MORPHOZ - samochód, który możesz modyfikować w zależności od potrzeb

05 Mar 2020, 18:16

Renault MORPHOZ to modułowy studyjny crossover z napędem w 100% elektrycznym, z możliwością indukcyjnego doładowania nawet podczas jazdy. Zapewnia dostęp do internetu i mobilnych usług oraz możliwość jazdy autonomicznej poziomu 3. Podobnie jak zaprezentowany w 2017 roku koncepcyjny SYMBIOZ jest to samochód przeznaczony dla indywidualnego użytkownika z możliwością udostępniania go innym.

Modularność MORPHOZ polega na transformacji między dwoma wersjami: krótką wersją City i przedłużoną wersją Travel. Samochód dostosowuje się do oczekiwań użytkowników, którzy potrzebują środka transportu do krótkich, codziennych przejazdów i na dłuższe wyjazdy, na przykład na wakacje.
MORPHOZ - samochód, który możesz modyfikować w zależności od potrzeb Wersja City ma akumulator, którego pojemność idealnie wystarcza na codzienne potrzeby, a wersja Travel jest wyposażona w dodatkowy akumulator, który pozwala na pokonywanie długich tras, np. po autostradach.

Tryb City
Krótka wersja City Renault MORPHOZ ma długość 4,40 m. Rekordowy przy takiej długości rozstaw osi 2,73 m bez problemu pozwala na zamontowanie akumulatora o pojemności 40 kWh. To czyni go lekkim i pozwala uniknąć niepotrzebnych kosztów. Wnętrze jest tak obszerne jak w samochodach wyższej klasy.

Konfiguracja MORPHOZA wyróżnia się charakterystycznym układem świateł z wyrazistym „spojrzeniem”, które podkreślają dodatkowe diody LED. Samochód ma wyjątkowy styl dzięki krótkiej masce, atletycznym zderzakom i kołom rozsuniętym na krańce nadwozia, które praktycznie nie ma zwisu. To wręcz ikona miejskiego elektrycznego samochodu.

Tryb Travel
Przedłużona wersja Travel Renault MORPHOZ ma długość 4,80 m. Rozstaw osi jest proporcjonalnie większy (2,93 m), aby stworzyć miejsce na większy akumulator i dla pasażerów. Umożliwia to zainstalowanie dodatkowego akumulatora o pojemności 50 kWh (by zwiększyć łączną pojemność akumulatorów do 90 kWh), a jednocześnie zapewnia więcej miejsca na nogi i dwa dodatkowe bagaże. W tej wersji samochód jest przygotowany na długie trasy. Dodatkowo transformacja sprawia, że sylwetka i tył stają się smuklejsze, a aerodynamika lepsza. Wersja Travel ma odmienną stylistykę przodu.

Koncepcja „Travel Extender”
Pojemność nominalna akumulatorów Renault MORPHOZ w wersji City (40 kWh) zapewnia zasięg 400 km, który w zupełności wystarcza na codzienne przejazdy w mieście i okolicach. Jest na tyle uniwersalny, że odpowiada na ponad 90% potrzeb użytkowników.

Pozostałe 10% wiąże się z długimi wyjazdami. Wtedy MORPHOZ otrzymuje dodatkowy akumulator zgodnie z koncepcją „Travel Extender”. Na stacji obsługi samochód ulega transformacji w wersję Travel. Specjalna klapa w podłodzie otwiera się dokładnie nad odpowiednim urządzeniem stacji i pod podłogą instalowany jest dodatkowy akumulator o pojemności 50 kWh. Wystarczy kilka sekund i MORPHOZ opuszcza stację z akumulatorami, które umożliwiają pokonanie 700 km po autostradzie.

POLECAMY MORPHOZ - kabina, która dostosowuje się do kierowcy i pasażerów

Po powrocie użytkownik zajeżdża na stację, zwraca dodatkowy akumulator, a samochód powraca do konfiguracji City o pojemności 40 kWh. Zwrócone akumulatory są ładowane, by były gotowe do kolejnego użycia. W czasie gdy nie są wykorzystywane w samochodach, stacja może je również wykorzystać do ładowania miejskich rowerów elektrycznych, magazynowania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł, oświetlenia infrastruktury czy znajdującego się obok budynku.

źródło: Renault | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Sztuczna inteligencja ma rozładować korki w Bangkoku
    Toyota Mobility Foundation razem z partnerami publicznymi i prywatnymi uruchomiła nowy projekt, w którym zaawansowana analityka danych przy użyciu sztucznej inteligencji i technologii uczenia się maszyn posłuży do ...