Na trasy do 21 tysięcy, (benzyna+lpg) ?

04 Mar 2016, 14:04

Cześć wszystkim, jestem szczesliwym posiadaczem Hyundaia i30 z silnikiem benzynowym 1.4, ale chcialbym go sprzedac i za te pieniazki kupic cos innego z powodu takiego, ze jezdze praktycznie tylko w trasie, a to autko chyba nie za bardzo sie do tego nadaje..
Mniej wiecej moj budzet to pewnie max 21 000 zł.

Jak wspominalem wyzej jezdze praktycznie tylko w trasie, przebieg roczny wychodzi cos kolo 11 000 km.
Co do miejsca w aucie, to nie narzekam jakos specjalnie na Hyundaia, także w rodzinie z podobnych autek jest Octavia II i tez całkiem dobrze pod tym względem wypada. Podsumowując miejsce chciałbym aby do auta weszły 4 osoby i mogły w miare komfortowo siedzieć + bagaz (4 walizki sredniej wielkosci to minimum). Wiec ogladam auta głównie w kombi.
Chciałbym w tych pieniążkach zmieścić się w kupnie auta benzynowego i zamontować jakaś w miarę bezproblemową instalację LPG.
Nie mam uprzedzenia do żadnych marek, a tym bardziej do dobrego LPG.
Chciałbym mieć też koszty utrzymania w miare na przyzwoitym poziomie, żebym nie utonął w kosztach serwisu.

Co do samochodów jakie przykuły moją uwagę to:
Astra H 2.0T kombi
BMW E46 2.3/2.5 touring
Audi A4 B6 1.8T avant

a z tych "większych", chyba mi niepotrzebnych i pewnie droższych :wink: to:
Vectra C 2.0T kombi/liftback
BMW E39 2.3/2.5 touring
Audi A6 C5 Avant (tutaj nie mam pomyslu z silnikiem, bo 1.8T za slabe do takiego auta, a reszta dosc droga w utrzymaniu)


Proszę o wszelkie porady pomoc, nie orientuje się mocno jakoś w tych sprawach, więc każda sugestia będzie na miarę złota :D .
Ostatnio edytowany przez pbonlpg1 05 Mar 2016, 11:56, edytowano w sumie 2 razy
pbonlpg1
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

05 Mar 2016, 14:41

Czy jest ktoś w stanie pomóc i doradzić jakie auto z tych byłoby najlepsze, albo zaproponować inne?
pbonlpg1
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

05 Mar 2016, 15:55

Ja skupiłbym się na segmencie D, bo jest wygodniejszy np.
Ford Mondeo Mk3 2.5 V6
Honda Accord VII 2.0
Citroen C5 II 2.0
Mazda 6 2.0
Opel Vectra C 2.0T
Hyundai Sonata 2.4
Volvo S60/V70/S80 2.0T/2.4/2.4T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Mar 2016, 16:17

Ale czy i segment D nie będzie droższy w utrzymaniu?
A co do aut, które podałeś:
Ford Mondeo Mk3 2.5 V6 - podoba mi się to auto, zwłaszcza w liftbacku, ale dużo słyszałem, że gnije na potęgę.
Honda Accord VII 2.0 - z tych aut to mój faworyt, miałem okazje jechać i naprawdę bardzo bardzo mi się spodobało i ten 2.0 VTEC tez daje rade. Ale tutaj pytanie jak z LPG?
Citroen C5 II - to auto odpada, bo po prostu nie podoba mi się calkowicie.
Mazda 6 2.0 - też mi się podoba, ale czytałem, że rdzewieje...
Opel Vectra C 2.0T - duże i pojemne auto, zwłaszcza w liftbacku/kombi, chyba lepsza alternatywa dla Astry.
Hyundai Sonata - z wyglądu całkiem fajne, ale prowadzi się jak kanapa.
Teraz Szwedzi: podoba się mi S60 i S80, ale slyszałem, ze drogie w utrzymaniu i nie wiem czy chce się w to pakować..

