Kao napisał(a):Noo... Coś tam odkrył?
Będzie trochę przydługo
A więc jak kiedyś tak i teraz zatarł się wałek rozrządu . Pierwszym razem raczej się przytarł , silnik się kręcił ale nie odpalał , rozrząd przestawił się aż o pięć zębów. Teraz stanął na amen . Rozrusznik nie dawał rady. rozrząd przestawił się ponownie . Co to znaczy przestawił się rozrząd ? Ano
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Wałek jest składany na wcisk z dwóch części . Czarna strzałka . Przy zablokowaniu na ułożyskowaniu przekręca się piasta koła i stąd znaki na kole pasują a jednak zasadnicza część wałka jest w niewłaściwym położeniu . Tym samym sterownik silnika rejestruje błąd braku synchronizacji rozrządu z wałem korbowym ( zębatka i czujnik na końcu wałka ) Po bożemu należało wymienić wałek rozrządu , usunąć zatarcia z ułożyskowania . Wtedy dobrej , taniej używki nie było , nowy w cenie kpl używanego silnika . Zdecydowaliśmy pozostawić stary po spolerowaniu , ustawić rozrząd tak po swojemu , nanieść nowy znak na koło i modlić się że będzie hulać . No i hulało do obecnego czasu .
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Wyglądało to nieciekawie , ale co tam drutujemy ponownie
Usuwamy zatarcia , pilnikiem aluminium przyklejone do wałka , składamy pokrywę bez rolek napędu zaworów i trochę pasty do zaworów i docieramy łożyskowanie . Właściwy montaż , ustawienie na nowo położenie rozrządu i nowa cecha na koło
Ale żem się pomylił o ząbek i i te dwie kreski są w niewłaściwym miejscu . Najważniejsze że auto jeżdzi .
Pozostaje kwestia dlaczego wtedy i teraz doszło do tych zdarzeń . Pompa nie podała oleju ? Jak nie podała oleju to czemu
kontrolka ciśnienia oleju tego nie zasygnalizowała ? Bo to oku....ła myśl techniczna producenta . Czujnik ciśnienia nie jest podłączony bezpośrednio pod kontrolkę . Jest podłączony ale poprzez układ elektroniczny który wymusza jej zapalenie ( dodatkowo piszczek ) ale gdy silnik przekroczy ponad 2 tys obrotów. Silnik będzie pracował do tych obrotów bez ciśnienia oleju aż do zatarcia a kontrolka tego nie zasygnalizuje. Sprawdziliśmy odpinając przewód z czujnika.