Montowanie diod LED wewnątrz auta

15 Wrz 2015, 21:04

Witam, jestem na tym forum nowy i chciałbym dowiedzieć się od Was jak łatwo i w miarę szybko zamontować w pełni działające LED.

Posiadam auto VW Golf 4, 98r. Hatchback - chciałbym zakupić 3,5m LED już gotowe (jedynie wymagające podłączenia) i z tym wiążę moje pytanie.

Miejsce montażu to dolna część ( przód kierowcy i pasażera )

Gdzie najłatwiej i w jaki sposób podłączyć LED`y by świeciły na przycisk? Ktoś z Was robił już takie coś w swoim aucie ? Nie chcę dodatku w stylu (podłącz pod drzwi i w trakcie otwierania się zapalą. Chodzi o to że chciałbym aby one zapalały się tylko w momencie który ja wybiorę.)

Dodam że jestem kompletnym nowicjuszem w te sprawy i chciałbym aby ktoś z Was krok po kroku przedstawił mi montaż tych elementów w sposób taki by wytłumaczyć laikowi co powinien zrobić krok po kroku.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i udzieloną pomoc.
res3rch
Obserwowany

Prawo jazdy: 18 04 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1.4 V16
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Wrz 2015, 20:02

Jeżeli nie chcesz podpinać się pod oświetlenie wnętrza to ok. Są dwie rzeczy do wyboru: podpięcie zestawu prosto pod akumulator lub szukanie plusa z jakiegoś przewodu, w którym on cały czas jest i następnie do jakiejś podobnej masy.
Jest też kompromis - podpięcie się pod zasilanie zapalniczki od dołu. Dzięki temu gniazdo dalej jest wolne na jakąś ładowarkę. Jeśli ten sposób ci nie odpowiada to będziesz musiał znaleźć jakąś dziurkę do poprowadzenia przewodów do komory gdzie masz akumulator.
Sam schemat instalacji jest banalny. Pod spodem wrzucę ci na obrazku zrobionym w paincie. Dobrze będzie jak wepniesz w obwód bezpiecznik, który ma 1.25x - 2x większy prąd odcięcia na wypadek zwarcia w chińskiej listwie LED. Do obwodu dorzucamy oczywiście włącznik, który może być zarówno na przewodzie plusowym jak i minusowym.