Najekonomiczniejsze auta

10 Mar 2009, 10:58

a co jest bazdziej ekonomiczniejsze 1,9 TDI co pali 5-7l ropy czy benzyna 2,0 co pali 10-14l gazu to i to wychodzi ok 4-6l ropy w przeliczeniu


hahahaha nie no nie moge co za inteligent, hahaha mało z krzesła nie spadłem. Swoją drogą masz ciekawy sposób przeliczania co ile pali. Dam ci wskazówke, mianowicie proponuje ci do tych przeliczeń użyć średnich cen ropy i gazu.
pirlo333
Początkujący
 
Posty: 128
0

10 Mar 2009, 17:20

gdzie wyjdzie taniej przejechanie 100km w dieslu czy benzynie z gazem o pojemności ok 2l?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0

10 Mar 2009, 17:51

piotrauto napisał(a):gdzie wyjdzie taniej przejechanie 100km w dieslu czy benzynie z gazem o pojemności ok 2l?

Sam parę postów wcześniej podałeś spalanie średnie benzyny z lpg i diesla, to se policz co jest tańsze, chyba umiesz sprawdzic na stacji ile kosztuje litr LPG a ile Ropy?
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok
0

10 Mar 2009, 19:08

Każdy normalny człowiek wzioł by sobie kałkulator i policzył ale piotrauto woli założyć kolejny temat który do niczego nie prowadzi no chyba że do nabijania licznika postów.
Chłopie policz sobie wszystko sam i dolicz do tego eksploatacje diesla i benzyny z gazem mam tu na myśli czestsza wymiana swiec i co jakis czas regulacje w warsztacie.
A jak nie umiesz sobie policzyc to poproś kogoś starszego ja powiem tyle że jak bym miał wybierac miedzy 2,0 benzyna w gazie a 1,9TDI to wybrał bym TDI spalanie cenowo na tym samym poziomie ale mniej fatygi ze swiecami itd.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0

10 Mar 2009, 20:22

cos ty powiesz ze TDI i auto na gaz ma spalanie na tym samym poziomie?
auto na gaz spali te 10-12l gazu za 1,7zł
diesel spali te 5-7l ropy co jest za 3,7
widac ze jazda na lpg jest sporo tańsza
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0

10 Mar 2009, 20:40

Jak już pisałem cenowo w tym samym poziomie. Jak na mój gust 2l zagazowana benzyna spokojnie pochłonie 12-14 litrów gazu na 100km a wiec:
- 2.0 benzyna/gaz ok 13l/100km czyli 13x1,75=22,75zł
- 1.9 TDI ok 7l/100km czyli 7x3,55=24,85zł
Róznica miedzy TDI a benzyna/gaz =2,10zł a dolicz sobie do tego jeszcze troche benzyny bo zanim silnik sie zagrzeje to jedzie sie na benzynie ok 2-5km. A doliczajac jeszcze swiece i regulacje gazu to TDI wyjdzie taniej od 2l zagazowanej benzyny.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Volvo wprowadza zmiany w modelach S80, V70 i XC70
    Nowe elementy karoserii i wnętrza, zmiany mechaniczne, redukcja zużycia paliwa to tylko niektóre ze zmian, jakie nastąpiły w modelach S80, V70 i XC70. Dodatkowo znajdzie się w nich system sterowania pojazdem Sensus ...

10 Mar 2009, 22:10

Panowie nie denerwujcie się,Piotr zadaje pytania a wam chwała za to,że odpowiadacie na te pytania,to dobrze o was świadczy,ja tak uważam,te pytania niby banalne ale dzieki tym pytaniom i waszym odpowiedziom osoby zupełnie zielone dowiadują się elementarnych rzeczy tyczących motoryzacji.Posty Piotrauto należą do jednych z najbardziej odwiedzanych to o czymś świadczy.Szacunek Koledzy dla was!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
0

10 Mar 2009, 22:15

chyba lepiej jeździc za te 3 złote drożej ale jeździc dieslem niż czyms na gaz.ja wogole gazu nie toleruje, chyba ze sekwencja ale to i tak nie przemawia do mnie.
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk
0

10 Mar 2009, 22:26

1.
matttias1234 napisał(a):chyba lepiej jeździc za te 3 złote drożej ale jeździc dieslem niż czyms na gaz.ja wogole gazu nie toleruje, chyba ze sekwencja ale to i tak nie przemawia do mnie.

