Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

20 Lut 2018, 11:41

Witam. Potrzebuję rzetelną opinię na temat zakupu Mondeo Mk4 - budżet do 25 tys zł, roczne przebiegi 12-15 tys km. Codzienne dojazdy do pracy 12 km w jedną stronę, do tego jazda po małym mieście bez świateł. Raz na 3-4 miesiące większa trasa ( 100-150 km ). Silniki brane pod uwagę to 1.6 Ti-Vct - raczej za słabe, 2.0 benzyna w teorii bardzo wytrzymała w praktyce podobno ma swoje problemy m.in z klapkami w kolektorze, poborem oleju czy też regulacją zaworów. 1.8 TDCI - głównie ze względu na brak filtra cząstek stałych oraz spalanie. Co poradzicie ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2018, 11:55

Na pewno nie 1.8 TDCI, nawet jeśli trafisz na jakieś problemy w benzynowym 2.0 to usuniesz je taniej niż w dieslu. Poza tym budżet marny, więc nic lepszego niż 2.0 nie znajdziesz. Jeśli pokusisz się o dobrą sekwencję to pośmigasz sobie taniej na LPG. Największe minusy 2.0 to spalanie i dynamika (niestety to "tylko" silnik wolnossący).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Lut 2018, 11:59

No właśnie sęk w tym że to 1.8 TDCI jest tańszy niż benzyniak. Salon polska, przebieg w granicach 200 tys jest do kupienia w budżecie 22-23 tys zł. Benzyniaki chodzą o te 2-3 tys więcej. Koszt wymiany np koła dwumasowego w jednym i drugim jest taki sam. Problemy z kolektorem w 2.0 i wymianą go są praktycznie porównywalne z regeneracją wtryskiwaczy, EGR można zaślepić, regeneracja turbiny nie jest to jakiś wielki wydatek stąd właśnie moje zainteresowanie tym silnikiem. Wiem że jest to jednostka już dość archaiczna ale to raczej plus w dzisiejszych czasach. Podwójny rozrząd to koszt części około 900 zł a mamy teoretycznie na 10 lat i 200 tys spokój.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2018, 12:06

A gdzie jest trwalsza dwumasa w benzynie, która ma 185Nm czy w dieslu, który ma 320Nm?
W benzynie nie masz problemu z wtryskiwaczami, a w 1.8 TDCI jak najbardziej.
I tak na logikę, dlaczego oszczędniejszy diesel, który w salonie był droższy niż benzyna na rynku wtórnym jest tańszy od benzyniaka?
Poza tym na jakie spalanie liczysz w mieście? 1.8 TDCI spokojnie wciągnie 8l, a jeśli się zrobi zima to nawet więcej.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Lut 2018, 12:10

No oczywiście że wytrzymalsza jest w benzynie, tyle że kupując auto używane i tak trzeba brać pod uwagę że ta dwumasa czy w benzynie czy w dieslu może być do wymiany, nie wiadomo kto jak wcześniej jeździł autem. Tańszy jest diesel ze względu na ogólnie złe opinie o dieslach z czym się w pełni zgadzam, tyle że ten wydaje się być dość prosty. Nowy kolektor do Mondeo Mk4 2.0 benzyna kosztuje około 2 tys zł, z klapkami problemy szybciej czy później podobno i tak się zdarzają, pytanie czy można je po prostu wyrzucić, wiem że coś takiego wchodziło w grę w Mk3, ale tutaj podobno są dwa rzędy tych klapek. Po mieście raczej rzadko auto będzie jeździć, głównie dojazdy do pracy.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2018, 12:30

Przy Twoim stylu jazdy silnik będzie dogrzany już wiec możesz spokojnie rozważać diesla tym bardziej że tak jak mówisz jest to archaiczny silnik, jak miałby się człowiek nastawiał na to że auto będzie generowało wielkie koszta to nikt by nie kupował grubych premium gdzie sama serwis to koszt kilka tyś.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16667
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Volvo V40 - pięć gwiazdek w Euro NCAP
    Nowe Volvo V40 otrzymało najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wynik ogólny jest najlepszym odnotowanym kiedykolwiek przez instytut – 98% ochrony dorosłych pasażerów i 100% ochrony ...

