To autko jest zbyt młode ,dlatego nie można jeszcze zabierać się za próby oceniania jego trwałości i niezawodności,ja myślę że Ford w tym modelu zlikwidował szereg niedomagań trapiących poprzednika ,autka na 5 z minusem.Diesle trapiła wrażliwość na jakość paliwa,Ford sam sobie strzelił w piętę stosując zbyt wyrafinowaną precyzję układu wtryskowego,nawet niewielki opiłek potrafił zablokować wtryskiwacz.Przed zakupem należy dobrze sprawdzić układ wtryskowy i stosować paliwo tylko najwyższej jakości i co ważne nie eksploatować auta na 100% jego możliwości.Benzynowe silniki to udane konstrukcje przy czym ta jednostka 2 litrowa 145 konna jest najbardziej godna polecenia(trasa 5.8 l 100 km),niestety Ford kategorycznie odradza montaż instalacji LPG w swych silnikach benzynowych.Autko już w kilku oglądanych przeze mnie porównań z rywalami wygrywa
Okazuje się największym sukcesem w swej klasie,wyżej oceniane jak Mercedes C kl. droższy o całe 40 tyś .zł
Wygrywa w kategoriach sedan,Liftback oraz kombi,według ekspertów to najlepszy samochód w swej klasie,no ale cóż to jest tylko Ford ,który jest g.. wort
Piękny samochód do tego,ja wybrałbym benzynkę ,regeneracja wtryskiwaczy to wydatek ok.2000 zł(diesle),koła dwu masowe koszt z wymianą ok.3 tyś zł przy przebiegu 80-120 kkm,turbina koszt ok.2500 zł.Polecam benzynkę,która jest mocniejsza ,pali na trasie trochę ponad litr więcej i w rezultacie w ogolnych kosztach eksploatacji daje większe oszczędności .