Mondeo dymi i nie ma takiej mocy jak powinien

29 Wrz 2013, 21:30

witam!! kupilem 2 dni temu mondeo z silnikiem 1.8 16v zaczeły sie przeboje po dojechaniu do domu stracil moc zaprowadzilem do mechanika okazało sie ze ukruszył sie zawór i pierscienie do wymiany mechanik wumienil pierscienie zrobilem głowice złozył to okazało sie ze kopci z tyłu i smierdzi strasznie benzyna powiedziałem mechanikowi on stwierdził ze musi wypalic to z wydechu a po 2 on wydaje mi sie ze jest jakis słaby co moze mu byc??? prosze o pomoc!!!
zizi1804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 04 1991
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: mondeo
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2013, 21:46

jezeli ktos wie co moze byc prosze o pomoc
zizi1804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 04 1991
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: mondeo
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2013, 12:10

Wszystkie filtry wymienione? Powiedz też jak kopci, czy na czarno czy na siwo?
Sensei
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 01 01 2003

30 Wrz 2013, 20:40

na siwo
filtry wymienione
zizi1804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 04 1991
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: mondeo
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2000

01 Paź 2013, 09:00

- sprawdź czy ubywa Ci oleju, jak tak to ile
- regulacja wtryskiwaczy, głównie kąt wtrysku
- płyn chłodzący na jakim poziomie i czy nigdzie nie ucieka
- biały dym, może być też oznaką uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

Może ktoś ma jeszcze inne pomysły.
Sensei
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 01 01 2003

02 Paź 2013, 18:38

ale uszczelka była wymieniona na nową.. podpiałem sie pod komputer prawdopodobnie sonda lambda uszkodzona jak ja sprawdzic??
zizi1804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 04 1991
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: mondeo
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...
    Jak uniknąć zderzenia samochodu z dziką zwierzyną?
    Zderzenie samochodu ze zwierzęciem wybiegającym na jezdnię może skończyć się tragicznie zarówno dla zwierzęcia jak i pasażerów pojazdu. W 2013 roku policja odnotowała aż 179 wypadków z udziałem zwierząt, ...

26 Paź 2013, 19:11

kopci na siwo
zizi1804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 04 1991
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: mondeo
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2000

26 Paź 2013, 19:12

nic nie ubywa a uszczelka nowa
:(
zizi1804
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 04 1991
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: mondeo
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2000

26 Paź 2013, 19:52

zizi1804 napisał(a):podpiałem sie pod komputer prawdopodobnie sonda lambda uszkodzona jak ja sprawdzic??


To ją czas wymienić.
ŁukaszZMC
Nowicjusz
 
Posty: 15
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Golf V
Silnik: 1.6 FSI 115KM - BAG
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

30 Paź 2013, 09:14

Cześć, kolego! Przypadkowo zobaczyłem temat i postanowiłem podzielic sie doświadczeniem. Kiedyś jeden mechanik poradził mi jak wydłużyć życie silnika. U mnie już groziło remontem na moim Mitsubishi Pajero. Kompresja obniżała się, wałek rozrządu starł się, na wale korbowym trzeba było zmieniać łożyska. Generalniem samochód przejechał około 280 000 km i takie cos się stało. Mechanik powiedział, że olej napędowy u nas jest nie dobre, zbyt dużo siarki, przy spalaniu wytwarza się kwas siarkowy i powolutku zjada ścianki cylindrów. W ogóle, poradził mi preparat Oil Time. Idea w nim taka, że na ściankach cylindrów i innych ścierających się częściach tworzy się diamentowe pokrycie, i metal o metal przestaje ocierać. Tarcie występuje jako diament o diament. Poszperałem w internecie i poznałem temat. Rzeczywiście, w naukowych opracowaniach znalazłem, że jest taki efekt. Stosowano wcześniej w wojennej technologii. Znalazłem ten preparat, zastosowałem. Nieźle wyszło. Kompresja poprawiła się, wałek przestał dzwonić. Sam słuchałem stetoskopem. Do tego jeszcze spróbowałem Nanopaliwo tej samej firmy. To dodatek do paliwa. Daje dodatkowe smarowanie pompie paliwa i sam jest katalizatorem spalania. To znaczy paliwo spala sie w całości, moc wzrasta i znika sadza w silniku. Generalnie, moje Pajero zaczęło brać po mieście 10 litrów na setkę. W karcie technicznej od producenta pisze, że powinien 12l/100 km. Rzeczywiście powiedziawszy: 50 litrów oleju napędowego wystarcza dla jazdy do Krakowa na 170-520 km. Później znowu 50 tankuję i jeżdżę. Poleciłem równiez moim krewnym. Brat zalał do Forda Focusa. Niedawno powiedział mi, że jeździł z Krakowa do Katowic i z powrotem. Średnie zużycie komputer pokazał na 3,6 litra. Tak więc polecam spróbować. Pozdrawiam! Wszystkiego najlepszego! :ok:
ellan
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 07 09 2006
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Touran
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008