Motor-life - czy stosujecie i jakie macie opinie?

18 Lut 2018, 14:32

Witam, czy ktoś z Was stosuje dodatek do oleju Motor-life? Jeśli tak to jakie macie opinie o nim?
lukasz03141
Obserwowany
 
Posty: 1
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 16 05 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW e90
Silnik: 2.5 218 ps
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

19 Lut 2018, 11:04

lukasz03141 napisał(a):czy ktoś z Was stosuje dodatek do oleju Motor-life?
Tak, ja stosuję ten dodatek od bardzo dawna. Dodawałem go do silnika, skrzyni biegów, automatycznej tej, układu wspomagania generalnie zawsze z korzyścią na plus. Praktycznie dodaję do przy każdej wymianie oleju w silniku w odpowiedniej ilości i jestem zadowolony.
Miałem kiedyś problem ze skrzynią manualną haczyła trochę dwójka, a jedynka była dosyć głośna, po wymianie oleju i dodaniu tego dodatku problem po pewnym czasie ustąpił biegi wchodziły lżej i hałas praktycznie przestał występować (chodziło o takie specyficzne jęczenie).
Myślę, że jest to dobry środek i warto go używać tak sobie teraz myślę ile lat już go stosuję i chyba wychodzi że od ponad 15 :)
Jego głównym zadaniem jest ograniczenie tarcia współpracujących części i robi to bardzo dobrze.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lut 2018, 19:09

Używam kilka ładnych lat w primerze obecnie leje wszędzie gdzie to możliwe i generalnie jestem zadowolony.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

10 Mar 2018, 09:34

Produkt ten zawiera o czym producent nie wspomina ,komponenty chlorowe tzw.chloroestry,producent wspomina tylko,ze niebezpiecznymi produktami spalania sa tlenki wegla oraz chlorowodor,jak chlor wplywa na kondycje stopow metali kolorowych zwlaszcza lozysk slizgowych?Zwieksza ich zuzycie o 100%,tworzy srodowisko b.korozyjne,chlor obniza wspolczynnik tarcia,dlatego wystepuje poprawa dzialania podzespolow np.skrzyn biegow ale?! Ja osobiscie czegos takiego nie wlalbym nigdzie.Wycofano sie ze stosowania Metabondu w Czechach wlasnie z tego powodu,ten dodatek tez byl na bazie chloroestrow.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Mar 2018, 10:16

PhantomASA1 napisał(a):Zwieksza ich zuzycie o 100%,tworzy srodowisko b.korozyjne,chlor obniza wspolczynnik tarcia,dlatego wystepuje poprawa dzialania podzespolow np.skrzyn biegow ale?
Mieszając go z olejem raczej nie wytworzysz środowiska korozyjnego przy takiej ilości dodatku? Skoro tak jest to dlaczego działa? W jednym samochodzie stosowałem od kupna przez kolejnych 200tyś. km i zero problemów silnik chodził jak zegarek, a miał 100 tyś. jak go kupiłem tak samo skrzynia. Więc jak by miał zły wpływ to myślę że taki przebieg powinien nam już coś zasugerować.

W jednej skrzyni były problemy z głośną jedynką i dwójka haczyła po zastosowaniu dodatku do oleju odgłos jedynki jest ledwie słyszalny a problemy przy zmianie biegów ustąpiły i przez kolejne 60tyś. km jak miałem dostęp do auta było wszystko ok.

Być może niewielka ilość komponentów chlorowych w tym przypadku nie ma negatywnego wpływu? Co o tym myślisz?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Mar 2018, 11:09

Normalnie producenci olejow nie bez przyczyny stosuja dodatki chlorowe czy fosforowe na poziomie 0.1 ,0.2 % max.a w przypadku olejow stosowanych do silnikow z katalizatorami i filtrami dpf oleje pozbawione tych dodatkow.Co ciekawe srodowisko korozyjne wytwarza sie pod wplywem wysokich temp.wtedy ddatki staja sie agresywne,czyli do silnikow sie nie nadaja natomiast mozna je stosowac do skrzyn i tylnych mostow.Jesli chodzi o haczenie biegow lub ,ktoregos biegu osobiscie zlikwidowalem ten objaw w skrzyni VW T5 stosujac olej dedykowany do tej skrzyni,biegi opornie wchodzace wczesniej zaczely wskakiwac bez oporu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


10 Mar 2018, 15:02

A możesz się podzielić ska masz takie informacje że te dodatki są dodawane do motorlifa? ile jest ich procentowo?
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

10 Mar 2018, 15:21

Tak,moge,na priv.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Mar 2018, 15:25

Jest jeszcze inna ciekawa kwestia,dodatki takie potrafia nawet doprowadzac do zelowania sie oleju i to w takim stopniu,ze po rozebraniu misy ciezko to usunac,naturalnie chodzi tutai o sytuacje ekstremalne,gdy np.przesadzi sie z proporcjami w stosunku do ilosci oleju.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)