nie boxerach z Subaru. Poza tym u mnie w W210 automat zmienia przełożenia dokładnie przy 4500 obr/min a nie robiłby tego gdyby silnik nie miał już mocy ( 2.7 CDI ). I tak można w nieskończoność wymieniać coraz to inne jednostki. Myśle, że autor już wie co może być dla niego lepsze i ekonomiczniejsze.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Cze 2012, 08:57

A czemu diesle nie przyjęły się w rajdach? Chyba proste jest, że niskoobrotowy silnik nie jest do wyścigów :D diesel do toczenia się w trasie, żadne tam 5tyś obrotów :lol: Brawo,że Twój Mesiek i inne ,które można wymieniać przeskoczyły wady zapłonu samoczynnego :D
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

02 Cze 2012, 12:01

Nitro poczytaj trochę o dieslach w wyścigach 24 godzinnych LeMans. Bo póki co Twoje wypowiedzi oparte są na zasłyszanych stereotypach . No a poza tym, to diesel najlepiej sprawdza się na trasach także nowości nie napisałeś :)
Ostatnio edytowany przez havoc, 02 Cze 2012, 12:09, edytowano w sumie 1 raz
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Cze 2012, 12:08

pierdo...cie i pierdo...cie , diesel z benzyną na przyśpieszenie od 0 nie ma szans bo traci na krótkich przełożeniach ale przy prędkościach rzędu 80 w górę benzynka nie ma szans chociaż sprawdzalem to na samochodach Opel vectra B 2.016v 136km masa w dowodzie była 1345kg vs Ford Mondeo 2.0tdci 130km masa w dowodzie coś okolo 1600kg 250kg na korzysc benzynki i co prawda z początku dieselkowi dawała radę ale przy prędkościach po zamiejskich cięzko było się utzymac takie jest moje zdanie i sprawdzane wielokrotnie na tych dwóch autach ;) , czemu np vw passat 1.8T 150km nie przegoni 1.9tdi 130km i twierdzicie ze turbo doładowana benzyna jest lepsza co prawda benzyniak w papierach ma mniej do setki ale papiery to nie jezdnia. pozdrawiam;)
Czy ciemno, czy jasno płynie muza przez miasto ;)
Fiat Stilo 1.9jtd 115km 2002r
Opel Zafira Tourer 2.0CDTI 165km 2013r
pawel92
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: Białogard
Prawo jazdy: 04 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Stilo 3d ,Opel Zafira
Silnik: 1.9jtd,cdti115,165km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Cze 2012, 12:35

Przewaga w elastyczności diesli jest tylko na papierze.
Logiczne, że nikt kto zna swój samochód nie będzie rozpoczynał wyprzedzania od 60km/h na 4 biegu jak to jest mierzone przez gazety.
I stąd ta "przewaga" diesla nad benzynką we wszelikch "Auto Światach" i "Motorach", tylko dlatego, że w momencie pomiaru diesel jest w zakresie bliskim maksymalnego momentu obrotowego a benzyna musi się rozkręcać.
A widzieliście pomiar Punto HGT vs. Ibiza Cupra 130km sprzed paru lat? tam mierzyli elastyczność od 60 do 100km/h itp. ale na optymalnym przełożeniu, nie trzeba chyba mówić, że diesel poległ.
Zresztą przykład z życia wzięty, kumpel miał kiedyś Golfa IV 1.9TDI 110km a ja mam od zawsze ten sam samochód, przeprowadziliśmy eksperyment na obwodnicy, od 60km/h do 110km/h(czyli dozwolonej prędkości na tym odcinku, była noc więc nikomu nie przeszkadzaliśmy), początkowo on był z przodu ale żeby utrzymać stały przyrost mocy musiał zmienić 2 razy bieg, ja zrobiłem to wszystko na trójce i mimo, że teoretycznie mam samochód o 2 sekundy wolniejszy do setki i z mniejszym momentem obrotowym byłem dość znacznie z przodu.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Cze 2012, 12:38

ja jak równałem się vectrą z mondeo też przy 110km/h redukowałem ale na 3ci bieg mondeo robił to wszystko z ostatniego biegu wtedy się za nim jako tako utrzymalem ale jak mondeo otrzymywało jeszcze redukcję to już benzyniak nie miał polotu. dieslem się [wulgaryzm]..wo jeździ ale po mieście albo jeżeli miał by człowiek scigac się od swiateł do swiateł ale jeżeli jedzie się za miastem gdzie prędkosci są 70km/h - w górę to dieslem o wiele lepiej i dynamiczniej się jedzie. Jeszcze miałem jedno porównanie Seat Alhambra 1.9tdi 130km vs vectra B 2.016v 136km tutaj to już wgl różnica spora na korzyśc vectry ale w przedziale 70-140 vecta nie miała też polotu przy alhambrze potem masa i i gabaryty alhambry wychodziły na jaw i oczywiscie dodam ze vectrze nie załowałem obrotów zawsze była redukowana odpowiednio i kręcona do końca
Czy ciemno, czy jasno płynie muza przez miasto ;)
Fiat Stilo 1.9jtd 115km 2002r
Opel Zafira Tourer 2.0CDTI 165km 2013r
pawel92
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: Białogard
Prawo jazdy: 04 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Stilo 3d ,Opel Zafira
Silnik: 1.9jtd,cdti115,165km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Cze 2012, 13:30

havoc napisał(a):Nitro poczytaj trochę o dieslach w wyścigach 24 godzinnych LeMans


Noi co? wygrali bo mieli mniej tankowań w dieslu bo mnie pali :D

pawel92 napisał(a):czemu np vw passat 1.8T 150km nie przegoni 1.9tdi 130km


Bo kierowca 1.8T nie chciał się ścigać :lol:

pawel92 napisał(a):Seat Alhambra 1.9tdi 130km vs vectra B 2.016v 136km tutaj to już wgl różnica spora na korzyśc vectry ale w przedziale 70-140 vecta nie miała też polotu


Ja mam na wszystko odpowiedzi.... w Vectrze zdechło z 20 koni lub zostały solidnie "zagazowane" :evil:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

02 Cze 2012, 13:38

haha napewno kierowca 1.8T nie chciał się scigac każdy szuka takiej odpowiedzi , co do vectry to widzę że wymówkę też próbujesz znaleśc myślę że jednak koniki nie pozdychały bo nadal utrzymywała osiągi jakie niby podaje producent ;) co prawda każdy ma swoje zdanie co jest szybsze moje zdanie diesel jeśli chodzi o jazdę poza miejską jest o niebo lepszy
Czy ciemno, czy jasno płynie muza przez miasto ;)
Fiat Stilo 1.9jtd 115km 2002r
Opel Zafira Tourer 2.0CDTI 165km 2013r
pawel92
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: Białogard
Prawo jazdy: 04 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Stilo 3d ,Opel Zafira
Silnik: 1.9jtd,cdti115,165km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Cze 2012, 13:47

Najpierw przejedź się tym samym autem z 1.8T i 1.9TDI.
1.8 T dosłownie miażdży 1.9TDI w dowolnym zakresie.
Porównania na podstawie "wyścigu" z przypadkowym kierowcą nie są nic warte.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000