Mx-5 konserwacja podwozia- ktoś pomoże?

10 Maj 2007, 00:36

Chciałbym zakonserwować podwozie w mojej mx5.
Jestem generalnie nowicjuszem w dziedzinie motoryzacyjnej.
Chciałbym jak najwiecej moge zrobic sam przy swoim aucie i co nieco sie nauczyć przy okazji.Kasa tez nie leci mi z nieba.

Planuje zakonserwować cale podwozie tectylem bodysafe valvoline???

I tutaj kilka pytań do was:

1.Czy wystarczy mi 3 litry do zakonserwowania pedzlem?
2.Czy wystarczy zakonserwować w speyu? i bedzie duzo gorsze jak w pędzlu? i ile by puszek było tutaj potrzebnych.
3.W spreyu pewnie bylo by szybciej i wygodniej ale pewnie nie duzo lepiej... wasza opinia i czy warto sie w tym babrać(w pendzlu)
4.Czy są jakies elementy których nie powinno sie dotknąc tym tectylem??(ważne)
5.Przy konserwacji których elementów ,warto sie najbardziej przyłozyc-to co najwazniejsze.

Dziękuj za rady.
Jadise
Nowicjusz

30 Maj 2007, 20:39

Profesjonalna konserwacja podwozia wymaga specjalistycznego sprzętu, ale każdy kierowca powinien we własnym zakresie umyć po zimie nadkola i progi. Myjnie samochodowe oferują taką usługę, jednak automatyczne urządzenia pozwalają tylko na umycie podwozia z grubsza, a przecież dotrzeć trzeba do zakamarków, gdzie sól czyni zwykle największe spustoszenia.

Po solidnym umyciu podwozia należy dokonać dokładnego przeglądu stanu podwozia i w razie potrzeby zlecić powleczenie go środkiem konserwującym. Przedtem trzeba odstawić umyte auto na przynajmniej dwa dni, aż całkowicie wyschnie.