Jakbyś mógł się odnieść do moich wątpliwości to byłbym wdzięczny :yes: .
pbonlpg1
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

05 Mar 2016, 21:32

Tzn oczywiście czekam też na opinie innych użytkowników :wink:
pbonlpg1
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

05 Mar 2016, 21:53

Spokojnie się Honda dogada z lpg. Ja radze poszukać 2.4, bardzo fajnie jedzie.
Vectra z 2.0T również warta uwagi i zbliżony technicznie Saab.
Volvo jak juz lepiej manual.
Accord w 2.4 bedzie tez łatwy w odsprzedaży w przyszłości.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wyprzedzać rowerzystę?
    Wyższe temperatury powietrza sprawiają, że na drogach pojawia się coraz więcej rowerzystów. Dlatego kierowcy powinni przypomnieć sobie, co zrobić, by w bezpieczny sposób dzielić jezdnię z rowerzystami, a przede ...
    Audi RS 5 Cabriolet - dostępny w polskich salonach
    Audi RS 5 Cabriolet miało swoją polską premierę na targach Poznań Motor Show 2013. Teraz, ten sportowy i bardzo elegancki model jest dostępny w salonach sprzedaży Audi na terenie całego kraju. Nowe dynamiczne Audi kosztuje ...

05 Mar 2016, 22:38

A jak z kosztami utrzymania tych wszystkich samochodow i cenami instalacji LPG?
pbonlpg1
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

06 Mar 2016, 00:06

I jeszcze dodatkowe pytanie do Vectry C: szukać wersji przed faceliftingiem czy po ?
pbonlpg1
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

06 Mar 2016, 09:58

Koszty utrzymania - zależy w jakim stanie kupisz i jak bedziesz dbac.
Ceny instalacji lpg zależy od miejscowości przykład - łódz i zakłady z górnej półki np kołomax 2800zł za podobna instalacje w Rawie Maz zapłacisz 2200zł... instalacja do R4, po wiecej szczegółów kłania się forum lpg.
Lifting czy nie jeden czort, najważniejszy stan auta.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Mar 2016, 10:53

W Oplu 1.8 140KM jest płytkowa regulacja zaworów, dlatego jest odradzany pod LPG, więc jak już to 1.8 122KM lub 2.0T.
Volvo ma 5-cylindrowe silniki więc tam koszt instalacji to ~3000-3500zł, do V6 podobnie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Mar 2016, 11:28

No chłopie zlituj się, zagazowanych Opli 1.8 140KM jezdzi multum, nawet były fabryczne instalacje lpg do tego silnika.
Typ regulacji zaworów nie ma tu nic do rzeczy czy silnik jest odradzany czy zalecany. Chodzi jak juz o koszta regulacji, które są do zaakceptowania przez klienta.
Ja osobiście wolał bym mieć mocniejszy i elastyczniejszy silnik i więcej wyłożyć na regulację zaworów, która jak zrobię to moze 1 raz w ciągu 3-4lat.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Mar 2016, 11:32

W ISach też jest płytkowa regulacja zaworów i pełno ludzi jeździ - kwestia tego jak zużywają się szklanki popychaczy i z reguły wymiany, bądź szlifowania wymaga dwie czy trzy sztuki. Zalecany interwał przez producenta to 100tys. km, a jak jest w Oplu to nie wiem ale warto to skrócić o połowę.
Ale faktem jest to, że hydrauliczna regulacja jest najlepsza jeśli chodzi i koszta.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Mar 2016, 12:53

Bardzo fajne S80 pojawiło się na volvoforum.pl w dziale giełda 2,5T, 210KM, 4x4, automat, 310kkm, 2004r, świetnie wyposażone. Polecam
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Mar 2016, 12:55

Ogólnie to najbardziej przekonuje mnie w tym momencie Vectra C liftback 2.0T, i osiągi też mnie zadowalają w 100%.
Jak przegladam rozne portale aukcyjne to bardzo czesto powtarza sie silnik 1.9cdti, jest to diesel, czyli cos sumie czego bym nie chciał, ale ma b. dobre opinie.
Jeszcze Honda Accord VII 2.0/2.4, ale tutaj jest mniejszy bagaznik.
Warto się przełamać dla 1.9cdti czy zostać przy 2.0T+LPG ?

PS
Z Volvo zrezygnowałem, do tego 4x4 i automat, to już musi dawać po kieszeni :P .
pbonlpg1
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

06 Mar 2016, 12:58

Zostań przy 2,0T, bo silnik bardzo dobry, a cały samochód nie będzie tak wyeksploatowany jak diesel
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010