Mondeo problem na gazie gdy jest gorąco

27 Maj 2014, 11:06

Witam,

mam nietypowy problem, z którym nie radzi sobie mój warsztat zajmujący się wszystkimi kwestiami związanymi z gazem. Sytuacja wygląda następująco:

Gdy temperatura jest w okolicach 10st. C lub poniżej, to samochód jeździ na gazie bez problemu. Gdy jest od 15 do 25 to nie ma problemu z jazdą po odpaleniu po nocy, ale już przy częstej jeździe po mieście, gaszenie i odpalanie co np. godzinę dławi się i trzeba jeździć na benzynie. Gdy jest powyżej 25 stopni to praktycznie nie da się jeździć na gazie, dławi się i przełącza na benzynę z automatu. Na benzynie jeździ się bez problemu cały czas. Zauważyłem, że problem nasila się po tankowaniu, gdy bak jest pełny, gdy jet już mało gazu (kilka litrów) to najczęściej jest ok, stąd taki mój wniosek że ciśnienie ma wpływ na ten problem.

Problem pojawia się także gdy np. przy ruszaniu ze świateł nie doda się odpowiednio dużo gazu, gdy ruszam tak z 2tys. obrotów to jest ok (tyle że nie zawsze chcę wyruszać tak spod świateł bo to bez sensu), jeśli chce spokojnie to silnik się dławi i potem jakby nie ma mocy przez chwile (mimo że gaz prawie w podłodze) i nagle jakby odzyskuje moc i jedzie już ok.

Instalacja jest sekwencyjna.

Wymienione już zostały: świece, cewka, kable zostaly sprawdzone i sa ok, instalacja zostala ponownie skalibrowana pod komputerem i niby jest ok, oba filtry w instalacji zostały wymienione.

Nie jestem specjalistą, ale w moim odczuciu to jakiś element mechaniczny, może zapchał się? Byłbym wdzięczny za informację na czym się skupić, mam jednego gazownika w okolicy i niestety jestem skazany trochę na niego.
TommyB
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: DURATEC HE 1.8 125 K
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Maj 2014, 09:20

Problem leży napewno w instalacji gazowej, bo jak sam piszesz na benzynie auto jeździ elegancko. Nie jest to więc wina układu zapłonowego. Ja bym się kierował w stronę układu zasilania gazem - np. filtr gazu lub któryś z elektrozaworów się zawiesza lub zacina. Winny może też być czujnik temperatury ( ten od gazu ) który pozwala przełączyć z Pb na LPG. TYlko nie jestem do końca pewny, jaką pełni on w tej instalacji funkcję - czy tylko kontroluje temperaturę, żeby instalacja mogła się przełaczyć na LPG czy jeszcze jakąś. Ale jak Migaz ( nasz ekspert od LPG ) wpadnie na forum, to zapewne ci jakiś pomysł podsunie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Maj 2014, 22:46

Napewno to kaszpirowskim nie jestem ;)
Jaka to instalacja? - firma, bo to że sekwencja już wiem.
Ile ma przejechane?
Od jakiego czasu występuje problem?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

01 Cze 2014, 09:10

Sprawdziłem dzisiaj dokładnie w dokumentacji

Instalacja założona w 2009 roku, czyli 65tyś. km temu

Problem występuje od ok. 3 tysięcy, jak jadę w trasie to problemu absolutnie nie ma (bo jest stała prędkość), najgorzej jest w mieście, kończy się na tym, że jeżdżę w mieście na benzynie, żeby nie mieć niemiłych niespodzianek.

Instalacja jest jakiejś polskiej firmy, gazownik mi mówił ale zapomniałem, na instrukcji jest opisane, że to Alex Białystok, wszedłem tam http://www.autogaz-alex.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=112&lang=pl i faktycznie mają jakieś swoje zestawy, więc zakładam że to to.
TommyB
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: DURATEC HE 1.8 125 K
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Cze 2014, 11:16

Ze wstępnego opisu można by wywnioskować, iż problem jest z wtryskiwaczami lub z ciśnieniem gazu dawanym przez reduktor. Niestety konfiguracja twojej instalacji może być wręcz każda i trudno bęzie wywnioskować jednoznacznie gdzie leży przyczyna. Ostatnio jest dość ciepło więc nie powinno być problemu z zaobserwowaniem przez mechanika co dzieje się z autem w czasie jazdy. Jeśli auto przełącza się na benzynę mimo odpowiedniej ilości gazu w zbiorniku to w komputerze zapisuje się błąd co powiino pomóc mechanikowi w szybszym zdiagnozowaniu problemu.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Spalanie i emisja CO2 - BMW X2
    W zależności od wersji silnikowej jesteśmy w stanie zauważyć że rozbieżności w spalaniu są dosyć spore. Wynoszą od 1,8 litra do 7,5 litra na 100 km. BMW X2 xDrive25d : zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3-5,7 l/100 km; emisja ...