REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
PrezesArtek napisał(a):Jak ktoś doradził żeby założyć na oś tylną lepsze opony to tylko pogratulować, zawsze zakłada się na oś napędową.
opony, a dokładniej bieżnik i jego głębokość są jedyną obroną tylnej osi pojazdu. Kierując pojazdem z napędem na przednią oś jesteśmy w stanie operować pedałami gazu i hamulca, skręcać kołami. Wpływ na tylną oś mamy stosunkowo niewielki.
Rotując opony z przodu na tył i montując gorsze, bardziej zużyte na tylnej osi pozbawiamy się znaczącej części bezpieczeństwa biernego w swoim samochodzie. Niestety kierowcy robią to często za radą doświadczonych wulkanizatorów.
Lepsze opony z przodu dają krótszą drogę hamowania co znacznie podnosi nasze bezpieczeństwo druga sprawa łatwiej wyciągnąć auto z nadsterownego poślizgu bo będą lepiej ciągły a z kolei w podsterownym szybciej złapią przyczepność. Przynajmniej tak mi się wydaje.