Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
black_time napisał(a): to wciska w fotel od 2tys obr jak szalony, efekt taki jak u mnie w V6 170KM jak nie lepszy (to pewnie przez ten nagły kopniak a nie równomierne przyspieszenie).
black_time napisał(a):wyprzedzaniu z prędkości w okolicach 80km jak było dosyć ciasno przeważnie redukowałem do 3 biegu,nawet jak miałem 170KM pod nogą przez co manewr trwał dosyć krótko (zdarzało mi się w trakcie wyprzedzania z braku mocy wachlować z 4 na 3 co by jakoś ukończyć manewr).
M_TT napisał(a): moc masz do 4tys. obr. poniżej 2tys. jest zazwyczaj słabo ale nie zawsze. Benzyna rozwija moc równomiernie, od 1000 do 6000tys.
Re: moment obrotowy - DIESEL A BENZYNA JAKI WYBRAĆ
Post» 31 Maj 2012, 17:17
M_TT napisał(a): moc masz do 4tys. obr. poniżej 2tys. jest zazwyczaj słabo ale nie zawsze. Benzyna rozwija moc równomiernie, od 1000 do 6000tys.
Bzdura. Zresztą wiele mądrego to tutaj ludzie nie napisaliście. Wolnossąca benzyna maksymalny moment obrotowy uzyska od około 3 tys obrotów do momentu maksymalnej mocy około 5,5 - 6 tys - zakres optymalnych i użytecznych obrotów to więc 3 tys. W Dieslu analogicznie od 2-4 lub 5 tys . Więc zakres jest nieznacznie mniejszy . Ale w tym czasie diesel będzie lepiej przyspieszał i to czuć. Może przy sprincie do setki benzyna wygra ale przy wyprzedzaniu tira diesel bierze górę. No i najważniejsze - przełożenia skrzyni biegów w dieslu są inne niż w benzynie. Jadąc dieslem na 4 biegu przy 2 tys obrotów masz inną prędkość niż przy tych samych obrotach w benzynie. Wyprzedzając tira przy 100 km/h benzynką wrzucasz trójke a dieslu na 5 da radę wyprzedzać.
A generalnie to najlepsze są turbobenzyny
M_TT napisał(a):turbo w benzynie nie jest najlepszym wyjściem ze względu na wysoką temperaturę spalanie benzyny, turbo lepiej współgra z dieslem, ja na przykład jestem zwolennikiem wolnossących benzyniaków bo turbo w silniku to również turbo-dziura i turbo-zużycie paliwa . No i wolnossący silnik lepiej nadaje się do instalacji LPG.