Na którą oś dać lepsze opony

14 Wrz 2011, 10:06

Witam.
Niedawno przekładałem koła przód na tył.
Na której osi zostawić te z głębszym bieżnikiem?
Golf III opony kierunkowe 195/50R15

Opinie są podzielone, dlatego chciałem się poradzić na forum.
Ostatnio edytowany przez PlanetTerror, 15 Wrz 2011, 03:03, edytowano w sumie 1 raz
PlanetTerror
Nowicjusz

Miejscowość: Wrocław

14 Wrz 2011, 19:40

Na os ktora jest napedzana :)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika

Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

15 Wrz 2011, 01:17

zgadzam się z przedmowca.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Wrz 2011, 06:56

Jak ktoś doradził żeby założyć na oś tylną lepsze opony to tylko pogratulować, zawsze zakłada się na oś napędową.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

15 Wrz 2011, 11:32

Czyli mam dobrze, przód napęd i lepsze z przodu.
PrezesArtek napisał(a):Jak ktoś doradził żeby założyć na oś tylną lepsze opony to tylko pogratulować, zawsze zakłada się na oś napędową.

Ale tak na logikę, to w sumie łatwiej panować nad przodem samochodu (tym bardziej w FWD) .
Dodam że nie mam żadnych systemów wspomagania, nawet ABS'u

opony, a dokładniej bieżnik i jego głębokość są jedyną obroną tylnej osi pojazdu. Kierując pojazdem z napędem na przednią oś jesteśmy w stanie operować pedałami gazu i hamulca, skręcać kołami. Wpływ na tylną oś mamy stosunkowo niewielki.