Moment obrotowy - DIESEL A BENZYNA JAKI WYBRAĆ

02 Cze 2012, 13:50

Może kierowca był tym słabym punktem :D miałem diesla ,teraz mam benzynke i diesla już nie kupie.... masz racje do wolnego toczenia w trasie ze stałą prędkością się nadaje ale do dynamicznej jazdy nie!! nie wkręci się na wysokie obroty, dźwięk traktora, przy dynamicznej jeździe go zarżniesz poprostu
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

02 Cze 2012, 13:55

miałem możliwosc się przejechac 1.8T i 1.9tdi 130km tak wiec moim zdaniem lepiej było 1.9tdi jechac , ja też kiedys mialem benzynke teraz mam diesla i nigdy wiecej benzynki nie kupię podczas jazdy w trasie tam gdzie benzyną mimo redukcji nie odważyłem się wyprzedzic to dieslem to np zrobię . w benzynie jedynie fajne jest to że ciszej chodzi.
Czy ciemno, czy jasno płynie muza przez miasto ;)
Fiat Stilo 1.9jtd 115km 2002r
Opel Zafira Tourer 2.0CDTI 165km 2013r
pawel92
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: Białogard
Prawo jazdy: 04 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Stilo 3d ,Opel Zafira
Silnik: 1.9jtd,cdti115,165km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Cze 2012, 15:42

Kwestia przyzwyczajenia.
Ja jeżdżę równocześnie benzyniakiem i dieslem i to o bardzo zbliżonych osiągach i wolę benzynę.
Jedyną sytuacją kiedy widzę przewagę diesla to gdy samochód jest znacznie obciążony, rzeczywiście są bardziej odporne na obciązenia.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Cze 2012, 16:21

to napewno był 1.8 turbo?
Może wolnossący 1.8 :?

Nie ma sensu się przekrzykiwać... wszystko ma swoje wady i zalety
NA ten wpis o tym że diesel wychodzi taniej od benzyny z lpg nie będe sie wypowiadał widać mamy tu zaciekłego fana diesla i tyle. Czytałem kiedyś ciekawy artykuł porównujacy tubrobenzyne do turbodiesla, i benzyna wypadała lepiej w tescie elastyczności bo dysponowała takim samym momentem obrotowym co diesel ale w szerszym zakresie obrotów i większą mocą przy tej samej pojemności przez co bez problemu wygrywała na przyśpieszenie z dieslem.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

02 Cze 2012, 17:17

"NA ten wpis o tym że diesel wychodzi taniej od benzyny z lpg nie będe sie wypowiadał widać mamy tu zaciekłego fana diesla i tyle"
czekaj czekaj, że ja jestem zaciekłym fanem diesli? :lol: może po prostu umiem liczyć.
Spalanie 1.6 HDI- średnio 4,5 litra, 4,5*5,6 \= 25.2
Spalanie LPG w moim 1.8 średnio 9 litrów- 9 * 2,8= 25.2zł ale trzeba doliczyć jakiś litr na rozruchy i wychodzi ciut ponad 30zł.
Podaje średnie spalanie czyli miasto-trasa z tym samym kierowcom.
Ostatnio edytowany przez Jasiek90, 02 Cze 2012, 17:54, edytowano w sumie 1 raz
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Cze 2012, 17:53

Jeśli wezmę model mojego auta i porównam 1.4d bez turbiny i 1.4 benzynę, to po doliczeniu 20% spalania do benzyny, aby uzyskać spalanie na gazie wychodzi:
1.4d (50KM) - 29,12zł (5,60zł/l) średnie spalanie 5,2l/100km
1.4b (75KM) - 22,85 (2,80zł/l) średnie spalanie benzyny 6,8l/100km gazu 8,16l/100km
W dodatku benzyna ma 25 KM więcej, a dla 1.0 (45KM) i 1.1 (60KM) byłoby to jeszcze mniej gazu, więc wychodzi, że przy mniejszej pojemności mamy więcej mocy i tańszą jazdę gazie.
Mi to wystarcza, a w lecie to sekundy póki się przełączy na gaz, więc żaden litr, to chyba w zimie, i piszę tu o sekwencji ustawionej na 25*C przełączania.

