Najlepsze i najgorsze silniki pod LPG w Kompaktach za ~15k

26 Lut 2018, 12:05

Szukam kompakta za ~15k z myślą o zagazowaniu zaraz po zakupie.

Za dużego wyboru to nie mam:

Astra H
Corolla E12
Mazda 3 I
Focus MK2
307 II

od biedy ibiza III albo Polo IV ale to już niestety małe auta.

Napiszcie proszę, które silniki dobrze zniosą LPG, a które będą w grupie ryzyka.

W astrze podobno 1.6 najgorszy do gazu, a najlepiej wypada 1.8 125km.
W Focusie to podobno wszystkie Zetec się nie nadają.
W Maździe to podobno w tym okresie były benzyny od forda i też kiepsko.
W 307 II podobno 1.6 dobrze współpracuje z LPG.

Tyle udało mi się dowiedzieć. Ile w tym prawdy to nie wiem :naughty:
Exile
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 26 10 2016
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Nie mam

26 Lut 2018, 12:52

Ford z 2.0, dobrze sprawdzić przed zakupem czy silnik jest w dobrej kondycji, markowa instalacja u polecanego warsztatu, regulacja luzu zaworowego co 45 tys. km i powinno być ok. 1.8 pali podobną ilość paliwa, a ma problemy z podwyższonym zużyciem oleju.

Peugeot zarówno 1.6 jak i 2.0 są ok.
Astra H, najlepiej 1.8, 1.4 jest ok, tylko trochę za słaby.
Corolla E12 1.4 i 1.6 są ok.
Mazda 3 - 1.6 i 2.0 są ok.

Najmniej problemowy silnik do LPG to 1.6 8V z grupy VAG, ale osiągami nie ma startu do silników 1.8 czy 2.0 od Forda, Opla czy Mazdy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lut 2018, 14:31

Dzięki za odpowiedź.
Ossy napisał(a):Mazda 3 - 1.6 i 2.0 są ok.

Wyczytałem, że 1.6 ma miękkie gniazda, plastikowy kolektor i luz zaworowy regulowany mechanicznie. To niepowinno go w praktyce dyskwalifikować
jako dobrego silnika do LPG?

Ossy napisał(a):Najmniej problemowy silnik do LPG to 1.6 8V z grupy VAG

W moim zestawieniu i budżecie nie ma niestety takiego silnika.
Exile
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 26 10 2016
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Nie mam

26 Lut 2018, 17:07

Exile napisał(a):W moim zestawieniu i budżecie nie ma niestety takiego silnika.


A3 I i II, Golf V, Toledo I/II, Octavia I (w 2 nie wiem jak z cenami)
niemało pali, słabo jedzie, w sumie tyle o tym silniku

Wszystkie silniki, które wymieniasz nadają się do zamontowania lpg i będą na nim prawidłowo jeździć. Niektóre po prostu wymagają większej wiedzy/bardziej ogarniętego fachowca i lepszych podzespołów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Mar 2018, 12:05

Ossy napisał(a):Peugeot zarówno 1.6 jak i 2.0 są ok.
Astra H, najlepiej 1.8, 1.4 jest ok, tylko trochę za słaby.
Corolla E12 1.4 i 1.6 są ok.
Mazda 3 - 1.6 i 2.0 są ok.


Exile, nie sugeruj się tym. Jeżeli pytasz o najlepsze z tej grupy to: silniki Peugeot i Opla (hydrauliczna regulacja luzu). W przypadku Mazdy i Toyoty, regulacja za pomocą wymiany szklanek - a za to zapłacisz ;)
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    [2018] Mercedes klasy A
    Mercedes pokazał kolejną generację klasy A. Silniki, które będą dostępne to m.in. 1,4 turbo 163KM (A200), 2,0 turbo 220KM (A250) oraz 1,5 diesel 116KM (A180d). Później paleta ma się rozszerzyć. Moim zdaniem ...