Najoszczędniejsze głównie na trasie

31 Gru 2021, 14:33

Witam.
Chce kupic auto, ktore bedzie jaknajoszczedniejsze w trasie. Moze najpierw opisze do czego uzywam auta :
Mieszkam pod Poznaniem ale pracuje w Berlinie, jezdze co tydzien wiec glownie autostrada ale czesto tez np jak mam wiecej czasu to omijam płatny odcinek a wiec drogi krajowe rowniez. Glownie trasa. Ale tez dojezdzam do pracy (z kolega na zmiane co drugi dzien) 20 km w 1str przez Berlin, w miare plynnie ale sa swiatla itp. Do tego 2-3x/tyd na trening tez po miescie w Berlinie 10km w 1str. W weekend „kolo komina” - Poznan i przedmiescia.
Generalnie miesiecznie wyjdzie 3500-4000 km

Obecnie mam Passata B5 1,9 TDI 110 KM, pali 5,5-6/100 ale jest juz troche leciwy (1996r) oraz Chevroleta Camaro 3,6 V6 (2015r.) co pali ~10/100.

W aucie tym razem chce postawic na oszczednosc - spalanie najnizsze no i najlepiej bezawaryjne :)
Mysle o Auris Hybrid +LPG z okolic 2015 ktore pewnie wyszloby ok ~50 tys choc mysle tez o np. Peugeocie 208 1,6 HDI czy Clio 1,5 DCI (~2015, 25-30 tys.?)

Budzet troszke niejasny, wiem ale Camaro chyba pojdzie na sprzedaz bo uznalem ze nie potrzebny mi tak drogi samochod, ktorym jezdze tylko do pracy, jest niegarazowane, z mocy i tak nie korzystam bo w piatek wszyscy jada do PL i autostrada jest tak zatloczona ze vmax ~120 itd. Kiedys jak juz wroce na stale do PL to sobie kupie takie SS, narazie uwazam ze to bez sensu. Fajna i tania (w jezdzie) chyba bylaby Tesla ale nie stac mnie xD
Dziekuje tym ktorzy przeczytali calosc, troche tego wyszlo. Zycze Szczesliwego Nowego Roku
Belol
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ibiza 6J
Silnik: 1.9 TDI BLS 105+CHIP
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Gru 2021, 15:24

Mały oszczędny diesel chyba sprawdzi się najlepiej(chyba, że załapiesz się na zakaz wjazdu dla diesli).
Clio będzie oszczędne, a 1,5dci w tej chwili jest raczej bezproblemowy(na ile bezproblemowy może być nowoczesny diesel).
Ewentualnie jakiś kompakt z małym dieslem. Żona jeździ Fordem
Courierem 1,5 tdci i jestem pod wrażeniem kultury pracy tego silnika, jak i małego spalania. 5 litrów jak na taki pudełkowaty kształt, to wynik myślę bardzo dobry. Focus z tym silnikiem będzie pewnie jeszcze lepiej wyciszony i oszczędniejszy.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2021, 17:47

Belol napisał(a):Mysle o Auris Hybrid +LPG z okolic 2015 ktore pewnie wyszloby ok ~50 tys
Polifta w tym budżecie kupisz tylko z dużym przebiegiem powyżej 200-250tkm. Jeżeli chodzi o oszczędności to przy LPG w tym samochodzie nie znajdziesz nic co wyjdzie taniej w tej klasie. W trasie przy 120km/h przy LPG nie powinno wyjść więcej niż 7-7,5 litra.
Belol napisał(a):Fajna i tania (w jezdzie) chyba bylaby Tesla ale nie stac mnie xD
Na trasie :shock: raczej nie no chyba że będziesz ją ładował tylko z własnego domowego gniazdka bo jak nie to wyjdzie drożej niż hybryda w LPG i jakiś fajny mały sprawdzony diesel...
Belol napisał(a):Generalnie miesiecznie wyjdzie 3500-4000 km
Prawda jest jednak taka że nic tu lepiej nie sprawdzi się jak oszczędny diesel. Ja bym tu poszukał nawet i jakiejś Octavii z 2.0TDI z niedużym przebiegiem. Wyszła by pewnie najlepiej ze skrzynią DSG7 i trybem żeglowania tyle że te skrzynia może być droga w naprawach ale jak będziesz zmienił olej regularnie i jeździł na trasach to jest duża szansa na bezawaryjną jazdę do 250tkm.

