Mondeo MK2 1.8TD - dziwne dźwięki z silnika podczas jazdy

16 Kwi 2014, 20:24

Wymieniłem już prawie wszystko i nadal nie doszedłem o co chodzi. Jutro biorę się za silnik i zacznę od dobrej klasy oleju. Mam dziwne dźwięki - tzn. silnik rzęzi podczas jazdy. Mam pod ręką drugie Mondeo MK2 też 1.8TD i tam jest cisza. Najpierw myślałem że to coś ze sprzęgłem a że te akurat się skończyło - wymieniłem. Nowe to LUK. Później przyszła pora na łożysko z wysprzęglikiem. Dźwięki nadal zostały. Postanowiłem sprawdzić olej w skrzyni i okazało się że mam 1L. Nie wiem jak długo auto jeździło bez oleju (poprawny stan 2.6L). Wymieniłem olej na 75W90 w poprawnej ilości. Dźwięki nie zniknęły. Stwierdziłem że skrzynia do wywalenia. Wczoraj wymieniłem skrzynię i ręce mi opadły. Dźwięki które wydobywają się z okolic między silnikiem a skrzynią nie ustały. Olej Ford ori. Skrzynia sprawdzona jeszcze w dawcy. Cicha. Wysprzęglik ma może 500km.
Opiszę co słyszę:
Zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku mam wrażenie że tarcza sprzęgłowa trze. Dosłownie tak jest. Odgłosy wydobywające się z silnika są głośniejsze od samego silnika o minimum 300-400% więc mam wrażenie podczas jazdy że mam 3,4 silniki diesla pod maską jednocześnie.
Gdy jadę np. 80-90km/h na biegu (nie ważne czy czwarty czy piąty) słyszę że silnik rzęzi. Wciskam sprzęgło, wrzucam luz i cisza. Lecę na luzie - dodaję gazu do 3000rpm i trzymam lecąc na luzie. Silnik nie jest praktycznie słyszalny. Odgłosy pojawiają się dopiero na obciążeniu.
Kompresja Diesla prawidłowa. Wszędzie ponad 30 i po równo. Zero wycieków, temperatury w normie. Moc bajerańska - 1.8 benzyniaki wysiadają na starcie ze świateł - Turbo w pełni sprawne. Wszystko dopięte na ostatni guzik.
Nie wiem od czego zacząć szukanie tych dźwięków. Kolektor wydechowy, katalizatory, tłumiki itp. sprawniuteńkie. Zero przedmuchów. Wszystkie węże, doloty i pirdolniki już sprawdzone.
Łapy mi odpadły. To jest nienormalne by Diesel przy 100km/h na biegu był tak głośny!!!
Drugie Mondeo MK2 do którego mam dostęp nie ma takiej usterki choć motor i reszta w znacznie gorszym stanie.
Jutro zmienię olej bo auto mam od krótkiego czasu i nie wiem co jest w środku.
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

18 Kwi 2014, 19:16

Nikt nic nie wie?
Wymiana oleju nic nie dała. Zaczynam się zastanawiać nad kołem zamachowym. Ktoś z forumowiczów zna objawy zużycia koła zamachowego?
Przyznam że nigdy tego nie miałem ale tak po dłuższych namysłach...

Jeśli docisk nie starty, tarcza cała to może zamach utarty i szlifuje o tarczę bez kompletnego ścisku?

Poradzi ktoś coś?
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

18 Kwi 2014, 20:43

Wymieniłeś, sprawdziłeś prawie wszystko oprócz przegubów i półosi napędowych. A tutaj pod obciążeniem w przypadku ich uszkodzenia mogą być słyszalne cuda.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Kwi 2014, 22:27

Cuda są słyszalne. Lewy puka nawet podczas jazdy na wprost. Dziś kupiłem dwa przeguby. Jutro rano wymiana. Kupiłem też tarcze i klocki bo mnie szlak zaraz trafi od tego stuku puku. Byłem na szarpakach i nic. Nic nie tłucze. Zero luzów. Szok. Jedynie przegub odzywał się na skrętach więc jutro wymianka.
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

19 Kwi 2014, 09:23

Dla pewności przyjrzyj się wewnętrznym przegubom. Nawet z ich rozbiórką.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2014, 09:29

Dźwięki ewidentnie idą z okolic zwrotnic więc wewnętrzne powinny byc ok. Lewy był sprawdzany kilka dni temu. Dyski całe, wszystko niby ok, zębatka cała.
Zobaczymy. Jadę wymieniać. Później dam znac co było.
Nie mów co było i jak może być - mów jak jest!
tantalini
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 118
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Warszawa i N.D.Mazowiecki
Prawo jazdy: 19 07 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mondeo MKII
Silnik: Endura 1.8TD
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator (nie)całkowicie bezobsługowy
    Wielu sprzedawców akumulatorów po dziś dzień spotyka się z zapytaniami ze strony klientów czym tak naprawdę jest akumulator bezobsługowy oraz czy akumulator zamontowany w ich samochodzie jest bezobsługowy? ...