Najlepsza relacja jakość - cena w przedziale do 15k zł.

11 Wrz 2022, 21:45

Szukam dla siebie godnego następcy leciwego Mercedesa W202. W temacie założenie jest do 15k zł (to kwota, w którą wliczam pierwszy serwis - oleje, rozrząd, hamulce, czy co tam będzie potrzebne) jednak do dyspozycji mam około 30k zł i stąd w ogóle dylemat czy "lepiej dołożyć i mieć coś fajniejszego".

Z założeń to najlepsza jakość auta do jego ceny, naprawdę bardzo obojętne mi to, czym będę się poruszał. Z wymagań:
- tanie w utrzymaniu i stosunkowo łatwe w eksploatacji (hamulce, klocki, amortyzatory, czy wymianę oleju jestem w stanie sam zrobić),
- bez drogich lub zaskakujących usterek (akurat w tym przypadku mam to po moim obecnym aucie, w którym może skopać się komputer, który praktycznie jest nie do dostania i wtedy auto wyłącznie nadaje się na śrubki :P ),
- w miarę komfortowe, aby głowy nie urwało przy przelocie 140 km/h

Robię niedługie trasy po 14 km dziennie (do pracy i na powrót) w weekendy do 100 km autostradą i 3 razy na rok gdzieś dalszy wyjazd do 500km. Preferuję raczej benzyny niż diesle ze względu na kulturę pracy i krótkie odcinki pokonywane na co dzień i nie uważam, że lpg tylko do kuchenek. Nie mniej rozważę każdą jednostkę, która nie będzie awaryjna.

Do tej pory moją uwagę przykuły:
- Grande Punto z T-jetem, części śmiesznie tanie, tam chyba nie ma co się psuć za bardzo,
- Octavia 1 (1.6 MPI lub 1.9 TDI)
- Citroen C4 I przed liftem (1.6 HDI)
- Citroen C5 II (2.0 HDI)

Do droższych opcji zaliczam:
- Fiat Bravo (T-jet ?)
- C5 III (2.0 HDI)
- Octavia II z 1.6 MPI
Czy możecie mnie naprowadzić na trop, który z modeli były najlepszy w tym przedziale cenowym? Ewentualnie poproszę o dowolne propozycje spełniające powyższe wymagania :P
rokweiler
Obserwowany
 
Posty: 1

11 Wrz 2022, 22:15

W nastoletniej turbo-benzynie nie ma się co zepsuć? Noo byłbym ostrożny w takich opiniach.
Samo turbo może być kapciem a regeneracja 50 zł nie kosztuje.
Z resztą zobacz ile masz tych Punciaków 1,4 t-jet.....
Octavia 1 to już wiekowy model ale fakt taką wersję tour ze starym jeszcze 1,9 tdi warto szukać
jak masz 30k to ja bym poszedł w golfa vi/astrę j

Fiat Bravo 1,4 t-jet już lepiej bo więcej ich i wg mnie nie uchodzą za wyścigówki tak jak Punto t-jet
także kwestia ile masz realnie kasy - 15k a 30k to różnica.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

11 Wrz 2022, 22:48

Przy drugiej opcji (30k) popatrz na Golfa VI 1.6 lub Focus MK2 1.6/1.8
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Wrz 2022, 07:59

Od c5 3 to lepiej z daleka jak ktoś nie chce wydawać kupy siana na naprawy.
C5 2 ma strasznie pontonowate zawieszenie, aż do przesady i spore problemy z hamulcem ręcznym który zwykłe nie działa a ciekawostką jest że jest na przednie koła :mrgreen:
Octavia 2 jak najbardziej na ok, nawet z dieslem.
Spokój zapewni Ci też Focus 2, leon 2
Ale nie wybrałbym 1.6 mpi pomimo że silnikowo ok to koszt paliwa i oleju który pobiera nie jest adekwatny lepiej wybrać 1.9 tdi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Wrz 2022, 08:02

Mam wątpliwości czy te golfy i focusy z wolnossącymi 1.6 pozwalają na "wygodne przeloty" 140kmh
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2750
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Wrz 2022, 08:13

rokweiler napisał(a):Robię niedługie trasy po 14 km dziennie (do pracy i na powrót) w weekendy do 100 km autostradą i 3 razy na rok gdzieś dalszy wyjazd do 500km.