20 Lut 2018, 12:37

Zawsze byłem przeciwnikiem diesla właśnie ze względów eksploatacyjnych ale w tym przypadku również benzyniaki mają jakieś swoje bolączki a samo auto bardzo mi się podoba. Na plus dla mnie przy dieslu jest moment obrotowy, nie jeżdżę jakoś mocno agresywnie czy dynamicznie, benzyniakiem raczej nie przekraczam 4 tys obrotów i w zasadzie w tym pułapie jest brak dynamiki, diesel czy podobny stylu będzie sprawiał lepsze wrażenie. Na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie diesla, jak sprawdzić stan wtryskiwaczy, koła dwumasowego czy turbiny oprócz podstawowych czynności czyli terkotania koła, lub wydobywających się tumanów dymu z rury ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2018, 12:48

Możesz wziąć auto na SKP i sprawdzić go na emisje spalin. Jeżeli chodzi o bimas hamulec, jedynka, i przytrzymaj w półsprzęgle aby zobaczyć czy nie ma wibracji. Diesle mocno potaniały bo już odchodzą do lamusa, teraz benzyna jest bardziej rozchwytywana bez względu na marke
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16667
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lut 2018, 19:15

Pamiętaj, że 1.8TDCI to nie demon przyśpieszenia, ale w trasie może odwdzięczyć się spalaniem na poziomie 5L : :yes:
Zawsze możesz podnieść moc do ok. 150 KM - koszt 800-1000 PLN.
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

20 Lut 2018, 19:34

Obecnie użytkuję Megankę 1.6 więc osiągi i tak będą lepsze :) po za tym na tym aż tak bardzo mi nie zależy, tylko na w miarę spokojnej i normalnej eksploatacji.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2018, 19:36

Różnicy wielkiej nie ma, oprócz elastyczności na jednym biegu. Rzekłbym, że osiągi się nie zmienią.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2018, 20:19

Na różnicy w osiągach aż tak bardzo mi nie zależy, tylko na potrzebie większego auta z większym bagażnikiem a akurat Mondeo najbardziej mi się podoba. Zmiana planowana dopiero gdzieś w wakacje lub na początku jesieni. Zawsze w dieslu jak będzie mi mało można zrobić program. Zależy mi najbardziej na tym żeby na dzień dobry nie wpakować się w remont rzędu 5-6 tys.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2018, 21:24

mateusz9986 napisał(a):1.8 TDCI - głównie ze względu na brak filtra cząstek stałych oraz spalanie.
przecież 1.8 TDCI nie pali mało, to skąd to stwierdzenie? Lepiej wybrać 2.0 TDCI
mateusz9986 napisał(a):.8 TDCI jest tańszy niż benzyniak
bo w większości szły na floty. Sam fakt nie oznacza jeszcze dramatu, bo na przestrzeni lat sporo zmieniło się w tej kwestii, za to wciąż miały kiepskie wyposażenie (np jakaś szmaciana tapicerka) i brzydkie, najtańsze lakiery
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lut 2018, 21:38

Mniej pali od 2.0 benzyna. Średnie spalanie na poziomie 7 litrów jest akceptowalne. 2.0 TDCI odpada ze względu na występowanie filtra cząstek stałych a stosunek małej ilości tras pokonywanych autem. Do tej pory byłem prawie zdecydowany na zakup 2.0 benzyny ale po głębszej lekturze stwierdzam że również nie jest z tym silnikiem zbyt pięknie jeśli chodzi o bezawaryjność. W eksploatacji najtaniej wygląda 1.6 Ti-Vct ale to jest chyba za mało do tej budy.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lut 2018, 06:15

2.0 TDCI również nie pali mało. Kombi na takich odcinkach to 7-9L - potwierdzane info :yes:

Jak wybierzesz 1.8 TDCI to szukaj z 2010 roku, wersji poliftowej.
Moim zdaniem, lepiej w tej budzie wygląda. :ok:
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011