Problem jest jeden o ile koszty paliwa będą się nieznacznie różniły to koszty eksploatacji w przypadku diesla może okazać się wysoki.

Moje założenia w spalaniu na 100km przy jeździe w trasie do 120km/h:
- Auris Hybryda 7,5 litra * 3,3zł = 24,75zł (w mieście ta wartość będzie spadała)
- Octavia Diesel 5,5 litra * 5,8zł = 31,9zł (w mieście ta wartość będzie rosła)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

31 Gru 2021, 18:06

Hybryda przy Twojej autostradowej jeździe nie wydaje się być najlepszy rozwiązaniem, podobnie jak mieszczuch.
Ja bym chyba poszedł w kopakta z "przesadzonym" dieslem, czyli 2.0, a tutaj wybór jest spory.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Gru 2021, 18:07

Hybryda moim zdaniem na takie trasy to pomyłka, nie dość że najoszczędniejsza jest głównie w mieście, to dynamika będzie zerowa. Ja bym tym tras Poznań-Berlin nie dał rady robić.

Co do diesli. Spoko, ale ja bym sprawdził przełożenia skrzyni, bo to jednak małe silniki i żeby przy 140 km/h nie było 3000 obrotów, bo wtedy i tak swoje spali :ok:

I też jak chłopacy wyżej wolałbym iść w 2.0 diesla, niż 1.6 (głównie obroty i obciążenie silnika).
Chyba że będziesz jeździł wolniej, to hybryda zwiększy swoją przewagę (tylko najpierw się przejedź, bo po dieslu może być średnio w trasie).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Gru 2021, 22:10

A jeszcze tak zapytam jak sie ma diesel do hybrydy LPG w jezdzie w korku? Bo w piatki zwykle jest tak :D
Belol
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 11 03 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ibiza 6J
Silnik: 1.9 TDI BLS 105+CHIP
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawdzić auto przed zakupem?
    Kupno używanego samochodu to inwestycja, która wymaga szczególnej uwagi. Przed dokonaniem zakupu należy dokładnie skontrolować wiele elementów. Zaniedbanie któregoś kroku może skończyć się przykrą ...

01 Sty 2022, 13:06

Nie, nie będziesz jechał na prądzie :mrgreen:
Jedyny plus hybrydy w takiej sytuacji to skrzynia biegów.

BTW wybór zacząłbym od określenia swojego stylu jazdy
Jeśli jesteś bardzo spokojnym kierowcą to weź hybrydę z tym lpg, będziesz się powoli toczył to będzie oszczędnie
Jeśli przelotową na trasie masz zwykle 120-130 wziąłbym diesla 1.5/1.6, nie będzie się jeszcze męczył i wyjdzie to ekonomicznie
Jeśli ma być szybciej to diesel 2.0

Niby różnica w spalaniu pomiędzy takim 1.6 a 2.0 będzie niewielka, może litr ale przy tych 4 tys miesięcznie coś już w kieszeni zostanie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Sty 2022, 13:37

Belol napisał(a):jeszcze tak zapytam jak sie ma diesel do hybrydy LPG w jezdzie w korku?


Nie ma nic tańszego niż hybryda LPG w korku. Trasa około 120-130kmh wyjdzie 8-9lpg.

Musisz być świadomy hybrydy tego że jak będziesz jechać tak do 140kmh będzie cicho i oszczędnie a jak nie mieszkasz na autostradzie :D i np.zrobisz 20km. poza nią to będzie git w ujęciu średniego zużycia LPG/pb.
Natomiast przy 180kmh czyli vmax trzymając nonstop wyjdzie około 13l LPG.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe