Mx-5 konserwacja podwozia- ktoś pomoże?

10 Maj 2007, 00:36

Chciałbym zakonserwować podwozie w mojej mx5.
Jestem generalnie nowicjuszem w dziedzinie motoryzacyjnej.
Chciałbym jak najwiecej moge zrobic sam przy swoim aucie i co nieco sie nauczyć przy okazji.Kasa tez nie leci mi z nieba.

Planuje zakonserwować cale podwozie tectylem bodysafe valvoline???

I tutaj kilka pytań do was:

1.Czy wystarczy mi 3 litry do zakonserwowania pedzlem?
2.Czy wystarczy zakonserwować w speyu? i bedzie duzo gorsze jak w pędzlu? i ile by puszek było tutaj potrzebnych.
3.W spreyu pewnie bylo by szybciej i wygodniej ale pewnie nie duzo lepiej... wasza opinia i czy warto sie w tym babrać(w pendzlu)
4.Czy są jakies elementy których nie powinno sie dotknąc tym tectylem??(ważne)
5.Przy konserwacji których elementów ,warto sie najbardziej przyłozyc-to co najwazniejsze.

Dziękuj za rady.
Jadise
Nowicjusz
 
Posty: 13

30 Maj 2007, 20:39

Profesjonalna konserwacja podwozia wymaga specjalistycznego sprzętu, ale każdy kierowca powinien we własnym zakresie umyć po zimie nadkola i progi. Myjnie samochodowe oferują taką usługę, jednak automatyczne urządzenia pozwalają tylko na umycie podwozia z grubsza, a przecież dotrzeć trzeba do zakamarków, gdzie sól czyni zwykle największe spustoszenia.

Po solidnym umyciu podwozia należy dokonać dokładnego przeglądu stanu podwozia i w razie potrzeby zlecić powleczenie go środkiem konserwującym. Przedtem trzeba odstawić umyte auto na przynajmniej dwa dni, aż całkowicie wyschnie.

W zależności od konsystencji preparatu zewnętrzne powierzchnie są natryskiwane pistoletem lub powlekane ręcznie. Natomiast do konserwacji przekrojów zamkniętych wykorzystuje się specjalistyczny sprzęt, którym wtryskuje się pod wysokim ciśnieniem preparaty antykorozyjne. Każdy samochód ma specjalne otwory technologiczne w zamkniętych profilach(nie wiem gdzie sa w twoim samochodzie), którymi można dotrzeć do ich wnętrza. Wykorzystuje się w tym celu długie dysze pistoletu, które wprowadza się do otworów technologicznych. Obracająca się na końcu dyszy głowica rozprowadza preparat, docierając do zakamarków konserwowanej przestrzeni.

3l nie wystarczy Ci.
Mozna probowac oczywscic ogolnie samochodzik ,ale lepiej zakamarki oddac w rece fachowca ...
Nie maluj miejsc ktore sa głeboko pod podwoziem tam potrzeba środków specjalistycznych...
Nie ma czegoś takiego jak bardziej się mniej przyłozyc tam gdziesie mniej przyłozysz szybciej znowu zardzewieje -.- więc w kazdym momencie musisz sie maksymalnie przykładać
It's nice to be important but is more important to be nice
soleQ
Aktywny
 
Posty: 306
Miejscowość: kRk

08 Cze 2007, 22:26

a w jakiej cenie mniej wiecej kosztuje zakonserwowanie auta u fachowca? moja przygoda z autami sie dopiero powoli zaczyna więc chciałbym się dowiedzieć
Mandzur
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Cze 2007, 09:07

Około 300-400 zł w zależności u kogo robisz :)
PzdR
It's nice to be important but is more important to be nice
soleQ
Aktywny
 
Posty: 306
Miejscowość: kRk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    VERVA Street Racing - Top Gear Live / relacja
    VERVA Street Racing wraz z polskim debiutem jednego z najpopularniejszych spektakli motoryzacyjnych na świecie Top Gear Live zelektryzowała niemal 60 tys. zgromadzonych na Stadionie Narodowym w Warszawie. Brytyjski show jeszcze ...