Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jeśli to kombi RS wyposażymy w opcjonalny pakiet dynamiczny, prędkość ta może wzrosnąć do 280 km/h, a jeśli w pakiet dynamiczny plus – do 305 km/h.
48-woltowy główny układ elektryczny sprawia, że silnik V8 biturbo jest wydajny i dynamiczny. Sercem systemu mild hybrid MHEV jest alternator-rozrusznik RSG. Podczas delikatnego hamowania może on odzyskać nawet 12 kW mocy i przekierować ja do osobnego akumulatora litowo-jonowego, gdzie energia ta zostanie zmagazynowana. Jeśli przy prędkości pojazdu od 55 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, układ zarządzania napędem wybrać może jedną z dwóch opcji: w zależności od sytuacji drogowej i od ustawień systemu Audi drive select nowe Audi RS 6 Avant może albo odzyskiwać energię albo żeglować nawet przez 40 sekund z wyłączonym silnikiem. Przyciśnięcie pedału gazu skutkuje ponownym uruchomieniem silnika przez alternator-rozrusznik RSG. Technika MHEV umożliwia załączanie się systemu start/stop już przy prędkości 22 km/h. W ten sposób osiągnąć można zmniejszenie zużycia paliwa przez samochód w codziennym użytkowaniu, nawet o 0,8 litra na 100 km. Kolejnym ważnym podzespołem wpływającym na wydajność tego auta jest system cylindrów uruchamianych na życzenie – cylinder od demand (COD). System ten przy niskich i średnich obciążeniach silnika i przy takich prędkościach, a na wysokich biegach, odłącza cylindry nr 2, 3, 5 i 8, wyłączając wtrysk do nich, zapłon oraz zamykając zawory ssące i wydechowe. Podczas pracy w układzie czterocylindrowym punkty na mapie zapłonu cylindrów aktywnych przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i wyższej wydajności, a cylindry odłączone pracują wtedy bez strat. Gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu by uzyskać wyższą moc silnika, odłączone cylindry są natychmiast aktywowane.
Jednostka napędowa 4.0 TFSI emituje sportowy, donośny i charakterystyczny dla motoru V8 dźwięk. Kierowca może wpływać na jego brzmienie, wybierając odpowiednie ustawienie w systemie Audi drive select. Opcjonalny układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur wydechowych dostarcza wyjątkowych, sportowych wrażeń słuchowych. W konfigurowalnych trybach RS1 i RS2 to klient decyduje o tym, czy dźwięk dochodzący z układu na być sportowy, czy raczej łagodny.
Standardowo montowana ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami zmiany biegów oraz z nową funkcją Launch Control, przenosi moc silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro. Siły napędowe dystrybuowane są za pośrednictwem w pełni mechanicznego centralnego dyferencjału na oś przednią, w stosunku 40:60. Jeśli jedno z kół wpadnie w poślizg, automatycznie więcej momentu napędowego przenoszone jest na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent momentu może być wtedy przekierowane na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną. Selektywny rozkład momentów napędowych między kołami optymalizuje zwrotność i sprawia, że prowadzenie nowego Audi RS 6 Avant jest bardzo bezpieczne. Układ ten przyhamowuje lekko koło będące po wewnętrznej stronie zakrętu i tym samym mniej obciążone, jeszcze zanim wpadnie ono w poślizg. Sportowy mechanizm różnicowy quattro wchodzący w skład opcjonalnego pakietu dynamicznego i pakietu dynamicznego plus podczas wchodzenia w zakręt z dużą prędkością rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami zwiększając w ten sposób przyczepność, stabilność i dynamikę samochodu.
Jak przygotować wnętrze samochodu na zimę? Podpowiadamy! Zima w samochodzie może oznaczać nie tylko śnieżne widoki za oknem, ale również… błoto, wilgoć, sól i nieprzyjemne zapachy wewnątrz samochodu! Jeśli chcesz, by wnętrze auta przetrwało zimę w dobrym stylu ...
Zalety korzystania z serwisów do weryfikacji historii pojazdu Rynek samochodów używanych mimo swojego wieku nadal jest pełen rozmaitych patologii i zagrożeń czyhających na nabywców. W tym świecie zasada ograniczonego zaufania jest podstawą przetrwania bez strat finansowych ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.