Multivan t5, luzy w kole, trzepanie przy hamowaniu

22 Kwi 2018, 09:56

Pomóżcie bo ja już zgłupiałem. Zaczęło się od tego że powstało bicie w kierownicy przy hamowaniu, pierwsze co do głowy wpadło to tarcze wiec wymieniłem. 1000 km było ok potem znowu to samo znowu wymieniłem tarcze drugi raz i znowu chwilę było ok, w zawieszeniu luzów nie ma, wymieniałem tez amorki i zauważyłem w lewym kole luz na łożysku, pomyślałem że to może byc z tym związane no wiec wymieniłem łożysko i dalej to samo luz jaki był taki jest, kolega który wprasowywał łożysko powiedział że dość lekko weszło i że piasta może być już wyrobiona (ale wyrobiona od czego? przecież tam nic nie pracuje) ale ok wymieniłem piastę na nową i nowe łożysko i dalej to samo, jest ewidentny luz na łożysku jak ruszam kołem góra dół, na boki nie ma. Teraz już nawet nie wiem czy mam 1 problem czy 2. Tyle kasy wsadzone i dalej jest problem ja już zgłupiałem, Ja jak i wszyscy co widzieli ten problem. Z tarczami to jeszcze sprobuje zamienić bo mam transportera t5 tylko że z innym silnikiem ale może będę takie same, może wyeliminuje chociaż bicie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2018, 01:24

A wymieniales klocki hamulcowe? Moze to byc wina klockow.
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

23 Kwi 2018, 01:44

Wymieniam kompletami
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2018, 19:43

Zrobiłem zamiankę tarczami z innym i bicie ustało czyli tarczę są winne :/ Tylko teraz pytanie jak to możliwe żeby trzecia para tarcz poszła w przęciągu roku max 10 tyś km :o No i drugi problem to te luzy na łożysku, wszystko wskazuje na łożysko no ale bez jaj, ile ich trzeba wymienić żeby trafić na dobre?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2018, 20:43

Kao napisał(a): Tylko teraz pytanie jak to możliwe żeby trzecia para tarcz poszła w przęciągu roku max 10 tyś km
Zadne dziwy...Kiedyś miałem samochód na sprawdzenie owalizacji/telepało kierownicą/.Nowe tarcze z przebiegiem ok.6.000km... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Kwi 2018, 21:18

no mi po 1000,2000 zaczyna coś się dziać, zastanawia mnie co może być tego powodem. Jarzmo zacisku?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...

23 Kwi 2018, 23:38

Mnie po katalogach wychodzi że w T5 piasta jest razem z łożyskiem jako część nierozłączna Sprecyzuj dane auta :!:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4907
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2018, 00:25

T5 2,5 TDI 131KM 2008r, fakt źle to ująłem mówiąc o wymienie łożyska chodziło mi o wymianę razem z piastą a w tym momencie
Kao napisał(a):kolega który wprasowywał łożysko powiedział że dość lekko weszło i że piasta może być już wyrobiona
miałem napisać o zwrotnicy :? myślałem o czym innym a napisałem co innego, sorki :roll:
także po krótce jest nowa zwrotnica i nowa piasta z łożyskiem i dalej jest delikatny luz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Kwi 2018, 12:39

Tutaj teoretycznie to fabryka ustala luz na łożysku poprzez zaprasowanie w fazie produkcji . W zwrotnicy zaś dziura musiała by być dużo za duża aby był wyczuwalny luz. Coś tutaj nie tak. Może ten luz jest jednak gdzie indziej. A powiedz mi czym kolega prasował tą piastę ? Fachowo to trzeba tego typu piasty z łożyskiem wciskać specjalistycznym ściągaczem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4907
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2018, 13:56

Prasą wciskałem. A luz widzę że jest na łożysku innej możliwości zresztą nie widzę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Kwi 2018, 14:10

Kao napisał(a):Prasą wciskałem
A jak poradziłeś sobie z osadzeniem w rowku zwrotnicy koronki zabezpieczającej przed wysunięciem łożyska ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4907
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2018, 22:46

Halo panie Kao :idea: Byłeś na forum a nie ma odpowiedzi na mój post.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4907
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2018, 22:58

bonifacy napisał(a):Byłeś na forum a nie ma odpowiedzi na mój post.
bo jeszcze do niego nie doszedłem :ok:
No to teraz mnie naprowadziłeś...... kolega docisnął go jakimś takim płaskownikiem :/ myślisz że to przyczyna?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Kwi 2018, 23:17

Kao napisał(a):bo jeszcze do niego nie doszedłem :ok:
Aż taki ruch w interesie :mrgreen:
Kao napisał(a):kolega docisnął go jakimś takim płaskownikiem :/
A pisałeś
Kao napisał(a):Prasą wciskałem
No to jak :?: Ty czy kolega popełnił ten czyn :?:
Kao napisał(a):kolega docisnął go jakimś takim płaskownikiem :/
A jednak kolega spartolił robotę :mrgreen:
Kao napisał(a): myślisz że to przyczyna?
Ja tam prosty człek co się trzyma procedur i stosuje odpowiednie narzędzia do danych czynności . Nie odpowiem bo Nie wiem co tam wyrabialiście :mrgreen: Mimo wszystkiego luzu szukałbym gdzie indziej.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4907
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2018, 23:27

No robiliśmy to we dwóch wkońcu 1 musiał trzymać a 2 cisnąć 8)
na końcu kolega podociskał ten pierścień płaskowniekiem jakimś.

Ja tam to zwykły amator który potrafi wszystko sobie naprawić przy aucie ale wiadomo człowiek uczy się całe życie a tym bardziej jak mechaniki nie robi się na codzień, no ale warto posłuchać na forum mądrzejszych którzy np tak jak Ty
bonifacy napisał(a):prosty człek co się trzyma procedur i stosuje odpowiednie narzędzia do danych czynności
:ok:
Ja jestem na tyle uparty że nie odpuszczę i muszę ogarnąć te łożysko :naughty:
bonifacy napisał(a):Mimo wszystkiego luzu szukałbym gdzie indziej.

Jestem pewien że luz powstaje w zwrotnicy, widać to gołym okiem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4