W ogóle to na ten temat można pracę na studiach napisać,. :wink:
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

02 Cze 2012, 20:11

4.5l? chyba w trasie i to do 100km/h
9l w mieszanym ok.
A czy porównujesz te same samochody żeby móc tak twierdzić?
Nie wiem czy nie zaniżasz przypadkiem zużycia paliwa tego diesla 4.5 litra to dziwnie mało jak na cykl mieszany. Na moje oko to z 6l ropy takie coś połknie w mieszanym :wink:
6x5.7= 34
9x2.83 = 25.5 no można by dodać 0.25l benzyny na start a więc 27zł
7.5x5.78= 43 :D
No i 1.6 połknie jednak nieco mniej od 1.8 ale to już można pominąć, tak na marginesie znajomemu w mieszanym mb c220 (common rail) spala ok. 8l w mieszanym, co prawda w tym przypadku różnica nie będzie duża na korzyść LPG ale jest, im większe silniki tym większa różnica między lpg a dieslem, a spalanie zależy od stylu jazdy i warunków.

Tak w ogóle ten temat jest o momencie obrotowym a nie o spalaniu ale że w polsce ceny paliw są zdecydowanie za wysokie to automatycznie schodzimy na ten temat :lol: za oceanem nikt nie ma takich problemów, tylko V6 w budzie 1500kg i jazda :wink:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

02 Cze 2012, 20:49

W trasie i nie przekraczając 110km/h ostatnio zrobiłem 3.5, przy normalnej jeździe robię ~3.9 .
Spalanie w mieście to właśnie koło 6 litrów ale, że jeżdżę głównie w trasach to 4,5 mi wychodzi średnio.
Niestety nie porównuje tych samych aut, Mercedes W202 i Peugeot 308 dzieli jednak parę epok i to widać choćby po zużyciu paliwa, nowe samochody są znacznie oszczędniejsze i bardziej efektywne niż te sprzed 10-15 lat.
Teraz oczywiście w przypadku aut benzynowych technika także znacznie poszła do przodu i benzynowym 156 konnym C180(1.6 w rzeczywistości) można zrobić w trasie mniej niż 6 litrów przy znacznie lepszych osiągach) czyli jakiś litr więcej niż diesel o zbliżonej mocy.
Osiągi są praktycznie identyczne(12.2 vs 12.6 do 100km/h), masy bardzo zbliżone(1350 vs 1330kg) więc dlaczego by nie porównać diesla z LPG? trochę to niesprawiedliwe ale
skoro jednak ktoś napisał, że LPG zawsze wychodzi taniej to nie mogłem się zgodzić.
Znajomy musi mieć w takim razie coś z silnikiem albo ciężką nogę, 8 litrów w cyklu mieszanym to pali ponad 200konne 3 litrowe CDI w W203.
Ja po prostu jeżdżę płynnie i staram się przewidywać sytuację na drodze, dlatego bez problemu osiągam dane fabryczne bo prędkości mam takie jak inni(oczywiście nie takie jak bydło z BM'ek, Audic czy VW, chodzi o kulturę jazdy, życie jest mi jednak drogie).
W tej chwili najbardziej opłacalne według mnie są downsizingowe turbobenzyny, pala o 1-1,5 litra więcej niż analogiczne diesle ale przy zakupie w salonie są znacznie tańsze i ciągiem od dołu zadowolą nawet fanów diesli.
Dla mnie aktualnie zakup diesla biorąc pod uwagę znaczne różnice w cenie w salonie i nieznaczne w zużyciu paliwa jest bezsensowne.
I chyba nie tylko ja jestem tego zdania bo po wynikach sprzedaży widać, że Europa odwraca się od diesli.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Cze 2012, 21:08

Czyli uprawiasz "ecodriving", nic dziwnego że masz takie wyniki chociaż w tym peugeocie to naprawde ładnie, europa odwraca się od diesli bo benzynowe silniki są często lepsze i bardziej ekologiczne, a podobno większą część ropy naftowej stanowi benzyna więc wiadomo, za oceanem diesel zawsze było droższy, w europie to tylko kwestia czasu a na wschodzie pewnie długo nic sie nie zmieni, ciężarówki jeżdżą już na lpg(20% dodatku) :D Ja też nie zdecydowałbym się na nowego diesla - common rail dpf turbo albo nawet dwie turbosprężarki, wolałbym benzynowca z wtryskiem wielopunktowym bez turbo i zbędnych dodatków.
A co to za peugeot dokładnie? rok moc itp?
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

