MPI TSI FSI ?

03 Sty 2018, 23:20

Witam, od 3 miesięcy szukam samochodu w tym czasie naczytałem się wielu opinie dot. grupy VW . Moje pytanie brzmi czy najbezpieczniejszą wersją i opcja do wyboru przy silnikach jest jednostka MPI ? Oczywiście do gazu . Pomijając fakt że tsi i fsi nie nadają się zbytnio do gazu (jeśli już to koszt instalacji jest kosmiczny) to występują duże problemy z tymi jednostkami jak wypalanie gniazd, nagar itd...

Czy dobrze oceniam te silniki ?
Powinienem rozglądać się tylko za MPI jeśli nie chce szukać problemów ?
Czy jest to taki pewny silnik który w używanym samochodzie będzie bardziej pewny niż pozostałe ? Które roczniki tego modelu silnika są polecane ?
Miichum
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 15 03 2008
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Skoda Felicja
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Sty 2018, 00:31

Mam nadzieję, że nie obrażę ciebie ani użytkowników aut grupy VAG, ale czy nie ma innej marki, która by cię interesowała ? Volkswagen, to może był dobry kiedyś, a teraz to marka mocno idąca w dół, mająca kłopoty techniczne i materiałowe (sam o tym wiesz, skoro znasz usterki tych wozów). Mało, że ma słabe silniki, to jeszcze nie jest zbyt ciekawa z wyglądu, że o wygodzie jazdy nie wspomnę ... Jest tyle pięknych samochodów na świecie, może coś innego poszukaj....
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

04 Sty 2018, 00:39

Czyli co :) ? propozycję poproszę bo 3 miesiące i jestem w d. ...

ale chyba biorąc pod uwagę autka VW od 2006 w dół jeszcze nie było tak źle z tą fabryką. ?
Miichum
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 15 03 2008
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Skoda Felicja
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Sty 2018, 00:41

Miichum napisał(a):Moje pytanie brzmi czy najbezpieczniejszą wersją i opcja do wyboru przy silnikach jest jednostka MPI ?

Mylisz pewne fakty na temat silników. MPI jest to rodzaj wtrysku paliwa,
a nie konkretny silnik.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Sty 2018, 00:50

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
czy to

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Miichum
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 15 03 2008
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Skoda Felicja
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Sty 2018, 20:44

MPi - wtrysk wielopunktowy - duże spalanie w porównaniu do mocy i pojemności silników. Stąd też nawet producent zdecydował się na zakłądanie fabrycznych instalacji LPG, tym bardziej, że silniki te świetnie współpracują z tym rodzajem paliwa.
FSi - wtrysk bezpośredni - kłopooty z łańcuchowym rozrządem ( rozciągający się szybko łańcuch, rozwalający się napinacz ) . Wyjątkiem jest ilnik o oznaczeniu BAD - tam jest pasek. Do tego dochodzą problemy z przepustnicą - szybko się zabrudza. Powód - stosowanie Pb95 zamiast Pb98 - VAG zaleca stosować w tych silnikach Pb98. Nieprawdą jest też, że te silniki nie nadają się do LPG. Nadają się, ale instalacja musi być wykonana bardziej precyzyjnie, nie ma miejsca na błędy i dlatego jest droższa. Powodem jest umieszczenie wtryskiwaczy.
TSi - wtrysk bezpośredni wyposażony dodatkowo w turbosprężarkę lub kompresor i turbosprężarka. Silniki te są podobne do MPi - mała moc przy małych pojemnosciach, ale zmieniono typ wtrysku i dodano turbosprężarki. Niestety i tutaj VW popełnił szereg błędów i niedociągnięć z rozrządem. Do tego dochodzi dość duże zuzycie oleju.
Podsumowując - każdy z tych silników ma jakieś wady. Żaden silnik nie jest idealny i to nie tylko z grupy VW. PSA też miała wpadki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Volvo S60 Cross Country
    Volvo swoją ofertę wzbogaci o kolejny samochód typu crossover. Oprócz licznych zmian stylizacyjnych, S60 Cross Country będzie miał powiększony prześwit podwozia o ponad 6 cm w stosunku do zwykłego modelu S60. ...

06 Sty 2018, 23:43

dziękuje za odpowiedź. czyli jakich konkretne silników(które auta) powinienem szukać myśląc o używanych samochodach ? W sumie wszystkie marki biorę pod uwagę oby tylko były najmniej niezawodne . ?
Miichum
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 15 03 2008
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Skoda Felicja
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Sty 2018, 23:47

Niewiadomo czego oczekujesz od auta poza "niezawodnością"
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16624
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Sty 2018, 23:52

Ogólnie rzecz biorąc im nowsze auto, tym bardziej zawodne - marka nie ma znaczenia. Kiedyś samochody były produkowane przez inżynierów w taki sposób, żeby rozsławiać markę jakością i dawać radość z jazdy. Teraz robione są przez księgowych w taki sposób, żeby się co chwila jakiś element psuł narażając właściciela na koszta i konieczność wydania forsy na cześci. Tak więc będzie to raczej kwestia szczęścia niż marki, żeby dobrze coś kupić. Czy kupisz Volkswagena, Mazdę, Peugeota czy Mercedesa prędzej czy później wydatki będą ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

07 Sty 2018, 21:26

Anjin napisał(a):Czy kupisz Volkswagena, Mazdę, Peugeota czy Mercedesa prędzej czy później wydatki będą ...

Ale jak się poświęci nieco czasu, to można poszperać w necie i wybrać samochód do którego części są w rozsądnych cenach, a w szczególności te części, które ulegają zużyciu podczas normalnej eksloatacji ( klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, filtry, układ wydechowy, nawet rozmiar opon ma znaczenie, bo to przekłada się na cenę opony ). Do tego warto poszperać czy w danym aucie nie było jakichś akcji serwisowych, w których wymieniane były wadliwe części. A takich akcji było sporo.
Warto zwrócić też uwagę, czy podstawowe wymiany części eksploatacyjnych można zrobić samemu - wymiana świec, wymiana klocków hamulcowych itd. Np. w Mercedesie żeby wymienić klocki hamulcowe trzeba wcześniej podłączyć się pod kompa...A to już dodatkowy koszt względnie prostej roboty.
Jeżeli chcesz auto na LPG, to szukać należy silników, do których zakłada się tańsze instalcje LPG ( w granicach 2,5 tyś ) i mając silnik trzeba dopasować auto.
No niestety - trzeba na to poświęcić troszkę czasu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2018, 19:06

Przepraszam ale muszę to napisac:
1. FSI nie ma problemów z przepustnicą. Problemy z przepustnica ma MPI - często się zabrudza.
2. łańcuch w FSI i TSi jest taki sam, tylko w FSi zdecydowanie więcej wytrzymuje bo jest mniej obciążony.
3. Do FSI nie musisz stosować PB 98. Zalecano na poczatku produkcji PB98 tylko dlatego że PB95 zawierała dużo siarki. Na wlewie paliwa masz wyrażnie napisane można lać PB98 i PB95 (możliwa mniejsza moc) i to tyle.
4. LPG do TSI i FSi. NIe chodzi o precyzje chodzi o to że wtryski musza być schładzane co chwilę (auto jedzie troche na LPG trochę na PB) albo gaz ciekły wtryskiwany bezpośrednio przez oryginalne wtryskiwacze od PB.
5. TSI to nie MPI ze zmienionym wtryskiem i dodanym turbo tylko FSI z dodanym turbo / kompresor.
septic
Obserwowany
 
Posty: 1