Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

21 Lut 2018, 07:14

A macie może jakieś zdanie na temat 1.6 Ti-Vct 125 koni, na papierze wygląda to słabo bo 12,3 sekundy do setki ale z własnego doświadczenia wiem że papier a rzeczywistość to trochę inne sprawa. Silnik wygląda na dość prosty i tani w eksploatacji, jedyną taką droższą sprawą są koła zmiennych faz od rozrządu ale to jest jednorazowy wydatek na kompletny rozrząd poniżej 1000 zł i na 5 lat mamy spokój. Ze względu na większość drogi przez lasy i tak rzadko przekraczam 110 km/h, średnia prędkość jaką pokazuje mi obecnie komputer to 38 km/h
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 09:12

Bo jest słabo. Taki silnik nie nadaje się do tej budy. Dodatkowo nie spali mało, bo będzie się męczyć z napędzeniem tej kobyły. O jakimkolwiek wyprzedzaniu możesz zapomnieć.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 12:31

W porównaniu do Megane II sedan 1.6 będzie aż tak duża przepaść ? Na papierze Meganka ma 11.1 do setki, ale czy w rzeczywistości ta sekunda różnicy jest aż tak odczuwalna ?. Jako alternatywę biorę m.in Citroena C4 Picasso ale tam jedyny dla mnie logiczny silnik to 1.8 125 koni, który na papierze również ma prawie 12 sekund do setki.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 12:36

115 koni - 1175 kg
120 koni - 1435 kg

Blisko 300 kg różnicy. Jak myślisz, na zdrowy rozsądek? Dla mnie będzie tragedia, niestety na pewnej stronce nie ma rozpisanych osiągów 1.6 w Mondeo (pewnie przez to, że zajęłoby to wieki) i nie przytoczę porównania np. elastyczności od 60 do 120 km/h, ale nawet z wyliczenia KM/kg wychodzi tragedia. Diesel jeszcze jakoś by uratował sprawę elastycznością na jednym biegu, tutaj nie.

Sekundy do setki niewiele mówią. Bo na co dzień nie wykorzystujesz całego zakresu obrotów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 12:52

Dokładnie to Meganka - 112 koni a Mondeo - 125 koni. No ale faktycznie różnica w masie na pewno robi swoje. Czyli wychodzi na to że jednak ten 1.8 TDCI jest dość logiczny.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 12:56

Pomijając już spalanie, które nie będzie niskie. Spali tyle co większa benzyna, a tylko się męczysz. Nie zawsze większy silnik oznacza większe spalanie.

Jeśli masz wybierać z tych dwóch, to zdecydowanie diesel 125 KM, najwyżej go podkręcisz jak będzie za mało.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q8 e-tron edition Dakar
    Zainspirowany najważniejszym rajdem pustynnym na świecie, Audi Q8 e-tron edition Dakar wyróżnia się swoją unikalną stylistyką i wyjątkowymi funkcjonalnościami. Zewnętrzny design tej specjalnej edycji przyciąga uwagę ...
    Dragster JET CAR PREDATOR
    Francuski samochód Jet Car Predator ma aż 6000 KM i silnik odrzutowy. Poniżej przedstawiamy specyfikację techniczną. Nazwa : Dragster JET CAR PREDATOR Silnik : Amerykański Turbojet z samolotów myśliwskich. Typ ...

21 Lut 2018, 13:15

W grę wchodził jeszcze 2.0 benzyna dopóki nie poczytałem sobie o problemach z klapkami w kolektorze, koszt nowego kolektora podobno ponad 2 tys zł, dostępny tylko w serwisie. Jeden rząd klapek można niby usunąć tak jak w Mk3 ale drugi jest gdzieś ukryty i nie ma do niego dostępu. Klapka po urwaniu trafia wprost do silnika i potem wiadomo co jest dalej.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 13:35

2k w przypadku kosztów nowoczesnego diesla to nie jest jakoś sporo :)
U mnie komplet cewek kosztuje 1k spokojnie, a jakoś nie przeżywam tego codziennie, bo wiem że nowy diesel 1k pochłonie od razu po zakupie. Za bardzo się boisz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 13:43

2 tys kosztuje kolektor do benzyniaka. Boje się wkładu rzędu 5-6 tys. Wkład na dzień dobry w postaci 1-2 tys zł zdaje sobie sprawe.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 16:50

Jeśli źle trafisz to i do diesla będziesz musiał wsadzić 5-6 tys. :yes:
Nie ma reguły, liczy się stan auta.
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Lut 2018, 16:52

Że niby takie coś?
[url]http://allegro.pl/kolektor-ssacy-ford-mondeo-mk4-2-0-benzyna-s-max-i7146386067.html?reco_id=35308f96-01ea-11e8-b6e9-246e9677f3c0&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product

mateusz9986 napisał(a): Boje się wkładu rzędu 5-6 tys
[/url]

Nie wiem jakiego trupa musiałbyś kupić.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lut 2018, 18:10

W sumie temat dość dziwny i ciężko Ci dogodzić, bo z jednej strony wrzucasz dużego prostego benzyniaka, który ma jedną czy dwie wady, później uderzasz w mały silnik, który też ma coś na sumieniu, patrząc przy tym na spalanie, które w tym przypadku w mniejszym silniku wcale nie będzie (znacząco) mniejsze. Na sam koniec jesteś zdecydowany na diesla, ale na tego mniej polecanego, bo niema czegoś tam - nie żeby tak czy owak wychodził najdrożej w razie "W".

Trzymaj się zwykłego 2.0 145 KM
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Lut 2018, 18:30

Kolego Invi, taki coś tyle że to jest używka, która również może mieć problemy z klapkami - z tego co wyczytałem na forum mondeo, w Mk3 klapki były w jednym rzędzie i można było je wymienić lub wyrzucić, natomiast w Mk4 są dwa rzędy i tego jednego w żaden sposób nie da się ruszyć, a nowy kolektor dostępny w serwisie to koszt powyżej 2 tys zł. Na forum forda jest coraz więcej komentarzy o wypadnięciu klapki i uszkodzeniu silnika. Spalanie w moim przypadku jest akurat drugorzędne, chodzi bardziej o koszty eksploatacji. Średnie spalanie do 8 litrów jest w pełni akceptowalne a myślę że każdy z tych silników w tym by się zamknął. 1.8 TDCI właśnie z opinii użytkowników na innych forach jest bardziej polecany do krótszych tras od 2.0 TDCI.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 20:39

Bo 1.8 TDCI nie ma DPF.
Jeśli chcesz więcej opinii na temat tych silników to zapraszam na grupę Mondeo mk4 Polska, którą znajdziesz na facebooku.
Tematy były już poruszane wielokrotnie.
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011