Na jakich obrotach jeździć?

24 Lut 2011, 20:50

ontegoniewie91, troszkę zgeneralizowałeś :mrgreen:
weźmy na przykład wysokoobrotowe benzyny, te co się do 9-10 tysi kręcą, przy 2,500 to dopiero zaczyna się dla nich oszczędna strefa :mrgreen:
to samo z nowoczesnym turbodieslem, który tak dopiero od 1900 zaczyna myśleć o jechaniu :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Lut 2011, 23:10

Dokładnie w takim TDI to cała "zabawa" zaczyna się od 2000 obr gdy turbina zaczyna doładowywać silnik, w popularnej benzynie 1.4-1.6L to tak do 3000 obr można kręcić. Zresztą nie należy uprawiać PSJ (pizd*waty Styl Jazdy) przy TDI bo przynosi to więcej szkody niż pożytku dla turbiny i silnika.
PaVLo
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 24
Miejscowość: to cacko ?

28 Lut 2011, 22:01

Zasadniczo to najlepiej wyczuć jak dany silnik czuje się najlepiej i jak wychodzi spalanie. Trzeba też wziąć pod uwagę to czy dla zaoszczędzonych 500 ml paliwa na 100 km warto nadwyrężać sprzęgło i zawieszenie silnika?
Ja osobiście nie lubię męczyć układu napędowego. Jak ma się kręcić to niech się kręci!
Niech się kręci pompa wody, alternator, niech wydech, a w nim katalizator się grzeją. Oczywiście nie żyłujmy silników, ale dajmy im szansę na pokazanie swoich parametrów!.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.
karola44-81
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Połaniec

09 Mar 2011, 13:11

Dławiąc silnik na niskich obrotach napewno nie zaoszczędzimy na paliwie, możemy co jedynie uszkodzić silnik, artykuł na ten temat mam na swojej stronie. Pozdrowienia dla kierowców. :smile:
pawlo
pawlo0508
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Błaszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ferrari Monza SP1 i SP2
    Ferrari słynie z niesamowitych aut z otwartym nadwoziem. Dziedzictwo marki w tej kwestii sięga bardzo daleko wstecz, a model Monza wprost do niego nawiązuje. To speedster, czyli auto, które nie zna kompromisów. ...
    Kierowco, nie bądź drogowym recydywistą
    Ryzykowne zachowania użytkowników dróg mają negatywny wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego i powodują wypadki ze skutkiem śmiertelnym. Jednak wciąż się zdarzają, często świadomie popełniane wielokrotnie. ...