Na którą oś dać lepsze opony

14 Wrz 2011, 10:06

Witam.
Niedawno przekładałem koła przód na tył.
Na której osi zostawić te z głębszym bieżnikiem?
Golf III opony kierunkowe 195/50R15

Opinie są podzielone, dlatego chciałem się poradzić na forum.
Ostatnio edytowany przez PlanetTerror, 15 Wrz 2011, 03:03, edytowano w sumie 1 raz
PlanetTerror
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Wrocław

14 Wrz 2011, 19:40

Na os ktora jest napedzana :)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

15 Wrz 2011, 01:17

zgadzam się z przedmowca.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Wrz 2011, 06:56

Jak ktoś doradził żeby założyć na oś tylną lepsze opony to tylko pogratulować, zawsze zakłada się na oś napędową.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

15 Wrz 2011, 11:32

Czyli mam dobrze, przód napęd i lepsze z przodu.
PrezesArtek napisał(a):Jak ktoś doradził żeby założyć na oś tylną lepsze opony to tylko pogratulować, zawsze zakłada się na oś napędową.

Ale tak na logikę, to w sumie łatwiej panować nad przodem samochodu (tym bardziej w FWD) .
Dodam że nie mam żadnych systemów wspomagania, nawet ABS'u

opony, a dokładniej bieżnik i jego głębokość są jedyną obroną tylnej osi pojazdu. Kierując pojazdem z napędem na przednią oś jesteśmy w stanie operować pedałami gazu i hamulca, skręcać kołami. Wpływ na tylną oś mamy stosunkowo niewielki.

Rotując opony z przodu na tył i montując gorsze, bardziej zużyte na tylnej osi pozbawiamy się znaczącej części bezpieczeństwa biernego w swoim samochodzie. Niestety kierowcy robią to często za radą doświadczonych wulkanizatorów.
PlanetTerror
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Wrocław

15 Wrz 2011, 20:10

Lepsze opony z przodu dają krótszą drogę hamowania co znacznie podnosi nasze bezpieczeństwo druga sprawa łatwiej wyciągnąć auto z nadsterownego poślizgu bo będą lepiej ciągły a z kolei w podsterownym szybciej złapią przyczepność. Przynajmniej tak mi się wydaje.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego Polacy kochają miejskie hybrydy?
    W samochodach do miasta najbardziej cenimy niskie spalanie i wysoki moment obrotowy pozwalający na szybsze włączanie się do ruchu, dostępny w możliwie najniższym zakresie obrotów. Jeszcze do niedawna warunki te spełniały ...
    KWID CONCEPT - solidny i jednocześnie zabawny wygląd
    Samochód KWID CONCEPT, został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Delhi w 2014 roku. Postanowiliśmy go Wam przedstawić ponieważ jest Sympatyczny, a przy tym auto ma budzący poczucie solidności design, w połączeniu ...

15 Wrz 2011, 21:59

chcialem jeszcze dodac ze MICHELIN ZALECA LEPSZE OPONY NA TYŁ :roll: :shock:
nie wiem czemu ale tak jest podobno podczas poslizgu nie ma kontroli nad tylem i dlatego zalecaja na tył..

ja za tym nie jestem i dalej zalecam lepsze opony na os napedzana :)


pozdrawiam :)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

15 Wrz 2011, 22:08

Ja robię tak samo w zimie: na przód (napędzaną oś) zakładam opony zimowe, a na tylną te letnie, które mi się mniej zużyły. Ja akurat nie przekładam opon przód-tył, więc w zimie zmieniam opony tylko z przodu. I powiem wam, że w dobrze jest czasem poczuć dla odmiany nadsterowność :)
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

03 Paź 2011, 14:54

Potwierdzam, że lepsze opony trzeba zawsze dawać na tył
jeśli założymy je na przód, to auto może mieć niebezpieczne zachowanie na drodze, szczególnie na mokrej nawierzchni.
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

03 Paź 2011, 15:07

każda opcja ma swoje argumenty za. Na przodzie - lepsze hamowanie, lepsza przyczepność podczas ruszania (szczególnie pod górkę może się przydać), łatwiej wyjść z poślizgu operując gazem, a jeśli chodzi o tył, to kilka razy już mi się zdarzyło poczuć na skrzyżowaniu jak mi tył samowolnie zaczął odpływać do zewnętrznej...
Nalewa
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Saxo 98r 1.5D

03 Paź 2011, 16:05

To może inaczej.. według was, łatwiej jest wyjść z poślizgu podsterownego czy nadsterownego? Żeby ustabilizować tył wystarczy dobra kontra i tyle gazu, żeby poślizg się sam nie pogłębiał. Przy tym pierwszym (czyli to co podobno wolicie), trzeba docisnąć przód, żeby koła zaczęły skręcać. Do tego służą trudniejsze techniki niż zwykła kontra.

Chodziło mi o to, że na przednią oś dajemy zimówki, a tylną zostawiamy w spokoju, bo jak przerzucimy zdarte letnie z przedniej osi na tylną, to faktycznie tył za bardzo będzie latać.

Albo jeszcze inaczej.. bezpieczniej jest kiedy auto jest sterowne, ale trzeba je bardzo delikatnie prowadzić, czy wtedy, kiedy jedzie w piz** przed siebie, mimo że kierownica już dotarła do oporu??

Lepsze opony z przodu dają krótszą drogę hamowania co znacznie podnosi nasze bezpieczeństwo druga sprawa łatwiej wyciągnąć auto z nadsterownego poślizgu bo będą lepiej ciągły a z kolei w podsterownym szybciej złapią przyczepność. Przynajmniej tak mi się wydaje.

To dobrze Ci się wydaje, może jakbyś napisał, że jesteś tego pewien, to ktoś przeczytał by ten post.
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

10 Paź 2011, 16:22

Na naszych drogach oprócz śniegu i lodu zagości też błoto. Może warto wyciągnąć więcej kasy i kupić sobie 2 śniegowe i 2 szutrowe opony? Szutrowe poszłyby raczej na tył, bo wszystkie dostępne w Polsce jakie widziałem, są tylko na suchy szuter (przynajmniej na to wskazuje bieżnik). Co o tym myślicie ;)
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

12 Lis 2011, 07:18

Lepsze opony zawsze dajemy na oś tylną,z prostej przyczyny,to ona stabilizuje tor jazdy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8576
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lis 2011, 08:50

PhantomASA1 masz racje ale..czemu w szkole uczyli mnie aby zakladac lepsze opony na napedzana oś? :)
jak sa kiepskie opony na przodzie a Ty dasz na tył to wtedy łatwo w poslizg :|
"Na którą oś dać lepsze opony" jest to dobre pytanie :wink:
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

12 Lis 2011, 09:04

Tył gdy wpadnie w poślizg to ---do ciebie panie----:),gdy wpadnie w poślizg przód,to w jakimś stopniu możesz nad nim panować,kierownicą,dlatego! :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8576
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)