Nie róbmy z tego wielkich tras żeby przejmować się czy coś jest na trasę czy nie jest bo raz w tygodniu 40min na autostradzie nikomu krzywdy nie zrobi nawet w mieszczuchu. Nie wspomnę o wypadach urlopowych.

U nas na forum się tak utarło że skorzystanie sporadyczne z autostrady wymaga odpowiedniego auta :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10953
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Wrz 2022, 09:20

franccc napisał(a):Mam wątpliwości czy te golfy i focusy z wolnossącymi 1.6 pozwalają na "wygodne przeloty" 140kmh


szybki napisał(a):U nas na forum się tak utarło że skorzystanie sporadyczne z autostrady wymaga odpowiedniego auta


X2

Ja tam Seicento potrafiłem latać 140km/h po autostradzie i jakoś nie było z tym problemów i poza tym jaki silnik w dzisiejszych czasach nie bierze oleju.
Aktualnie jeżdżę Golfem VI 1.4 TSI 122km 2012rok do tego automat DSG i też wszyscy narzekają że wadliwe że olej bierze,owszem bierze olej ale w znikomych ilościach (od wymiany do wymiany niecały litr) więc no naprawdę kolosalne ilości..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Wrz 2022, 10:27

Barol napisał(a):Ja tam Seicento potrafiłem latać 140km/h po autostradzie i jakoś nie było z tym problemów

Nie chodzi o vmax tylko o prędkość komfortową więc jak ktoś wjeżdża na kilkadziesiąt kilometrów na autostradę to co to za różnica czy będzie jechał w strefie komfortu 120 czy 140kmh ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10953
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Wrz 2022, 10:34

Nie każdy chce wydać ciężko zarobione pieniądze i jeździć w hałasie.

IMO jakaś np. vectra c 1.8/140 nie będzie zauważalnie droższa w serwisie niż taki focus a to jednak już segment D. Tak samo zamiast focusa postawiłbym na lepiej wykonane s40/v50
Są jeszcze sonata/magentis, które można wyrwać za dobrą kasę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2750
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Wrz 2022, 10:46

Trzeba tylko pamiętać że oprócz klasy auta, spore znaczenie ma też charakterystyka silnika i przełożenia, bo co z tego że będzie klasa średnia jak przy 140 km/h będzie już na 5 biegu 4.000 obrotów.. i po prostu hałas samego silnika.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

12 Wrz 2022, 11:00

szybki napisał(a):Nie chodzi o vmax tylko o prędkość komfortową więc jak ktoś wjeżdża na kilkadziesiąt kilometrów na autostradę to co to za różnica czy będzie jechał w strefie komfortu 120 czy 140kmh ?


No kumam o co chodzi :ok:

franccc napisał(a):IMO jakaś np. vectra c 1.8/140 nie będzie zauważalnie droższa w serwisie


Warto dodać że silnik ten cierpi na dolegliwość padających kół zmiennych faz rozrządu więc istnieje opcja że trafi się egzemplarz przed wymianą tych kół no i warto dodać że mimo 140km silnik ten nie należy do dynamicznych ale da się jechać i swoje lubi spalić (po mieście nawet 12l).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Wrz 2022, 11:10

franccc napisał(a):Nie każdy chce wydać ciężko zarobione pieniądze i jeździć w hałasie.

Tia i żeby 20min spędzić na autostradzie 1raz w tygodniu potrzebuje do tego auto wyspecjalizowane, dające hałas przy 140kmh a nie 120kmh. Naprawdę oszczędność.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10953
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Wrz 2022, 12:16

Co Wy tacy zdziwieni? Co drugi w segmencie D/E jeździ głównie po mieście, bo potrzebuje dużego auta, a tutaj Seicento na autostradę jest idealnym wyborem XD

Tak czy siak, kompakt z 1.6 wystarczy, nie będzie dynamicznie, nie będzie cicho, ale wystarczy. Śmigałem Focusem 3 z 1.6 benzyną i w dwie osoby dało radę (szybciej niż 140 km/h). Największy problem to jak Ci zjeżdża na lewy pas i hamujesz do 90 km/h, potem ponowne rozpędzenie nieco zajmuje i to może irytować.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007