przeciez ja mówie o sekwencji

2. a ile tej benzyny zużyjesz? przeciez nawet na sekwencji benzyna idzie tylko na odpalenie i po ok 500-1km przełacza sie silnik na lpg

3. taka 2,0 benzyna spali 10-12l gazu wiec 12l x 1,6zł= 19,2zł
a diesel niech spali te 7l x 3,5=24,5zł
właśnie gdzie ty mówisz ze więcej kosztuje lpg, przeciez do diesla wiecej kosztuje olej, filtry itp części, naprawa także, a w lpg to samo co w benzynie tylko 100zł wiecej za przegląd
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0

10 Mar 2009, 22:27

dopiero co pisales ze gaz 1.7 a juz nagle 1.6.ide stad bo mnie czlowieku wk***** zaczynasz
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk
0

10 Mar 2009, 22:48

no koledzy ja powiem ze jak to ktos zacznie czytac od poczatku to bedzie kupe smiechu :) bo naprawde tu juz sie idzie usmiac z tego wszystkiego ale wracajac do tematu ja nierozumiem czemu prawie wszyscy ludzie na forum i z moich znajomych nie toleruja gazu?? Ja wlasnie jestem za nim bo to jest najoszczedniejsze paliwo i wogole za grosze
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

10 Mar 2009, 23:02

Bo gaz to do kuchenki a nie samochodu :P. Jest też taka zasada - stać Cię na samochód to powinno Cię też stać na paliwo do niego..

Ja ogólnie nie toleruje gazu mimo że gazownikiem nie jeździłem. Jakoś tak nie mógł bym jeździć na "bombie", zatankować wolę sobie płyn nić gaz, poza tym wielu moich znajomych narzeka na jakieś tam zużywające bądź nie tak jak powinno działające elementy - drobnostki ale jednak.

Nie wiem jak to jest z tym psuciem się silników od gazu ale jednak biorąc na logikę gaz jest suchy a paliwo jednak daje smarowanie jakieś tam do układu.. Nie wiem nie znam się i nie lubię roznosić stereotypów także jeśli to prawda że silnik prędzej się niszczy to biorę to jako argument na NIE dla gazu, jeśli nie prawda to omijamy ;).

Fakt, faktem że jest gaz najoszczędniejszy mając już gotowy, sprawny zagazowany samochód to nic tylko nabijać butlę i jeździć "za darmo".. to jest duży plus.

Ja jednak wolę również bardzo oszczędnego i zarazem mocnego diesla.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość
0

11 Mar 2009, 09:38

piotrauto napisał(a):2. a ile tej benzyny zużyjesz? przeciez nawet na sekwencji benzyna idzie tylko na odpalenie i po ok 500-1km przełacza sie silnik na lpg


Jak pokarzesz mi sekwencje która przełąca sie po 1km jak silniki jest całkiem zimny to dam Ci nobla.
Ja mam instalke 2 generacji i mam ustawione na 16C i przełącza mi sie teraz po ok 2km a w mrozy musiałem przejechac 3-4km i dopiero mi sie przełączała a o ile sie nie myle sekwencje są ustawiane na ponad 30C

Generalnie do gazu jak narazie nic nie mam wcześniej miałem auto na gaz teraz tez i nie narzekam przegłądy gwarancyjne robie co 10tys i jak narazie wszystko jest ok
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0

11 Mar 2009, 20:33

1. no ale jesli mielibyście do byboru klekoczący diesel a benzyna z lpg sekwencją to co wybralibyście?

2.
Jak pokarzesz mi sekwencje która przełąca sie po 1km jak silniki jest całkiem zimny to dam Ci nobla.
Ja mam instalke 2 generacji i mam ustawione na 16C i przełącza mi sie teraz po ok 2km a w mrozy musiałem przejechac 3-4km i dopiero mi sie przełączała a o ile sie nie myle sekwencje są ustawiane na ponad 30C

mój passat ma założoną sekwencję od niedawna i widze przeciez jak to jest
30C chodzi ci o temp plynu chłdoniczego?
przeciez moje auto do optymalnej temp wiec ok 80-90C nagrzewa sie juz po przejechaniu 2km
a juz po 1km przełacza sie na gaz przy temp ok 5C, mam sekwencję IV generacji za prawie 2tys zł
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0

11 Mar 2009, 20:48

piotrauto napisał(a):1. no ale jesli mielibyście do byboru klekoczący diesel a benzyna z lpg sekwencją to co wybralibyście?


Warczącego diesla..
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość
0