02 Cze 2012, 21:20

No akurat ten model jest bardzo oszczędny, o czym świadczy wpis do księgi rekordów Guinessa:
308 1.6 HDI 90KM jak na 2 letni samochód tej klasy to jest maksymalnei prosty, bez DPF czy turbiny ze zmienną geometrią i to w sumie zadecydowało bo robi dość spore przebiegi(od czerwca 2010 zrobiliśmy 75tys. km) i musi być niezawodny-i jest.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2012, 10:03

Jasiek90 napisał(a):ostatnio zrobiłem 3.5, przy normalnej jeździe robię ~3.9 .


hehe znowu komuś przybywa w baku...może nie patrz na komputer tylko ilość wachy? :lol:

Jasiek90 napisał(a):8 litrów w cyklu mieszanym to pali ponad 200konne 3 litrowe CDI w W203.


ten mieszany to połowa trasa a połowa na zagaszonym silniku? :D

Jasiek90 napisał(a):No akurat ten model jest bardzo oszczędny, o czym świadczy wpis do księgi rekordów Guinessa:


to pewnie codziennie pobijasz ten rekord

Diesel wychodzi na spalaniu troszke gorzej niż lpg ale za to na naprawach już sporrro gorzej.
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

03 Cze 2012, 10:09

Wyobraź sobie, że jestem na studiach technicznych więc nie przerasta mnie obliczenie rzeczywistego zużycia paliwa.
Nie, po prostu nie jeżdżę jak d...l.
Staram się mało hamować, szybko przyspieszać do danej prędkości i ją utrzymywać aha no i nie wyprzedzam po jednym samochodzie.
Sorry ale obecnie 5 litrowe 300konne benzynowe Mercedesy o wadze blisko dwóch ton albo nieco mocniejsza Panamera jest w stanie zrobić ciut poniżej 10 litrów w trasie rzeczywistego to co w tym dziwnego, że ponad 3 razy słabszy i o 50% lżejszy kompakcik pali 40% tego? i tak ma od nich znacznie gorszą wydajność.
Wczoraj jeździłem najnowszą Jettą 1.6 TDI i tam spalanie było ledwie o 0,1-0,3 wyższe więc takie spalanie nie jest jakimś wyczynem a normą.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2012, 10:29

teraz to już piszesz głupoty 5l V8 i 10 litrów w trasie? 3.5 to się zgodze ale nie 5! A jeżeli wyprzedzają nas wszystkie seicenta bo jedziemy 80km/h to jest to wykonalne :mrgreen:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

03 Cze 2012, 10:39

"w trasie CLS potrafi spalić nawet poniżej 8 litrów (dokładnie 7,9 l/100 km), a w mieście niecałe 13 l/100 km (12,8 l/100 km)." a akurat tego redaktora znam bo parę razy miałem okazję się z nim przejechać, nie oszczędza samochodów tym bardziej, że MB w przeciwieństwie do BMW daje na czas testu kartę paliwową.
306KM, 1660kg masy, 8 litrów w trasie przy 6,1 s do 100km/h.

"Co powiecie na 9,5 litra na dystansie 187 kilometrów ze średnią równą 70 km/h i 12,5 l/100 km podczas jazdy w mieście? "
dodam tylko, żę tym miastem jest Warszawa.
300KM i również 6,1 do 100km/h .
Akurat co do nich to nie mam wątpliwości co do tego, że nie jeżdżą jak ciamajdy, szczególnie jeśli dostaną mocny samochód.
Technika idzie do przodu.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2012, 10:41

Hehe ja też się dowiaduje nowych rzeczy :D Niewiem po co ludzie narzekają na ceny paliw a skoro 200 konne Mercedesy palą 8 l ropy a V8 10l benzyny :lol: ze spalaniem 10-11 lpg w moim 1.8 mogę się schować, składam na V8!!! po co kupować skuter skoro Peugeot Hdi pali mniej?? heh
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd