Ja bym nie przesadzał, że nie można znaleźć auta z pewnej ręki i większość książek jest podrabianych.
Jeśli szukasz auta z pewnej ręki, szukaj najlepiej przez ASO. Ewentualnie sam namierz takie auto za granicą. Wszystkie wpisy do książki serwisowej, wykonane w autoryzowanym serwisie są wpisywane do bazy i można zweryfikować jej poprawność. W Niemczech raczej żaden autoryzowany serwis nie cofa liczników, bo podlega to tam pod paragraf z kodeksu karnego. Inna sprawa, że wiele ASO posiada auta pozostawione w rozliczeniu i bardzo często dają na nie gwarancję.
W Polsce jest z tym znacznie większy problem, a to dlatego, że handlarze bardzo często kłamią w żywe oczy, że auto jest białe, mimo, że widać, że auto jest czarne, a mimo wszystko jest bardzo dużo sposobów, żeby zweryfikować realność oferty. Nie
generalizowałbym jednak, że wszyscy handlarze to Janusze-szpachlarze. Sporo jest osób, które handlują autami z dobrego źródła, ale rzadko kiedy są z "niskiej półki cenowej".
Jeśli szukasz naprawdę pojemnego auta rodzinnego, do tego dającego sporo przyjemności z jazdy i o najlepszych właściwościach jezdnych w swojej klasie, to Mondeo jest bardzo dobrym celem. Ceny części są na normalnym poziomie, auto nie ma problemu z awaryjnością, choć z racji rozmiarów trzeba się nastawić, że pod blokiem sąsiedzi lekko obtłukują drzwi. Mondeo jest dosyć szerokie, a dzisiejsze normy szerokości miejsc parkingowych są chyba "unijnie oszczędzające miejsce na ziemi".
Peugeot 508 bardzo ładnie się przede wszystkim prezentuje. Odradziłbym zdecydowanie benzynowy silnik, który jest nowością i przez to ma choroby wieku dziecięcego. Jak już, to diesla, ale pamiętaj, że jest tam filtr FAP, nie DPF. Regeneracja filtra jest za pośrednictwem dodatku do paliwa, więc trzeba poczytać jak poprawnie eksploatować auto z takim filtrem. Super sprawą jest dach panoramiczny w wersji kombi. Przy dieslu radzę się nastawić na tankowanie paliwa premium. Nie chodzi tutaj o moc, czy niższe spalanie, bo to nie o to chodzi w tych paliwach, a o bezsiarkowy skład, który nie skraca utrzymywania parametrów przez olej, znacznie czystsze spaliny, które mają wpływ zarówno na filtr cząstek stałych, jak i zmienną geometrię turbiny... Nie chciałbym się tutaj rozwodzić, bo temat jest bardzo obszerny.