Mondeo MK4 jaki silnik?

24 Mar 2018, 16:44

Z tego co dotychczas się dowiedziałem, najlepszy silnik to 2.0 benzyna 145KM.
Nie zależy mi na mocy w ogóle.
Trasa : Miasto 50:50 ale raczej cześciej krótkie odcinki (10-50km) z tym, że kilka razy do roku trasa 1000km

Chciałbym się zmieścić w budżecie 25 tys zł. W przyszłości chciałbym zamontować instalacje gazową, o ile będzie to beznzyna
Jooe
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 12 07 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna

24 Mar 2018, 16:47

Pod lpg lepszym wyjściem byłoby 2.5T ale jeśli nie masz kasy a na osiągach Ci nie zależy to 2.0 też będzie ok
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Mar 2018, 16:50

Intryguje mnie jeszcze jedno, czemu diesle w ogłoszeniach są tańsze od benzyny? Często nawet lepiej wyposażone niż benzyniaki, a cena albo podobna albo niższa. Wyższa awaryjność?
Jooe
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 12 07 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna

24 Mar 2018, 16:58

Bo są po prostu zajechane i wkrótce będą wymagać kosztownych napraw
BTW to diesle w zakupie jako nowe są zwykle droższe niż pb
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Mar 2018, 19:44

2.0 145 również ma swoje bolączki. Klapki w kolektorze na dzień dobry najlepiej wymienić, nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, więc w przypadku LPG co 30-40 tys trzeba regulować za pomocą szklanek, w silniku lubią zapiekać się pierścienie.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lip 2018, 18:59

Witam. Podpinam się pod temat, żeby nie dublować.
Od roku użytkuje mondeo mk4 1.8tdci z 2007r. Z samochodu jestem bardzo zadowolony, ale rozważam zmianę na te samo autko tylko, że w benzynie i min 2011r.
I tutaj pytanie jak wygląda sprawa z silnikami 1.6 ecoboost 160KM i 2.0 ecoboost 203KM? Jak z awaryjnością?
Silnik na pasku? czy łańcuch? Występuje koło dwumasowe? Czy nie ma sensu przesiadać się z 1.8tdci tym bardziej, że na osiągach mi nie zależy, lecz już tam mam zrobione prawie 250kkm i to tylko kwestia czasu kiedy coś drogiego się zepsuje. Czy w ecoboostach naprawy będą wyglądać podobnie jak w dieslu? Na pewno gdybym zmieniał autko to szukałbym już czegoś do max 150kkm przebiegu
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

03 Sie 2018, 00:36

W Ecoboost 2.0 jest padający Powershit. W Ecoboost 1.6 była akcja serwisowa na wadliwy układ chłodzenia, więc warto sprawdzić pod tym kątem. Osprzęt do Ecoboost (dwumasa jest w każdym) potrafi być droższy niż do Duratorq.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

03 Sie 2018, 13:21

Czyli wychodzi na to, że lepiej zostać przy swoim lub ewentualnie zmienić na diesla 2.0 z pewnym niskim przebiegiem?
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Sty 2019, 21:23

Chcialbym odswierzyc temat by nie pisac tego samego. Troche juz szukalem informacji na temat mk4 ale chciałbym poznać opinie z różnych źródeł. Więc zastanawiam się nad mk4 z końca produkcji 2014 rok.
1 Jaki silnik polecacie?
2 Jak z tą instalacją lpg można czy lepiej nie?
3 Diesel czy lpg?
Ja myślę o silniku 1.6 160km ecoboost
Chce założyć instalację lpg w serwisie myślę godnym polecenia ,mają podobno silniki forda już opanowane

Teraz pytanie z drugiej beczki a może wybrać mk5 z początku produkcji 2014 rok taki sam jak w mk4 cena mk5 próbna nieco większą ale za to mnie wyposażona niz mk4 w tej cenie, brak np tempomatu, dlatego wacham się między mk5 z początku produkcji ,czy może mk4 ten sam rok ostatni rok produkcji. Słyszałem się końcówki produkcji są już z poprawionymi usterkami

Co myślicie
leonsiem
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 26 05 2009
Auto: focus

03 Sty 2019, 21:55

leonsiem napisał(a):1 Jaki silnik polecacie?
leonsiem napisał(a):3 Diesel czy lpg?
bez dokładniejszych info nt Twojego typu jazdy nic nie doradzimy, nikt nie będzie wróżyć z fusów
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Sty 2019, 22:36

Jeżdżę jakieś 1200km m-c
Około 900km to trasa poza miastem ale nie autostradą tylko drogi krajowe reszta to miasto. Nie potrzebuje dużej mocy, za to zależy mi na oszczędne jeździe i eksploatacji silnika. Osobiście myślę o mk4 1.6 160km z instalacją lpg
leonsiem
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 26 05 2009
Auto: focus

04 Sty 2019, 00:48

LPG nie ma zbytnio sensu, bo w 1.6 160 (EB) masz wtrysk bezpośredni. Do LPG tylko Durateci, ale tutaj też bywa różnie, bo np do 1.6 (za słaby do tego auta) zalecają gaz w fazie ciekłej... Najlepsze będą 2.3 (silnik Mazdy) lub 2.5T (Volvo)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004