08 Lis 2013, 14:36
Kierowcy decydujący się na układ napędowy ALL-MODE 4x4-i otrzymują jeden z najbardziej zaawansowanych napędów na cztery koła na rynku, zaprojektowany pod kątem zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa i doskonałych właściwości trakcyjnych w każdych warunkach. System aktywnej kontroli zawieszenia zarówno przy napędzie na jedną, jak i na obie osie, pozwala na jeszcze bardziej dynamiczną jazdę dzięki współdziałaniu kilku elementów.
Kontrola ruchów nadwozia monitoruje nawierzchnię, wykrywając nierówności, które mogłyby zakłócić stabilność nadwozia i delikatnym hamowaniem kompensuje ewentualne przechyły.
Aktywne hamowanie silnikiem pomaga zapanować nad mocą i sterowalnością przekładni Xtronic poprzez hamowanie silnikiem przy pokonywaniu zakrętów. Zalety tego systemu to lepsze panowanie nad pojazdem w trakcie hamowania, mniej intensywne wykorzystywanie hamulców w trakcie pokonywania zakrętów oraz skuteczniejsze zatrzymywanie pojazdu.
Aktywna kontrola toru jazdy monitoruje zachowanie i tor jazdy samochodu. Delikatne hamowanie kół daje podobny efekt, jak ograniczony poślizg mechanizmu różnicowego, zapewniając optymalną przyczepność i ograniczając podsterowność. Inteligentny system pracuje w sposób niezauważalny dla kierowcy, stale rozdzielając moment obrotowy w taki sposób, aby zapewnić maksymalną zwrotność i bezpieczeństwo jazdy.
System wspomagania ruszania pod górę. Ruszanie na wzniesieniu przestało być źródłem stresu dzięki nowemu systemowi opracowanemu specjalnie do nowego Nissana Qashqai. Układ wspomagania ruszania pod górę współpracuje z ESP, zapewniając pewny i płynny start. W samochodzie stojącym na pochyłej drodze hamulce wszystkich czterech kół działają jeszcze przez około 2-3 sekundy po zdjęciu stopy z pedału. Zwolnienie hamulców następuje dopiero z chwilą przekazania napędu na koła.
źródło: Nissan
Redakcja
Forum Samochodowe