REKLAMA
Francuski koncern PSA Citroen Peugeot zamierza w niedługim czasie rozpocząć batalię o klientów w segmencie SUV-ów. Producent od lipca 2007 roku oferował będzie dwie sportowe terenówki - Citroena C-Crosser i Peugeota 4007.
Nowe modele SUV są efektem współpracy pomiędzy Mitsubishi Motors Corporation(MMC) i PSA Peugeot Citroen. Zakładana wielkość sprzedaży, rzędu 30 000 pojazdów w skali rocznej ma umożliwić grupie osiągnięcie wysokiej pozycji w tym rozwojowym segmencie rynku w Europie.
W realizacji tego celu ma pomóc Francuzom właśnie japoński producent, który od wielu lat oferuje w sprzedaży modele napędzane na cztery koła. Płyta podłogowa Citroena C-Crosser i Peugeota 4007 została także zaprojektowana przez Mitsubishi. Oba modele Peugeot i Citroen będą wyposażone seryjnie w filtr cząstek stałych FAP, współpracujący z najnowszym silnikiem wysokoprężnym 2.2 l. HDi, który może być zasilany biopaliwem o zawartości 30% biokomponentów. Silnik o mocy 156 KM i maksymalnym momencie obrotowym oscylującym w granicach 380 Nm oparty został na technologii common rail i współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów.
Układ przeniesienia napędu we francuskich SUV-ach zapewnia kierowcy możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami napędu zależnie od warunków jazdy: tryb z napędem na cztery koła, tryb z napędem na dwa koła oraz tryb lock, zalecany w przypadku warunków bardzo niskiej przyczepności. Zawieszenie SUV-ów oparte jest z przodu na kolumach Mc Phersona, z tyłu natomiast jest wielowahaczowe.
Zaletą obu modeli ma być ich modułowość, która gwarantuje przewiezienie 7 osób (trzeci rząd siedzeń jest chowany pod podłogę). Dzięki rozstawowi osi mierzącemu 2,67 m zarówno C-Crosser jak i 4007 mają zapewnić pasażerom odpowiednią ilość miejsca na pokładzie. Według założeń projektantów klapa bagażników samochodów ma otwierać się dwuczęściowo.
[link wygasł][link wygasł][link wygasł][link wygasł]